wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Ustawianie zapłonu
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24695
Strona 1 z 1

Autor:  Misisko [ 01 mar 2010, 16:13 ]
Tytuł:  Ustawianie zapłonu

Witam , czy mógłby ktos powiedzieć jak ustawić zapłon do samochodu marki Jelcz 317D. Pompa została wyjeta i nienaznaczona. I prosiłbym o kompletne podanie ustawienia zapłonu według kolejności. Z góry THNX

Autor:  karakan [ 01 mar 2010, 16:30 ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zapłonu

zapłon w jelczu: 1-5-3-6-2-4

Autor:  Misisko [ 01 mar 2010, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zapłonu

Ale mi chodzi o to jak go ustawić , kolejności to jest pestka.

Autor:  karakan [ 01 mar 2010, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zapłonu

1.przykręc pompę (ale tak żebyś mógł swobodnie nią przekręcic),
2.odpal silnik,
3.jak już silnik bedzie równo "pykał" przykręc pompe jak należy

Autor:  Misisko [ 01 mar 2010, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zapłonu

Wyjąłem pompę wtryskowa i zapomniałem zrobić znaki . Po zamontowaniu kręcę i kręcę ale silnik się nie uruchamia. No i teraz jak ustawić od zera zapłon?

Autor:  chodko [ 03 mar 2010, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Ustawianie zapłonu

Na obudowie sprzęgła od dołu po prawej stronie masz dwa otwory (około 6 mm. ),przy jednym powinno być wybite GMP (górny martwy punkt ) przy drugim WTR lub ZAP. Musisz dopasować pręt który będzie wchodził w ten otwór swobodnie ale bez luzu.Wkładasz pręt w drugi otwór i wciskając go i jednocześnie obracasz wałem silnika, jak pręt wpadnie w otwór w kole zamachowym powinien być początek wtrysku na pierwszym cylindrze. Jeśli masz odpowietrzony układ odkręć rurkę od pierwszego cylindra na pompie i kolo napędowe pompy od sprzęgiełka (dwie śruby 8).Obracaj kołem pompy do momentu kiedy paliwo w króćcu się poruszy dobrze jest użyć cienkiej przeźroczystej rurki wciśniętej w króciec,koniecznie dodaj cały gaz i obróć kołem kilka razy przed całą operacją, pompą i wałem kręć w normalnym kierunku.Jak znajdziesz ten moment (początek wtrysku) skręcasz napęd pompy , wyjmujesz koniecznie pręt i powinno być dobrze.Jeśli nie to ustawiasz jeszcze raz wał rozłączasz napęd pompy obracasz wałem 1 obrót przy zatrzymanej pompie i ustawiasz początek wtrysku od nowa. Wał obraca się dwa razy na jeden obrót pompy.Gdyby oznaczenia otworów na sprzęgle były nieczytelne użyj dwóch prętów jednocześnie ten który wpadnie pierwszy oznacza WTR , zaraz po nim powinien wpaść drugi GMP.W razie problemu dzwoń 602690904

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/