wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Uniden 520 XL problem http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22634 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | TczewTomek [ 07 lis 2009, 22:28 ] |
Tytuł: | Uniden 520 XL problem |
Witam .. ostatnio mam problem z moim radiem albo anteną .. w sumie sam nie wiem z czym . Radio to Uniden 520 XL a antena Midland S9 +. Radnio z anteną mam zestrojone w serwisie jak bozia przykazała odbiera dobrze i ludzie słyszą mnie też dobrze. Problemem jest to że jeśli przejeżdżam pod liniami energetycznymi czy trakcją kolejową radio zaczyna szumieć . Jeśli zamyka się szybę również szumi ale tu problem występuję tylko w przypadku prawej szyby no i jeśli jest włączone webasto również w Cb słychać szum .. Co może być przyczyną tego i jak się tego pozbyć ? |
Autor: | Leszek [ 08 lis 2009, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Radia nie stroi się z anteną tylko z miejscem montażu. Co do zakłóceń... To normalne. Załączony masz ANL? |
Autor: | TczewTomek [ 08 lis 2009, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Tak mam załączony ANL ... normalne .. hmm ale mnie to strasznie drażni i jeśli dobrze pamiętam to w poprzednim samochodzie i przy poprzednim radiu takie coś nie występowało . |
Autor: | adasko771 [ 08 lis 2009, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Zamontuj filtr przeciwzakłuceniowy i powinno być po problemie. Co do linii wysokiego napięcia to już nic nie zrobisz. Jedynie co to podkręć SQ. Te radia mają to do siebie że to szumofony. |
Autor: | Leszek [ 08 lis 2009, 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Ten filtr nie pomoże za bardzo na zakłócenia od szyb skoro ANL sobie nie radzi, ale zamontować można. Ewentualnie zawsze można zmienić radio |
Autor: | adasko771 [ 08 lis 2009, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Układ filtra ANL (Automatic Noise Limiter) skutecznie eliminuje zakłócenia od układu zapłonowego, silniczków elektrycznych, oraz wyładowań elektrostatycznych i atmosferycznych. Zasada działania polega na wycinaniu z sygnału impulsów o amplitudzie większej niż średnia. Występuje w każdym radiu CB, droższe modele odbiorników posiadają wyłącznik tego filtra. Różne modele radiotelefonów posiadają filtry o różnej skuteczności, na ogół jest ona nie wystarczająca na zakłócenia występujące w samochodach. Filtr ANL stosuje się dla modulacji FM i AM. Dlatego polecam założyć taki filtr, np. NB Układ NB (Noise Blanker) wyłącza on odsłuch radiostacji, gdy brak jest choćby słabego sygnału antenowego. Doświadczenie pokazuje że również przyczynia się do eliminacji zakłóceń impulsowych, dzięki wycinaniu impulsów znacznie przewyższających średni poziom sygnału. Charakteryzuje się miękkim przełączaniem pomiędzy wyciszeniem a przepuszczanie sygnału, przy niskim poziomie szumu w sygnale może zastępować squelch. Radio z załączonym filtrem, po odłączeniu anteny nie będzie szumieć. Stosuje się ten filtr tylko w modulacji AM. W nowoczesnym samochodzie znajduje się znaczna ilość obwodów i urządzeń elektrycznych które mogą być źródłem zakłóceń. Zakłócenia mogą rozchodzić się poprzez instalacje elektryczną, oraz być wypromieniowywane w eter i odbierane potem poprzez antenę CB. Identyfikować zakłócenia możemy poprzez moment występowania jaki i poprzez dźwięk zakłócenia. Na przykład jeśli słyszymy zakłócenie w chwili pracy wycieraczek, znaczy że zakłócenie wytwarzane jest w obwodzie wycieraczek, i najprawdopodobniej będzie to silniczek je napędzający. Tak samo zdiagnozujemy zakłócenia od nawiewu, podnośnika szyb w oknach. Ruszając kierownicą dowiemy się czy zakłócenia nie pochodzą od wspomagania kierownicy. Pojedyncze trzaski mogą pochodzi od przełączników i krańcówek. Np włącznik świateł stop przy pedale. Włączenie świateł (xeony) lub ogrzewania tylnej szyby też może powodować zakłócenia. Identyfikacja zakłóceń które występują po włączeniu zasilania samochodu (przekręceniu kluczyka, ale jeszcze nie wystartowaniu silnika) jest trudniejsza, gdyż wiele urządzeń się włącza jednocześnie. Tu rozwiązaniem jest wyjmowanie pojedynczych bezpieczników i słuchanie na którym obwodzie jest zakłócający element. Do typowych "zakłócaczy" należy pompa paliwa, ABS, komputer sterujący silnikiem ECU (szum). Po odpaleniu silnika mogą pojawić się kolejne zakłócenia. Najczęściej od układu zapłonowego (trzaski zgodne z obrotami silnika, alternatora/prądnicy (gwizd tym wyższy czym wyższe obroty), wentylatora chłodnicy. W dieslach mogą zakłócać piezo-wtryski. Najtrudniejsze do znalezienia są trzaski i pyrkotania od różnorodnych czujników które występują w nowoczesnych silnikach. Szukając zakłóceń warto o ile to możliwe wyłączyć wszelkie filtry jakie ma wbudowane radio. Warto też sprawdzić poprzez odłączenia anteny czy zakłócenia dostają się przez antenę, czy przez zasilanie radia. Także zbierające się na antenie i kołach ładunki elektrostatyczne mogą być źródłem zakłóceń, jeżeli wciśnięcie lekkie hamulca powoduje zanik zakłócenia, znaczy że powodem są ładunki na oponach. Tak samo jeśli po dotknięciu anteny zakłócenia znikają na jakiś czas, znaczy że problemem są ładunki zbierające się na niej. Zakłócenia elektromagnetyczne generowane przez samochód są odbierane przez CB radio. Zakłócenia mogą dostawać się do sygnału poprzez zasilanie radia, lub poprzez instalacje antenową. Każda iskra elektryczna, czy to świecy zapłonowej, czy w przekaźniku, czy nawet w przełączniku świateł, jest źródłem zakłóceń elektromagnetycznych w szerokim zakresie częstotliwości. Zakłócenia rozchodząc się w obwodzie elektrycznym są emitowane w eter, oraz indukują się w obwodach wolnych od zakłóceń, powodując powstawanie wtórnych źródeł zakłóceń. Zakłócenia elektromagnetyczne często są słyszalne w odbiorniku w postaci trzasków, gwizdów i szumów. Powodują one obniżenie czułości odbiornika oraz szkodliwą intermodulację nadajników radiowych. Aby sprawdzić którędy zakłócenia dostają się do radiostacji, należy przeprowadzić prosty test. Włączamy radio z nie podłączoną instalacją antenowa, i jeśli zakłócenia nadal są znaczy to że dostają się one poprzez zasilanie. Zakłócenia z zasilania można wyeliminować poprzez podłączenie zasilania radia w inne miejsce niż dotychczasowe. Najczęściej sprawdza się podłączenie bezpośrednio pod akumulator, lub założenie skutecznego filtra na wejściu zasilania. Zakłócenia zbierane przez instalacje antenową są dużo trudniejsze do usunięcia, gdyż wyeliminować je możemy tylko poprzez likwidacje źródeł zakłóceń. |
Autor: | TczewTomek [ 08 lis 2009, 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
No można w sumie spróbować z tym filtrem ... kupię takie coś założymy i zobaczę jak będzie . Ale myślę jednak nad zmianą radia na coś lepszego . Tylko nie bardzo wiem z jakiego radia byłbym naprawdę zadowolony bo każdy co innego chwali.. A co wy byście polecali ? |
Autor: | adasko771 [ 08 lis 2009, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Zależy ile chcesz kasy przeznaczyć. Ale dobrym rozwiązaniem jest Alan 48 PLUS. |
Autor: | Leszek [ 08 lis 2009, 14:19 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Pod jakim względem dobrym? |
Autor: | TczewTomek [ 08 lis 2009, 14:49 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Nie wiem ile chodzi o to żeby było dobre i służyło bezawaryjnie przez kilka lat ... A co do tych zakłóceń to ostatnio stojąc na parkingu i mając włączone CB radio słyszałem dźwięk spryskiwacza przez CB z samochodu stojącego obok ... |
Autor: | TczewTomek [ 08 lis 2009, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Takie tanie radio mija się z celem jedno mam i nie jestem zadowolony. Antena magnesowa też nie wchodzi w gre ze względu na to że jest to zestaw używany w ciężarówce .. Myślałem o jakimś President -cie ale nie wiem na jaki model się konkretnie zdecydować .. |
Autor: | Leszek [ 08 lis 2009, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Uniden 520 XL problem |
Kolego Adaśko... Widać, że nie masz troche pojęcia o czym piszesz, albo piszesz, zeby pisać. Zacznijmy od tego, ze Taylor wogóle nie ma filtrów, więc będzie miał gorzej niż ma. Polecasz mu Jacksona II? I on ma niby takie dobre filtry, że to odfiltruje? Pomijam już, jego cena i funkcjonalność w mobilu. No ale skoro juz byłby na tyle nierozsądny, żeby zakupił to radio, to i tak nie rozwiązało by jego problemu. W jego przypadku może poszukać Herberta I. Wtedy po problemie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |