wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25133
Strona 1 z 1

Autor:  waldek [ 28 mar 2010, 20:21 ]
Tytuł:  [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Witam wszystkich użytkowników i mechaników. :D
Od kilku miesięcy mam Magnumke 440 E-TECH z 2000 r. i niepokoi mnie narastający odgłos jakby zbyt dużego luzu zaworowego w okolicy 5 cylindra.
Czy ktoś mógłby mi podać jaki jest luz zaworowy dla tego modelu silnika?
Podpowiedzcie mi proszę na takie pytanie.
Jeśli posiadam doświadczenie w regulacji zaworów silników starszej generacji SCANIA 113.VOLVO F12 czy o Starach,Jelczach i Liazach nie wspomnę to poradzę sobie z tym Mackiem?
Niektórzy twierdza ze są jakieś tajniki przy regulacji i silnik może nie odpalić?
Czy jest coś rzeczywiście takiego zaskakującego ?
Zastanawiam się również czy to nie jest jakaś poważniejsza usterka.
Do tej pory radziłem sobie z większością napraw przy swoich ciężarówkach,ale tu mam trochę obaw przed właśnie jakimiś tajnikami modelu.
Jest to mój pierwszy Francuz,mam nadzieje ze nie ostatni ;)
Liczę na Wasza pomoc.
Do zobaczenia na trasie. :mrgreen:
Waldek

Autor:  tiger918 [ 28 mar 2010, 20:38 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

kolego nic prostszego...na kole zamachowym masz napisane jak wyjmiesz zaślepke okienka które cylindry masz regulować np bedzie 6&1...także nie musisz patrzeć nawet na mijanke...pozdrawiam

Autor:  waldek [ 28 mar 2010, 20:54 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Dzieki bardzo za pierwsza podpowiedz,nie wiedzialem o tym.
A znasz moze wiekosc luzow?

Autor:  tiger918 [ 28 mar 2010, 21:04 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

poszukaj na forum...od strony elektrycznej znam je na pamieć...ale luzy wyleciały mi z głowy...40,70 ale pewny nie jestem...

Autor:  marfur30 [ 28 mar 2010, 22:10 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

40 , 60 na zimnym silniku.

Autor:  bruno24 [ 30 mar 2010, 21:05 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Witam. Jeśli stuki są dosyć głośne to możliwe, że zerwał się kołek ustalający krzywkę popychacza z rolką. Popychacz obrócił się
i rolka ślizga się po wałku zamiast się obracać. Ale zawsze mogę się mylić.

Autor:  waldek [ 03 kwie 2010, 16:02 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy.
Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade :D
Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ?

WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH :mrgreen:

Autor:  czarny2 [ 03 kwie 2010, 16:23 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Cytuj:
Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy.
Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade :D
Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ?

WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH :mrgreen:
Jak wyjmiesz pompy to zobaczysz tylko krzywkę do pompy. Najlepiej zdjąć misę olejową i wtedy będziesz widział wszystkie krzywki. Jak zatarłą się któraś rolka to będzie ślad na krzywcze.

Autor:  waldek [ 03 kwie 2010, 16:32 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Dzieki za wskazowke z miska.
Nie wiedzialem wlasnie co tam bede mogl dojrzec. Po Swietach trzeba bedzie zakasac rekawy i do roboty.
Dzieki Waszym wskazowka szybciej dotre do sedna sprawy.
Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu.
Czy to sie zdarza w E-TECH ach ?

Autor:  czarny2 [ 04 kwie 2010, 16:00 ]
Tytuł:  Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki

Cytuj:
Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu.
Czy to sie zdarza w E-TECH ach ?
Tak, to częste przypadki w E-tech ach. W pierwszych wersjach była nawet akcja gwarancyjna wymiany wałków. Ale jak ktoś sie nie zgłosił to juz po ptakach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/