wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24392
Strona 1 z 1

Autor:  RIKO [ 13 lut 2010, 17:50 ]
Tytuł:  [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Witam.
Posiadam Man 26,463 z 97 roku. problem polega na tym iż pomiędzy blokiem silnika a głowicami (w tym przypadku jest ich 6 pojedyńczych) wycieka płyn chłodniczy. na dystansie 100km potrafi uciec 5 - 10 litrów płynu. po demontażu głowic okazało się iż na bloku silnika na kanałach wodnych są wżery wywołane prawdopodobnie korozją w skutek używania wody zamiast płynu chłodniczego. Głowice zostały oddane do sprawdzenia szczelności i planowania i wszystko jest z nimi ok. Po ponownym montażu przez pierwsze 300km było ok ale później znów płyn zaczął lecieć. Następnym razem użyłem jakiegoś kleju który miał dodatkowo uszczelnić powierzchnie pomiędzy blokiem uszczelką i głowicą ale i to na niewiele się zdało płyn leci dalej. Teraz zastanawiam się czy może nie sa uszkodzone oringi na tulejach i to może tędy ucieka płyn a nie kanałami wodnymi. Jeżeli silnik został kiedyś przegrzany to może tak być prawda? Tym czasem nie wiem co robić może ktoś ma podobne doświadczenia i będzie uprzejmy się podzielić. Podobno tego bloku silnika nie można planować wiec pozostaje tylko jakaś "wyprawka". kupiłem klej 2składnikowy TECHNICOLL i przy następnej naprawie chyba go użyję. Macie Panowie jakiś pomysł na ten silnik ponieważ mi już ręce opadają a to moje jedyne autko.
POZDRAWIAM Serdecznie

Autor:  Artur29 [ 13 lut 2010, 22:11 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Płyn cieknie spod gum tulei cylindrowych górnych (dwa cienkie oringi), wyciągnij tuleje i wymień oringi. Czy miałeś za pierwszym razem wydmuchane uszczelki pod głowicami? Jeżeli tak, to zrób pomiary głębokości osadzenia tulei i ewentualnie należy wytoczyć otwory pod tulejami i założyć tuleje nadwymiarowe.

Autor:  MAN [ 13 lut 2010, 22:11 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Te wycieki płynu nie są spowodowane wzerami w bloku silnika, moze być blok wyciśniety przez uszczelkę sprawdz płaskość bloku lub tuleja siedzi za nisko i przy dokrecaniu głowicy wyciska uszczelke, jak by to były oringi to raczej powinno leciec odrazu po montazu uszczelki nowej.
Nie koniecznie musi toczyć gniazda pod tuleje, do tego są specjalne podkladki o różnych grubosciach które daje sie miedzy tuleje a blok aby otrzymac odpowiednia wysokosć na ile ma wystawac tuleja z bloku

Autor:  RIKO [ 14 lut 2010, 15:00 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Tak. uszczelka była za pierwszym razem całkowicie pęknięta a za następnymi razami były już ślady przedmuchania. za każdym razem pojawiało się to z tej najwęższej strony uszczelki tj. miedzy głowicami. Miedzy 1 i 2. 2 i 3, 3 i 4 licząc od strony chłodnicy. problem ten dotyczy tylko 2 i 3 głowicy.
w jaki sposób mam w domowych warunkach sprawdzić powierzchnie bloku? przykładnicą? No i te osadzenie tuleji w bloku. Jakie powinny być prawidłowe wartości osadzenia tuleji? nie mam książki ani żadnych danych co do tych spraw.

Autor:  zyzyx [ 19 lut 2010, 11:24 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Cytuj:
Witam.po demontażu głowic okazało się iż na bloku silnika na kanałach wodnych są wżery wywołane prawdopodobnie korozją w skutek używania wody zamiast płynu chłodniczego.
Proces, o którym mówisz to kawitacja, a nie korozja i jest to normalny proces zachodzący w tym miejscu, którego się nie uniknie nawet stosując specjalny super ekstra płyn chłodzący. Nie sądzę aby to było przyczyną wycieku w samochodzie z 97 r., za młody :)

Trzeba by się zastanowić raczej dlaczego te uszczelki wypycha... może ciśnienie? Może zawór ten co to odpowietrza układ nie hula i pod wpływem rozszerzalności temperaturowej cieczy ciśnienie tam tak wzrasta, że wypycha? Chociaż z drugiej strony pewnie prędzej pękła by chłodnica... no ale warto sprawdzić, to nic nie kosztuje.

Autor:  MAN [ 21 lut 2010, 21:43 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Jakiej firmy kupiłeś uszczelki pod głowice :?:
ELRING produkuje dla mana uszczelki, tylko te zakładaj rzadnych innych nie zakładaj
Z jaką siłą dokręcałeś głowice :?:

Autor:  RIKO [ 27 lut 2010, 19:12 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Tak użyłem ELRINGA a głowice dokręciłem kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją dołączoną do uszczelek chyba była to siła 250Nm ale bez żadnych dodatkowych dokręceń potem o 90 stopni. nie robiłem tego ze względy na brak stosownych oznaczeń na śrubach. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat

Autor:  MAN [ 27 lut 2010, 19:32 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Śruby mają łby sześciokątne czy TORXY
Nie widać z której strony wycieka płyn z pod głowicy?

Autor:  RIKO [ 28 lut 2010, 18:44 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Śruby są sześciokątne. Woda wyciska się pomiędzy głowicami i co lepsze intensywność jej lecenia jest uzależniona od obrotów silnika. im większe tym więcej leci. czyli pewnie sprawdzi się ta teoria z oringami na tulejach. tam woda wychodzi a potem na gładzi bloku kompresja wywala ją na zewnątrz

Autor:  MAN [ 28 lut 2010, 19:05 ]
Tytuł:  Re: [MAN, 26.463 1997r] Uszkodzona gładź bloku silnika..

Możliwe że to oringi ja się osobiście z takim przypadkiem nie spotkałem

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/