wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

16 litrów
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2424
Strona 1 z 3

Autor:  Konr@d [ 07 lut 2006, 21:30 ]
Tytuł:  16 litrów

Zaczynam nowy temacik. Może ktoś uzna, że bez sensu, ale trudno. Mianowicie chodzi mi o Scanię "4" z 16-litrowym silnikiem. Proszę o fotki i refleksje nad tym wozem.
Obrazek
fotka ze stronki auto-handlu z belgii (c)http://auto.2dehands.be

Autor:  ciezarowka [ 29 kwie 2006, 16:42 ]
Tytuł: 

16 litrowy motor to silnik pod zestawy 60 ton lub pod ładunki nienormatywne.

Autor:  Amerykaniec [ 29 kwie 2006, 19:48 ]
Tytuł: 

też ale spotykane przy normalnych naczepkach :)

Autor:  lechos [ 30 kwie 2006, 15:40 ]
Tytuł: 

Amerykaniec ma racje. Sam tego doswiadczylem. mocniejszy silnik pali mniej pod ladunkiem.

Autor:  Mihu [ 30 kwie 2006, 15:42 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Amerykaniec ma racje. Sam tego doswiadczylem. mocniejszy silnik pali mniej pod ladunkiem.
Cyryl gdzieś kiedyś przedstawiał wyniki pomiarów z jego firmy. Jak ktoś ma wątpliwości to zapraszam do lektury porównania P. Krzyśka.

Autor:  ciezarowka [ 30 kwie 2006, 16:19 ]
Tytuł: 

Tak potężne motory palą dużo oleju napędowego, optymalna moc pod skrzyniowa naczepę to 420-480 koni.

Autor:  Amerykaniec [ 30 kwie 2006, 20:03 ]
Tytuł: 

to koledzy zalerzy od przebiegu, roczniku, i od kierowcy itd.
na ogół scania R580 przy ładunku 40t spali mniej niż scania R420 albo tyle samo ze wskazaniem na R580 :)

Autor:  lechos [ 01 maja 2006, 8:35 ]
Tytuł: 

Ja mialem taki przypadek co prawda nie na Scanii ale na jezdzie Volvem. jechalem Volvem FH16 610 do Holandii w tamtą strone mial naladowane 5 ton (spalil mniej niz 420 z tym samym ladunkiem), a na powrocie mial zaladowane 23tony!!! i rowniez spalil mniej, a roznica w mocy jest :D . A napewno gdyby pojechal gdzies na Hiszpanie to norma wyszlaby tez bardzo dobra.(mniejsza niz 420), w końcu są to góry, to tu się nie ma co dziwić :)

[ Dodano: Pon, 01.05.2006, 7:37 ]
ale ze Scanią słyszałem, że jest podobnie, że też silniki z większą mocą palą mniej i tak jest pewnie tez w innych markach.

Autor:  łukasz [ 01 maja 2006, 18:39 ]
Tytuł: 

Ja również sądzę,że te mocarne silniki odużej pojemności nie pala tak dużo jak by się mogło wydawać nie którym....Ja mam test w Trucker Magazine-FH16 610 Glob XL i z pełnym obciążenie-40t zestaw spalił średnio 33,9l na 100km przy średniej prędkości 76km/h....Najmniej spaliła co prawda SCANIA R420-31l na 100km przy średniej prędkości 74,3km/h....W podobnym spalaniu do VOLVO były:Renault MAGNUM 480-34L na 100km przy średniej prędkości 75,2km/h,SCANIA 164-480 TOPLINE-33,9l na 100km przy średniej prędkości74,9km/h...Także jak widać pod normalną naczepę takie mocne silniki też zdaja egzamin,a mało tego najmniej spaliło VOLVO na trasie 29l na 100km przy prędkości 84,3km/h po płaskiej autobahn-ie...a najwiecej 43,6l na 100km przy prędkości 58,4km/h po trudnym etapie autostrady....Dla zwiększenia wiedzy płaski odcinek to była autostrada A9 na etapie Ingolstadt,a trudny odcinek to był przesmyk z A3 na A9 około Neumarkt-u i Ingostadt...Ogólnie VOLVO mało pali,bo SCANIA 164 580 TOPLINE spaliła na tym samym dystansie i tej samej trasie36l na 100km przy średniej prędkości 75,3km/h....

Autor:  Levuss [ 02 maja 2006, 13:36 ]
Tytuł: 

A ostatnio moj tato poleciał z kierowca z firmy latającym Scania 114 380 Topline(której juz zdjęcia dawałem w moim temacie).Tato jescze wtedy jeździł FH 12 460 i oboje mieli po 20 ton "suszu".Po rozładunku oboje wlali do zbiorników tyle ropki ile kotły pozwalają.Potem chyba na Litwie dolewali paliwka i tato dolał sobie 96 litrów a do Scanii wpakował 134 litry lub coś takiego

Autor:  łukasz [ 02 maja 2006, 16:35 ]
Tytuł: 

Levuss to fakt i w to uwierzę,ale zauważ że różnica w mocy wynosi 80km...Po płaskim palą podobnie,ale w górach słabszy silnik Scanii spala więcej poprzez pracę na niższych biegach i wogóle mocne silniki są ekonomiczniejsze w górach....Dla porównania SCANIA 124 470 Topline pali średnio około litr mniej od VOLVO FH 12 460 Glob XL....Ale odchodzimy od tematu,bo to są 12 litrowe silniki a mowa w tym temacie o 16l....Także- :/

Autor:  ciezarowka [ 03 maja 2006, 9:19 ]
Tytuł: 

Wiec znów miałem racje w górach mocne silniki spalają mniej a na autostradach jest odwrotnie, bo silniki pracują w jednym tempie. Wiec masz teren górzysty wybierz motor 16 litrów, masz duże przebiegi autostradami wybierz mniejszy motor.

Autor:  łukasz [ 03 maja 2006, 15:29 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem na tereny w miarę płaskie z możliwością wypadu czasmi w góry sądzę,że silniki 12 litrowe o mocach 430-450km w zupełności wystarczają,a w prawdziwe góry pod pełnym obciązeniem to minimum 500km musi być-według mnie....Co do mocy 600km i ponad to moim zdaniem to doskonała reklama firmy i jej możliwości oraz punktualności....Największe zastosowanie mają te silniki w transporcie ponadgabarytowym...... :D

Autor:  ciezarowka [ 03 maja 2006, 15:56 ]
Tytuł: 

Tak zgadzam się z tobą w 100%, taki wozik to niezła reklama i rzeczywiście gwarantuje punktualność w terenie górzystym. Takimi pojazdami powyżej 500 koni już musi jeździć osoba odpowiedzialna i z dużym doświadczeniem, bo widać młodych szaleńców za kółkiem ogromnie silniej ciężarówki albo leża w rowach albo mają lub idą czołówki.

Autor:  Cyryl [ 04 maja 2006, 13:04 ]
Tytuł: 

więc o porównaniu zużycia paliwa przez silniki mocniejsze i słabsze mogę powiedzieć tylko porónując samochody MAN-a o silnikach 360KM, 400KM, 410KM i 460KM.

najmniejsza różnica jest w jeździe po płaskim, jednak podczas jazdy w terenie górzystym auta z większymi (mocniejszymi) silnikami zużywają więcej paliwa.
w górach wykorzystujemy więcej mocy, która jest wprost proporcjonalna do zużycia paliwa i tego nie można zmienić.
jedynie może to wyglądać inaczej, gdy porównujemy silniki innej generacji, czyli z odmiennymi układami zasilania i silniki z wielozaworowymi głowicami.

w efekcie auto z mocniejszym silnikiem płynniej (szybciej) przejeżdża przez górzysty teren jednak okupia to większym zużyciem i trzeba naprawdę dobrego i cierpliwego kierowcy, aby ta róznica była minimalna.

swoje wnioski opieram na 12 letniej obserwacji 40 samochodów MAN z różnymi silnikami.

Autor:  Radek13a [ 05 lip 2006, 11:39 ]
Tytuł: 

W pierwszą sobote wakacji jechałem do włoch na wakacje i na ostatneij stacji benzynowej przed przejściem w Cieszynie miałem okazję sfocic Scanie 164L 580 na słowackich blachach


Obrazek

Obrazek

Autor:  swider [ 14 gru 2006, 19:50 ]
Tytuł: 

ja mam takie pytanie scania posiada silniki 12l w scaniach seri 124 16l w seri 164 ale oficjalnie nie podaje że posiada sliników 14l więc jak jest z serią 144 wiem że są w tej seri montowane silniki V8 a V8ki są tylko (chyba) o pojemności 16l więc panowie jak to dokładnie jest w seri 144 są 16litrowe silniki? może ktoś takim czymś śmiga to by powiedział jak w papierach ma wpisane albo może ktoś poprostu wie

Autor:  HitmaN [ 14 gru 2006, 22:45 ]
Tytuł: 

124 - Rzędowy szcześciocylindrowy silnik
144 - 14 litrowe V8 Moc : 460 lub 530
164 - 16 litrowe V8 Moc : 480 lub 580

Autor:  swider [ 15 gru 2006, 22:05 ]
Tytuł: 

no własnie że tak jak pisałem oficjalnie nie ma silników o pojemności 14l a jako jako taki dowód dam link na str. scani:

http://www.scania.pl/trucks/engines/

może ktoś sie wozi i wie no niewime może i sie myle i HitmaN ma racje ale o 14stkach nie słyszałem nigdy chociarz może w 2 i 3 ciej seri były tego niewiem

Autor:  Martin [ 15 gru 2006, 22:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
no własnie że tak jak pisałem oficjalnie nie ma silników o pojemności 14l a jako jako taki dowód dam link na str. scani:
Kolego, teraz nie są produkowane silniki 14L, i dlatego nie ma ich na stronie Scanii, one były produkowane w latach 1996-2001 :wink:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/