wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25133 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | waldek [ 28 mar 2010, 20:21 ] |
Tytuł: | [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Witam wszystkich użytkowników i mechaników. Od kilku miesięcy mam Magnumke 440 E-TECH z 2000 r. i niepokoi mnie narastający odgłos jakby zbyt dużego luzu zaworowego w okolicy 5 cylindra. Czy ktoś mógłby mi podać jaki jest luz zaworowy dla tego modelu silnika? Podpowiedzcie mi proszę na takie pytanie. Jeśli posiadam doświadczenie w regulacji zaworów silników starszej generacji SCANIA 113.VOLVO F12 czy o Starach,Jelczach i Liazach nie wspomnę to poradzę sobie z tym Mackiem? Niektórzy twierdza ze są jakieś tajniki przy regulacji i silnik może nie odpalić? Czy jest coś rzeczywiście takiego zaskakującego ? Zastanawiam się również czy to nie jest jakaś poważniejsza usterka. Do tej pory radziłem sobie z większością napraw przy swoich ciężarówkach,ale tu mam trochę obaw przed właśnie jakimiś tajnikami modelu. Jest to mój pierwszy Francuz,mam nadzieje ze nie ostatni Liczę na Wasza pomoc. Do zobaczenia na trasie. Waldek |
Autor: | tiger918 [ 28 mar 2010, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
kolego nic prostszego...na kole zamachowym masz napisane jak wyjmiesz zaślepke okienka które cylindry masz regulować np bedzie 6&1...także nie musisz patrzeć nawet na mijanke...pozdrawiam |
Autor: | waldek [ 28 mar 2010, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki bardzo za pierwsza podpowiedz,nie wiedzialem o tym. A znasz moze wiekosc luzow? |
Autor: | tiger918 [ 28 mar 2010, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
poszukaj na forum...od strony elektrycznej znam je na pamieć...ale luzy wyleciały mi z głowy...40,70 ale pewny nie jestem... |
Autor: | marfur30 [ 28 mar 2010, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
40 , 60 na zimnym silniku. |
Autor: | bruno24 [ 30 mar 2010, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Witam. Jeśli stuki są dosyć głośne to możliwe, że zerwał się kołek ustalający krzywkę popychacza z rolką. Popychacz obrócił się i rolka ślizga się po wałku zamiast się obracać. Ale zawsze mogę się mylić. |
Autor: | waldek [ 03 kwie 2010, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy. Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ? WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH |
Autor: | czarny2 [ 03 kwie 2010, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Cytuj: Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy.
Jak wyjmiesz pompy to zobaczysz tylko krzywkę do pompy. Najlepiej zdjąć misę olejową i wtedy będziesz widział wszystkie krzywki. Jak zatarłą się któraś rolka to będzie ślad na krzywcze.
Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ? WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH |
Autor: | waldek [ 03 kwie 2010, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki za wskazowke z miska. Nie wiedzialem wlasnie co tam bede mogl dojrzec. Po Swietach trzeba bedzie zakasac rekawy i do roboty. Dzieki Waszym wskazowka szybciej dotre do sedna sprawy. Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu. Czy to sie zdarza w E-TECH ach ? |
Autor: | czarny2 [ 04 kwie 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Cytuj: Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu.
Tak, to częste przypadki w E-tech ach. W pierwszych wersjach była nawet akcja gwarancyjna wymiany wałków. Ale jak ktoś sie nie zgłosił to juz po ptakach.
Czy to sie zdarza w E-TECH ach ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |