Rejestracja:05 sie 2007, 17:09 Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa
Witam w czasie ostatnich mrozów w czasie odpalania zapalał się błąd edc po krótkim czasie jazdy i ponownym zapaleniu znikał ale obroty max 2200.Dziś kiedy temperatura jest około 0 błędu niema ale obroty zostały na 2200 a w czasie jazdy 1700 czy może to być spowodowane ze geste paliwo (parafina) zapchało filtr ? A jeszcze jedno słyszałem ze trzeba robić dziurkę w interkulerze czy ten zabieg jest bezpieczny ?
Witam, może zaczne od końca, dziurka w interkulerze jest tylko półśrodkiem po to by naprzykład pozbyć sie oleju który został w pompowany przez uszkodzoną turbinę lub by pozbyc sie np wody która sie skropliła w przypadku róznic temperatury obydwóch przypadków nie powinno być ale sie zdarzaja, dziurkę możesz zrobić ale musisz ją na gwintować i po spuszczeniu "syfu" zaślepić. Co do problemów z jazda i niskimi obrotami to zaczął bym od wymiany separatora paliwa i oczywiście filtra paliwa.możesz napisać też nr błedu to by dużo wyjaśniło.
Rejestracja:05 sie 2007, 17:09 Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa
Proszę o to błędy jakie mam na komputerze tylko nie świecą się na stale są widoczne po wejściu w diagnozę : EDC 03775-02, EDC 03083-01, EDC 03809-08 te błędy pokazały się w czasie ostatnich mrozów i trudności z odpaleniem auta
Błąd EDC 03775-02 wskazywałby spadek ciśnienia w układzie wysokiego ciśnienia a błąd EDC 03083-01 na wzrost ciśnienia w układzie zasilania czyli w sumie problem z filtrem paliwa i osadzaniem się parafiny na nim i w przewodach od filtra do pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało trudności w uruchomieniu silnika. Natomiast błąd EDC 03809-08 mówi o wysłaniu przez FFR nieprawidłowego sygnału które zdarza przy poprzednich błędach. Jeżeli te błędy są teraz po wejściu w diagnozę jako pasywne to nie ma problemu. Warto się zainteresować wymianą filtra paliwa na nowy i tankować dobre zimowe paliwo. Pozdrawiam.
Rejestracja:05 sie 2007, 17:09 Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za pomoc jutro wymienię filtr i separator mam nadzieje ze wszystko wróci do normy .Jazda z niskimi obrotami z tego co zaobserwowałem obciąża turbinę i zwiększa spalanie.
Rejestracja:05 sie 2007, 17:09 Posty: 13
GG: 0
Samochód: MAN
Lokalizacja: Warszawa
Dla zainteresowanych dzwoniłem do serwisu MAN potwierdzili słowa kolegi filtry do wymiany, a obroty są w normie fabrycznie wychodzą z ograniczeniem do 2200. Moc 440 koni maja przy 1700 obr. Dziękuję za pomoc.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 26 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę