wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pasy transportowe - instrukcja
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25129
Strona 1 z 1

Autor:  killerg [ 28 mar 2010, 18:53 ]
Tytuł:  Pasy transportowe - instrukcja

Może wydać się to zabawne ale mam problem z napinaniem pasów transportowych. Nie orientuję się którędy przeprowadzić pas do napinacza. Prosiłbym o jakieś zdjęcia albo instrukcje

Autor:  DEMON [ 28 mar 2010, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

a wiec kolego z tylu grzechotni przeprowadz pas on ci wyjdzie przodem <tyl to tam gdzie nie sciskasz grzechotki a dokladnie gdzie dwa ramiona nie stykaja sie podczas sciagania nie wiem czy rozumiesz> nastepnie tak jakbys chcial pasem cofnac nad tym kuleczkiem od grzechotki i naciagasz i wtedy go sciagasz...:) nie wiem jak ci to wytlumaczyc

Autor:  Jacek [ 28 mar 2010, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

Pasy pozwijaj sobie hakiem do wewnątrz. Lepiej się przerzuca, ale zawsze spinaj w miejscu, gdzie nikogo, ani niczego nim nie uderzysz. Zaczepiasz hak najlepiej z lewej strony pojazdu, wtedy naciąg wychodzi od pobocza, więc w razie dociągania przy drodze mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś Cię rozjedzie. No ale różnie bywa, różne są ładunki, nie zawsze masz czas, więc nie jest to ważne. Następnie rozkładasz i zaczepiasz naciąg. Ten pręt z dziurką w naciągu przekręć sobie tak, byś mógł łatwo przewlec pas. Sprawdzasz na ładunku czy pas się nie skręcił jednocześnie trzymając naciągnięty jeśli zaczepiłeś hak w miejscu, z którego może spaść (np. rama naczepy), jeśli masz kółka czy inne dobrodziejstwa to bez obaw. Układasz równo żeby nie było pokręcone i w tej pozycji przewijasz pas w rękach nie skręcając go, wyjdzie Ci prosto. Naciąg rozkładasz podnosząc blaszkę do samego końca. Nie musisz, ale łatwiej przewlec pas. Zaczepiasz go tak, byś mógł swobodnie machać dźwignią. Przewlekasz pas w takiej pozycji w jakiej sobie przewinąłeś w ręce, żeby nie był pokręcony w warkoczyk. Opuszczasz dźwignię i zaczynasz "pompować" jednocześnie trzymając nadmiar pasa, by równo się nawijał. Pamiętaj żebyś dość mocno naciągnął pas na ładunku i dopiero zaczął dociągać "mechanicznie". Wtedy mniej Ci się nawinie i więcej będziesz mógł dociągnąć, po prostu żebyś nie machał na pusto.
Jakoś ciężko to opisać... Taka prosta czynność, a jednak... Najlepiej niech Ci ktoś wytłumaczy na żywo. :)

Autor:  killerg [ 29 mar 2010, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

Czyli pas wkładam od zewnętrznej strony napinacza, przez ten pręt z szparką a potem ręcznie naciągam ile się da, używam dźwigni i pompuje do napięcia.

Autor:  DEMON [ 29 mar 2010, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

dokladnie tak ale musisz jeszcze ;o tym przeciagnieciu przez szparke przelozyc nad tym kulkiem masz takie miejsce tam i wtedy naciagasz to co przelozyles... wiem nie potrafie tlumaczyc

Autor:  Jacek [ 29 mar 2010, 18:30 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

No tak, od zewnętrznej, od strony ładunku. Przecież inaczej nie mógłbyś dociągnąć. Dociągasz zależnie od ładunku, możesz sprawić sobie jakąś dźwignię do pomocy żebyś miał lżej. Np profil zamknięty z blaszką przyspawaną na końcu do jednego z boków. Musiałbym zrobić zdjęcie, bo ciężko wytłumaczyć, ale wystarczy spojrzeć na naciąg i samemu coś wymyślisz żeby się nie siłować.
Cytuj:
dokladnie tak ale musisz jeszcze ;o tym przeciagnieciu przez szparke przelozyc nad tym kulkiem masz takie miejsce tam i wtedy naciagasz to co przelozyles... wiem nie potrafie tlumaczyc
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Nadmiar pasa możemy po prostu zostawić lub przełożyć w stronę ładunku, ale wtedy moim zdaniem gorzej się rozwija przy rozpinaniu.

Autor:  SIOJU [ 05 kwie 2010, 17:09 ]
Tytuł:  Re: Pasy transportowe instrukcja

Może kolega ma problem z tym, żę nie naciąga ręcznie pasa ile ma siły w rękach tylko luźny pas naciąga odrazu klamrą? To powoduje nawinięcie pasa na bębnie do takiego stopnia, że się nie mieści i nie da się dalej naciągnąć.
Przy okazji, ostatnio widziałem u jednego szofera klamry z znacznie dłuższymi ramionami i chyba przekładmia zębatki była drobniejsza, więc siłą rzeczy można mocniej ściągnąć pas, ale nie miałe czasu podejść i przyjrzeć się dokładniej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/