wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MAN, F2000] Brak mocy
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22561
Strona 1 z 1

Autor:  pavlo1 [ 02 lis 2009, 23:02 ]
Tytuł:  [MAN, F2000] Brak mocy

Witam
robiłem remont silnika w Mańku 27-463 licznik około miliona: nowe tłoki , pierścienie,tuleje, regeneracja głowic . Miało być ok a tu wręcz przeciwnie spadek mocy o ok 100KM , jak widzi górke to już trzeba redukować. Sprawdzali wtrysk sterujący jest ok, na komputerze nie wykazało żadnych błedów , turbina i intercoller ok.
Jak ktoś może to niech pomoże

Autor:  AdekS [ 03 lis 2009, 10:49 ]
Tytuł:  Re: [MAN F2000]Brak mocy

Silnik się dopiero układa po remoncie, więc jest to całkiem normalny objaw.

Autor:  Fuller [ 03 lis 2009, 13:46 ]
Tytuł:  Re: [MAN F2000]Brak mocy

Dokładnie tak jak kolega piszę...
Sami też przerabialiśmy kiedyś MANa F90 z silnikiem 370km.
Po generalce był słabiutki,tak jak mówisz-Ty górki nie widziałeś a on już ją czuł....Ale jak się silnik zaczął układać to potem z trasy na trasę było lepiej
Więc musisz jeszcze trochę pojeździć i będzie ok.
pozdr

Autor:  pavlo1 [ 03 lis 2009, 17:47 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

witam
Ja też tak myślałem, ale on zrobił ponad 10 tyś km i nic się nie zmieniło
Mówili mi że może padł czujnik doładowania ale chyba pokazało by na kompie :?: :?: :?:

Autor:  AdekS [ 03 lis 2009, 19:46 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Skoro przejechał już 10 tyś, to powinien wracać do sił, skoro tak nie jest, to rzeczywiście coś jest nie tak. Najlepiej podpiąć go pod komputer.

Autor:  pavlo1 [ 03 lis 2009, 20:06 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

podpinałem go pod kompa i niby wszystko ok
:( :( :(

Autor:  RE-ANIMATOR [ 10 gru 2009, 22:09 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

a wymieniałeś filtr powietrza? a może kanał dolotowy nie drożny

Autor:  pavlo1 [ 11 gru 2009, 20:03 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Tak, wymieniałem zaraz po remoncie i sprawdzałem czy nic nie wpadło do obudowy i nic nie było.

Autor:  MAN [ 11 gru 2009, 21:06 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Czy dobrze zostały wyrególowane zawory w głowicy a zwłaszcza VEB hamulec silnikowy? ten nad zaworem wylotowym

Autor:  pavlo1 [ 14 sty 2010, 22:59 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Czy dobrze zostały wyrególowane zawory w głowicy a zwłaszcza VEB hamulec silnikowy? ten nad zaworem wylotowym


witam
Czy możesz mi coś napisać więcej na temat VEB ? Jak to sprawdzić ? Jaki ma być luz , czy coś podobnego.
Z góry dzięki

Autor:  Maderfaker [ 15 sty 2010, 16:07 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Nie ma takiej możliwości zeby z powodu nie dotarcia samochod tracil 100 koni. 10 - 15 to max.

Ten hamulec silnikowy to zwyczajna klapka na wydechu (i to nie nazywa sie VEB, VEB to Volvo Engine Brake - funkcjonuje podobnie tylko na 1 stopniu), otwiera ja i zamyka taki silowniczek ktory widac po podniesieniu kabiny. Jesli jest troszke przymknieta silnik bedzie slaby.
Sprawdzisz to najpewniej odpinajac silownik sterujacy i recznie ruszajac dzwignią. Jej polozenie musi sie zmieniac o 90 stopni, jesli sie zmienia o mniej to klapka jest przytarta i mozliwe ze sie do konca nie otwiera.

Autor:  MAN [ 15 sty 2010, 17:21 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

Maderfaker tu się mylisz niewiem jak dokładnie jest to rozwiązane w 463 ale w 464 w głowicy cztero zaworowej jest jeden zawór wydechowy przymykany przez popychacz hydraulicny podczas hamowania hamulcem górskim tym klapowym na wydechu. Zawór wydechowy 0,5 mm luzu a wydechowy 0,6mm hamulec górski 0,4mm. Mogę się mylić co do wydechowego i górskiego bo piszę z głowy i luzy mogą być odwrotnne

Autor:  Maderfaker [ 15 sty 2010, 18:16 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

W moim 19.414 jest chyba tylko klapka na wydechu.
Ale wiem, że w nowszych konstrukcjach podczas hamowania silnikiem sekwecja otwierania i zamykania zawrow jest tak ustawiona, zeby powodowac opor dla tłoka.
W volvie 1 stopien to tylko klapka na wydechu, a dwa kolejne to juz inne sterowanie zaworami.
Napewno sie nie myle co do tego, ze jesli VEB to nie w manie, tylko w volvie.

Autor:  MAN [ 15 sty 2010, 18:36 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

414 i 464 ma te same głowice ściągnij pokrywe zaworów to po lewej stronie zobaczysz hamulec górski. Z tego co wiem to w manie tez sie to nazywa VEB :wink:

Autor:  sebotrucker [ 16 sty 2010, 13:12 ]
Tytuł:  Re: [MAN, F2000] Brak mocy

MAN dobrze piszę bo tak jest, w 414 i 464 duże lepiej to hamuje niż zwykły hamulec klapowy na wydewchu i słychać głośniejsze buczenie o ile wiem nazywa się to VEB :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/