Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 lis 2009, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

Witam
robiłem remont silnika w Mańku 27-463 licznik około miliona: nowe tłoki , pierścienie,tuleje, regeneracja głowic . Miało być ok a tu wręcz przeciwnie spadek mocy o ok 100KM , jak widzi górke to już trzeba redukować. Sprawdzali wtrysk sterujący jest ok, na komputerze nie wykazało żadnych błedów , turbina i intercoller ok.
Jak ktoś może to niech pomoże


Post Wysłano: 03 lis 2009, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Silnik się dopiero układa po remoncie, więc jest to całkiem normalny objaw.


Post Wysłano: 03 lis 2009, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Dokładnie tak jak kolega piszę...
Sami też przerabialiśmy kiedyś MANa F90 z silnikiem 370km.
Po generalce był słabiutki,tak jak mówisz-Ty górki nie widziałeś a on już ją czuł....Ale jak się silnik zaczął układać to potem z trasy na trasę było lepiej
Więc musisz jeszcze trochę pojeździć i będzie ok.
pozdr


Post Wysłano: 03 lis 2009, 17:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

witam
Ja też tak myślałem, ale on zrobił ponad 10 tyś km i nic się nie zmieniło
Mówili mi że może padł czujnik doładowania ale chyba pokazało by na kompie :?: :?: :?:


Post Wysłano: 03 lis 2009, 19:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Skoro przejechał już 10 tyś, to powinien wracać do sił, skoro tak nie jest, to rzeczywiście coś jest nie tak. Najlepiej podpiąć go pod komputer.


Post Wysłano: 03 lis 2009, 20:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

podpinałem go pod kompa i niby wszystko ok
:( :( :(


Post Wysłano: 10 gru 2009, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

a wymieniałeś filtr powietrza? a może kanał dolotowy nie drożny

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 11 gru 2009, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

Tak, wymieniałem zaraz po remoncie i sprawdzałem czy nic nie wpadło do obudowy i nic nie było.


Post Wysłano: 11 gru 2009, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy dobrze zostały wyrególowane zawory w głowicy a zwłaszcza VEB hamulec silnikowy? ten nad zaworem wylotowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 14 sty 2010, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

Czy dobrze zostały wyrególowane zawory w głowicy a zwłaszcza VEB hamulec silnikowy? ten nad zaworem wylotowym


witam
Czy możesz mi coś napisać więcej na temat VEB ? Jak to sprawdzić ? Jaki ma być luz , czy coś podobnego.
Z góry dzięki


Post Wysłano: 15 sty 2010, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie ma takiej możliwości zeby z powodu nie dotarcia samochod tracil 100 koni. 10 - 15 to max.

Ten hamulec silnikowy to zwyczajna klapka na wydechu (i to nie nazywa sie VEB, VEB to Volvo Engine Brake - funkcjonuje podobnie tylko na 1 stopniu), otwiera ja i zamyka taki silowniczek ktory widac po podniesieniu kabiny. Jesli jest troszke przymknieta silnik bedzie slaby.
Sprawdzisz to najpewniej odpinajac silownik sterujacy i recznie ruszajac dzwignią. Jej polozenie musi sie zmieniac o 90 stopni, jesli sie zmienia o mniej to klapka jest przytarta i mozliwe ze sie do konca nie otwiera.


Post Wysłano: 15 sty 2010, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Maderfaker tu się mylisz niewiem jak dokładnie jest to rozwiązane w 463 ale w 464 w głowicy cztero zaworowej jest jeden zawór wydechowy przymykany przez popychacz hydraulicny podczas hamowania hamulcem górskim tym klapowym na wydechu. Zawór wydechowy 0,5 mm luzu a wydechowy 0,6mm hamulec górski 0,4mm. Mogę się mylić co do wydechowego i górskiego bo piszę z głowy i luzy mogą być odwrotnne

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 sty 2010, 18:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

W moim 19.414 jest chyba tylko klapka na wydechu.
Ale wiem, że w nowszych konstrukcjach podczas hamowania silnikiem sekwecja otwierania i zamykania zawrow jest tak ustawiona, zeby powodowac opor dla tłoka.
W volvie 1 stopien to tylko klapka na wydechu, a dwa kolejne to juz inne sterowanie zaworami.
Napewno sie nie myle co do tego, ze jesli VEB to nie w manie, tylko w volvie.


Post Wysłano: 15 sty 2010, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

414 i 464 ma te same głowice ściągnij pokrywe zaworów to po lewej stronie zobaczysz hamulec górski. Z tego co wiem to w manie tez sie to nazywa VEB :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 sty 2010, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

MAN dobrze piszę bo tak jest, w 414 i 464 duże lepiej to hamuje niż zwykły hamulec klapowy na wydewchu i słychać głośniejsze buczenie o ile wiem nazywa się to VEB :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: