wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
16 litrów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2424 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Konr@d [ 07 lut 2006, 21:30 ] |
Tytuł: | 16 litrów |
Zaczynam nowy temacik. Może ktoś uzna, że bez sensu, ale trudno. Mianowicie chodzi mi o Scanię "4" z 16-litrowym silnikiem. Proszę o fotki i refleksje nad tym wozem. fotka ze stronki auto-handlu z belgii (c)http://auto.2dehands.be |
Autor: | ciezarowka [ 29 kwie 2006, 16:42 ] |
Tytuł: | |
16 litrowy motor to silnik pod zestawy 60 ton lub pod ładunki nienormatywne. |
Autor: | Amerykaniec [ 29 kwie 2006, 19:48 ] |
Tytuł: | |
też ale spotykane przy normalnych naczepkach |
Autor: | lechos [ 30 kwie 2006, 15:40 ] |
Tytuł: | |
Amerykaniec ma racje. Sam tego doswiadczylem. mocniejszy silnik pali mniej pod ladunkiem. |
Autor: | Mihu [ 30 kwie 2006, 15:42 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Amerykaniec ma racje. Sam tego doswiadczylem. mocniejszy silnik pali mniej pod ladunkiem.
Cyryl gdzieś kiedyś przedstawiał wyniki pomiarów z jego firmy. Jak ktoś ma wątpliwości to zapraszam do lektury porównania P. Krzyśka.
|
Autor: | ciezarowka [ 30 kwie 2006, 16:19 ] |
Tytuł: | |
Tak potężne motory palą dużo oleju napędowego, optymalna moc pod skrzyniowa naczepę to 420-480 koni. |
Autor: | Amerykaniec [ 30 kwie 2006, 20:03 ] |
Tytuł: | |
to koledzy zalerzy od przebiegu, roczniku, i od kierowcy itd. na ogół scania R580 przy ładunku 40t spali mniej niż scania R420 albo tyle samo ze wskazaniem na R580 |
Autor: | lechos [ 01 maja 2006, 8:35 ] |
Tytuł: | |
Ja mialem taki przypadek co prawda nie na Scanii ale na jezdzie Volvem. jechalem Volvem FH16 610 do Holandii w tamtą strone mial naladowane 5 ton (spalil mniej niz 420 z tym samym ladunkiem), a na powrocie mial zaladowane 23tony!!! i rowniez spalil mniej, a roznica w mocy jest . A napewno gdyby pojechal gdzies na Hiszpanie to norma wyszlaby tez bardzo dobra.(mniejsza niz 420), w końcu są to góry, to tu się nie ma co dziwić [ Dodano: Pon, 01.05.2006, 7:37 ] ale ze Scanią słyszałem, że jest podobnie, że też silniki z większą mocą palą mniej i tak jest pewnie tez w innych markach. |
Autor: | łukasz [ 01 maja 2006, 18:39 ] |
Tytuł: | |
Ja również sądzę,że te mocarne silniki odużej pojemności nie pala tak dużo jak by się mogło wydawać nie którym....Ja mam test w Trucker Magazine-FH16 610 Glob XL i z pełnym obciążenie-40t zestaw spalił średnio 33,9l na 100km przy średniej prędkości 76km/h....Najmniej spaliła co prawda SCANIA R420-31l na 100km przy średniej prędkości 74,3km/h....W podobnym spalaniu do VOLVO były:Renault MAGNUM 480-34L na 100km przy średniej prędkości 75,2km/h,SCANIA 164-480 TOPLINE-33,9l na 100km przy średniej prędkości74,9km/h...Także jak widać pod normalną naczepę takie mocne silniki też zdaja egzamin,a mało tego najmniej spaliło VOLVO na trasie 29l na 100km przy prędkości 84,3km/h po płaskiej autobahn-ie...a najwiecej 43,6l na 100km przy prędkości 58,4km/h po trudnym etapie autostrady....Dla zwiększenia wiedzy płaski odcinek to była autostrada A9 na etapie Ingolstadt,a trudny odcinek to był przesmyk z A3 na A9 około Neumarkt-u i Ingostadt...Ogólnie VOLVO mało pali,bo SCANIA 164 580 TOPLINE spaliła na tym samym dystansie i tej samej trasie36l na 100km przy średniej prędkości 75,3km/h.... |
Autor: | Levuss [ 02 maja 2006, 13:36 ] |
Tytuł: | |
A ostatnio moj tato poleciał z kierowca z firmy latającym Scania 114 380 Topline(której juz zdjęcia dawałem w moim temacie).Tato jescze wtedy jeździł FH 12 460 i oboje mieli po 20 ton "suszu".Po rozładunku oboje wlali do zbiorników tyle ropki ile kotły pozwalają.Potem chyba na Litwie dolewali paliwka i tato dolał sobie 96 litrów a do Scanii wpakował 134 litry lub coś takiego |
Autor: | łukasz [ 02 maja 2006, 16:35 ] |
Tytuł: | |
Levuss to fakt i w to uwierzę,ale zauważ że różnica w mocy wynosi 80km...Po płaskim palą podobnie,ale w górach słabszy silnik Scanii spala więcej poprzez pracę na niższych biegach i wogóle mocne silniki są ekonomiczniejsze w górach....Dla porównania SCANIA 124 470 Topline pali średnio około litr mniej od VOLVO FH 12 460 Glob XL....Ale odchodzimy od tematu,bo to są 12 litrowe silniki a mowa w tym temacie o 16l....Także- |
Autor: | ciezarowka [ 03 maja 2006, 9:19 ] |
Tytuł: | |
Wiec znów miałem racje w górach mocne silniki spalają mniej a na autostradach jest odwrotnie, bo silniki pracują w jednym tempie. Wiec masz teren górzysty wybierz motor 16 litrów, masz duże przebiegi autostradami wybierz mniejszy motor. |
Autor: | łukasz [ 03 maja 2006, 15:29 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem na tereny w miarę płaskie z możliwością wypadu czasmi w góry sądzę,że silniki 12 litrowe o mocach 430-450km w zupełności wystarczają,a w prawdziwe góry pod pełnym obciązeniem to minimum 500km musi być-według mnie....Co do mocy 600km i ponad to moim zdaniem to doskonała reklama firmy i jej możliwości oraz punktualności....Największe zastosowanie mają te silniki w transporcie ponadgabarytowym...... |
Autor: | ciezarowka [ 03 maja 2006, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Tak zgadzam się z tobą w 100%, taki wozik to niezła reklama i rzeczywiście gwarantuje punktualność w terenie górzystym. Takimi pojazdami powyżej 500 koni już musi jeździć osoba odpowiedzialna i z dużym doświadczeniem, bo widać młodych szaleńców za kółkiem ogromnie silniej ciężarówki albo leża w rowach albo mają lub idą czołówki. |
Autor: | Cyryl [ 04 maja 2006, 13:04 ] |
Tytuł: | |
więc o porównaniu zużycia paliwa przez silniki mocniejsze i słabsze mogę powiedzieć tylko porónując samochody MAN-a o silnikach 360KM, 400KM, 410KM i 460KM. najmniejsza różnica jest w jeździe po płaskim, jednak podczas jazdy w terenie górzystym auta z większymi (mocniejszymi) silnikami zużywają więcej paliwa. w górach wykorzystujemy więcej mocy, która jest wprost proporcjonalna do zużycia paliwa i tego nie można zmienić. jedynie może to wyglądać inaczej, gdy porównujemy silniki innej generacji, czyli z odmiennymi układami zasilania i silniki z wielozaworowymi głowicami. w efekcie auto z mocniejszym silnikiem płynniej (szybciej) przejeżdża przez górzysty teren jednak okupia to większym zużyciem i trzeba naprawdę dobrego i cierpliwego kierowcy, aby ta róznica była minimalna. swoje wnioski opieram na 12 letniej obserwacji 40 samochodów MAN z różnymi silnikami. |
Autor: | swider [ 14 gru 2006, 19:50 ] |
Tytuł: | |
ja mam takie pytanie scania posiada silniki 12l w scaniach seri 124 16l w seri 164 ale oficjalnie nie podaje że posiada sliników 14l więc jak jest z serią 144 wiem że są w tej seri montowane silniki V8 a V8ki są tylko (chyba) o pojemności 16l więc panowie jak to dokładnie jest w seri 144 są 16litrowe silniki? może ktoś takim czymś śmiga to by powiedział jak w papierach ma wpisane albo może ktoś poprostu wie |
Autor: | HitmaN [ 14 gru 2006, 22:45 ] |
Tytuł: | |
124 - Rzędowy szcześciocylindrowy silnik 144 - 14 litrowe V8 Moc : 460 lub 530 164 - 16 litrowe V8 Moc : 480 lub 580 |
Autor: | swider [ 15 gru 2006, 22:05 ] |
Tytuł: | |
no własnie że tak jak pisałem oficjalnie nie ma silników o pojemności 14l a jako jako taki dowód dam link na str. scani: http://www.scania.pl/trucks/engines/ może ktoś sie wozi i wie no niewime może i sie myle i HitmaN ma racje ale o 14stkach nie słyszałem nigdy chociarz może w 2 i 3 ciej seri były tego niewiem |
Autor: | Martin [ 15 gru 2006, 22:16 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: no własnie że tak jak pisałem oficjalnie nie ma silników o pojemności 14l a jako jako taki dowód dam link na str. scani:
Kolego, teraz nie są produkowane silniki 14L, i dlatego nie ma ich na stronie Scanii, one były produkowane w latach 1996-2001
|
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |