wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Ustawianie zapłonu http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24695 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Misisko [ 01 mar 2010, 16:13 ] |
Tytuł: | Ustawianie zapłonu |
Witam , czy mógłby ktos powiedzieć jak ustawić zapłon do samochodu marki Jelcz 317D. Pompa została wyjeta i nienaznaczona. I prosiłbym o kompletne podanie ustawienia zapłonu według kolejności. Z góry THNX |
Autor: | karakan [ 01 mar 2010, 16:30 ] |
Tytuł: | Re: Ustawianie zapłonu |
zapłon w jelczu: 1-5-3-6-2-4 |
Autor: | Misisko [ 01 mar 2010, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Ustawianie zapłonu |
Ale mi chodzi o to jak go ustawić , kolejności to jest pestka. |
Autor: | karakan [ 01 mar 2010, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: Ustawianie zapłonu |
1.przykręc pompę (ale tak żebyś mógł swobodnie nią przekręcic), 2.odpal silnik, 3.jak już silnik bedzie równo "pykał" przykręc pompe jak należy |
Autor: | Misisko [ 01 mar 2010, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Ustawianie zapłonu |
Wyjąłem pompę wtryskowa i zapomniałem zrobić znaki . Po zamontowaniu kręcę i kręcę ale silnik się nie uruchamia. No i teraz jak ustawić od zera zapłon? |
Autor: | chodko [ 03 mar 2010, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Ustawianie zapłonu |
Na obudowie sprzęgła od dołu po prawej stronie masz dwa otwory (około 6 mm. ),przy jednym powinno być wybite GMP (górny martwy punkt ) przy drugim WTR lub ZAP. Musisz dopasować pręt który będzie wchodził w ten otwór swobodnie ale bez luzu.Wkładasz pręt w drugi otwór i wciskając go i jednocześnie obracasz wałem silnika, jak pręt wpadnie w otwór w kole zamachowym powinien być początek wtrysku na pierwszym cylindrze. Jeśli masz odpowietrzony układ odkręć rurkę od pierwszego cylindra na pompie i kolo napędowe pompy od sprzęgiełka (dwie śruby .Obracaj kołem pompy do momentu kiedy paliwo w króćcu się poruszy dobrze jest użyć cienkiej przeźroczystej rurki wciśniętej w króciec,koniecznie dodaj cały gaz i obróć kołem kilka razy przed całą operacją, pompą i wałem kręć w normalnym kierunku.Jak znajdziesz ten moment (początek wtrysku) skręcasz napęd pompy , wyjmujesz koniecznie pręt i powinno być dobrze.Jeśli nie to ustawiasz jeszcze raz wał rozłączasz napęd pompy obracasz wałem 1 obrót przy zatrzymanej pompie i ustawiasz początek wtrysku od nowa. Wał obraca się dwa razy na jeden obrót pompy.Gdyby oznaczenia otworów na sprzęgle były nieczytelne użyj dwóch prętów jednocześnie ten który wpadnie pierwszy oznacza WTR , zaraz po nim powinien wpaść drugi GMP.W razie problemu dzwoń 602690904 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |