wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25333
Strona 1 z 1

Autor:  sesorek [ 10 kwie 2010, 22:58 ]
Tytuł:  Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

witajcie,

Jestem juz po egzaminie teoretycznym na kat. D (zakończony pozytywnie 0 błędów :) jupi) jednak nie daje mi spokoju pytanie nr 162 które znajduje się
w zestawie pytań testowych. A mianowicie :

Brak luzu w układzie kierowniczym autobusu świadczy o tym że:

A: układ jest sprawny
B: układ jest niesprawny
C: należy tylko przesmarować wszystkie połączenia

Dodam że prawidłową odpowiedzią jest B
Wg mnie jakikolwiek luz świadczy o niesprawności.
Natomiast brak luzu oznacza że wszystko jest jak najbardziej ok

Tak naprawdę dopiero zaczynam swoją przygodę z autobusami i
może tutaj jest inaczej niż w osobówkach dla mnie jakaś paranoja
może ktoś mnie uświadomi o co chodzi w tym pytaniu?

Autor:  Cyryl [ 11 kwie 2010, 5:22 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

w każdym układzie kierowniczym musi być luz (oprócz motocykli). w momencie gdy ten układ jest sprawny luz musi mieścić się w określonych granicach.
luz jest niezbędny do bezpiecznej jazdy, aby się o tym przekonać musłabyś się kiedyś przejechać autem, które nie ma takiego luzu, a ja miałem taką przyjemność. kiedyś taki lekki złom Star został wyszykowany na przegląd, aby nie było nadmiernego luzu na przekładni kierowniczej został skręcony na siłę. w starszych przekładniach ślimakowych była taka śruba z góry, którą można było regulować luz. w VW Garbusie była dostępna z bagażnika (śrubokręt i płaska 17).

po skasowaniu luzu układ kierowniczy reaguje za czule na ruchy kierownicy. jadąc tym Starem zminiałem pas w efekcie znalazłem się za daleko na pasie rozdzielczym.
dodatkowo, ponieważ nie ma idealnie równej drogi zwłasza u nas, układ kierowniczy przenosi drgani kół na koło kierownicze, a luz powoduje że są one mało wyczuwalne. gdybyś skasował luz po godzinie jazdy nie czułbyś rąk.
więc jeżeli luz jest za duży to niedobrze, ale jeżeli go nie ma to też coś jest nie tak.

w niektórych pojazdach wyczynowych, aby uzyskać lepsza precyzję luz ten kasowany jest prawie do zera, ale to już inna bajka.

Autor:  sesorek [ 13 kwie 2010, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

dziękuje kolego za wyjaśnienie tak jak wspomniałem dopiero
zaczynam przygodę z autobusami niestety na kursie brakło
wzmianki o czymś w sumie tak bardzo ważnym.Ale fajnie że
jest to forum

Chyba można zamknąć temat ewentualnie wpisujcie pytania
których nie rozumiecie może uda się wspólnie rozwiązać :)

Autor:  Szofer-WAW [ 23 kwie 2010, 20:47 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Cytuj:
....dopiero
zaczynam przygodę z autobusami niestety na kursie brakło
wzmianki o czymś w sumie tak bardzo ważnym.......
:mrgreen:
Na Kursach o wieeeelu rzeczach się nie mówi :!:
Dlaczego :?:
- nie ma tego w Programie.
- nie ma czasu na szczegóły itd.

Praktyczna nauka zacznie się jak zaczniesz pracować za kółkiem.

ps
Gdzie zamierzasz pracować :?:
Ja w W-wie zaliczyłem już siedem różnych Baz (cztery różne firmy).
Mogę podzielić się opiniami jeżeli to te same miejsce :wink:

Autor:  tomek0409 [ 23 kwie 2010, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Cytuj:
ps
Gdzie zamierzasz pracować :?:
Ja w W-wie zaliczyłem już siedem różnych Baz (cztery różne firmy).
Mogę podzielić się opiniami jeżeli to te same miejsce :wink:
Nie wiem jak kolega, ale ja po zrobieniu KW chce pracowac w wawie i chetnie przeczytam Twoje opinie, wiec bede wdzieczny jak co nieco napiszesz (moze nowy temat?).

Autor:  Szofer-WAW [ 24 kwie 2010, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Cytuj:
..... chetnie przeczytam Twoje opinie, wiec bede wdzieczny jak co nieco napiszesz (moze nowy temat?).
A więc pytaj.
Decyzja należy do Ciebie co chcesz wiedzieć :!:
Jak chcesz nowy temat .......... decyzja należy do Ciebie.

Autor:  tomek0409 [ 24 kwie 2010, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Ok,

rozumiem, ze powozisz autobusem, jesli tak, to pracowales tylko w komunikacji miejskiej (akurat jest 4 przewoznikow), czy tez w czyms dalekobieznym? Najbardziej chodzi mi o atmosfere, w sensie jak sie idzie dogadac z dyspozytorami, czy mozna zatrudnic sie na pol etatu, jaka jest sklonnosc do potracania Ci z pensji za byle co, gdzie mozna miec woz na stale, jak idzie sie doagadac z innymi kierowcami?

Autor:  Szofer-WAW [ 24 kwie 2010, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Cytuj:
....rozumiem, ze powozisz autobusem.....
Tak ,ale tylko na Zlecenie i muszę sam dbać o "swoje" sprawy 8)
Cytuj:
.... pracowales tylko w komunikacji miejskiej (akurat jest 4 przewoznikow)..........
Mój oryginalny zawód jest związany z Transportem , ale innym :roll:
Zagramanicą jeździłem ciężarowym, a póóóóóźniej namówiono Mnie na Autobusy :wink:

W obecnej chwili faktycznie jest "tylko" czterech Przewoźników na usługach ZTM, czyli Komunikacji Miejskiej (nie licząc Firm podwarszawskich -"regionalnych").
Cytuj:
.... Najbardziej chodzi mi o atmosfere, w sensie jak sie idzie dogadac z dyspozytorami, czy mozna zatrudnic sie na pol etatu.......
To zależy od Firmy.
W MZA b.chętnie. A jeżeli będziesz jeździł ponad Grafik lub na każde wezwanie, to jesteś "numero uno" :wink:
W ITS minimum 1/2, 3/4.
W pozostałych - najchętniej na Zlecenie.
A i tak możesz pracować na okrągło (aż padniesz).
Cytuj:
....jaka jest sklonnosc do potracania Ci z pensji za byle co.......
Duża :!:
Cytuj:
....gdzie mozna miec woz na stale......
Na początku NIGDZIE (chyba , że po znajomości, albo ktoś akurat wypadnie i brak "starego")
Cytuj:
....jak idzie sie doagadac z innymi kierowcami?
Jak w ToTo Lotku :mrgreen: W najlepszej rodzinie trafisz na GNIDĘ .

Autor:  maximus_pl [ 27 kwie 2010, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

slyszalem ze w itsie, mza i pks grodzisk komplet kierowcow

Autor:  sesorek [ 30 kwie 2010, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

kat D była zawsze moim marzeniem od małego.Zaraził mnie tym mój Wujek
kóry śmiga na turystyku i z nim zamierzam zacząć tzn. nabrać praktyki jako drugi...
na zasadzie on wozi ludzi ja powiedzmy wracam na pusto jak pojeżdżę trochę
to jazda. :). Wczoraj zdałem egzamin nie chwaląc się za pierwszym podejściem(dziękuję.. dziękuję:) )teraz jestem w trakcie KW wiec 280h trzeba odbębnić wiec trochę czasu jeszcze minie. A jeśli macie jakieś propozycje gdzie jeszcze można fajnie zacząć w W-wie i okolicach to będę wdzięczny :)

Autor:  Szofer-WAW [ 06 maja 2010, 1:27 ]
Tytuł:  Re: Prośba o wyjaśnienie pyt nr 162 na kat D bo nie kapuje

Cytuj:
slyszalem ze w itsie, mza i pks grodzisk komplet kierowcow
:lol:
ITS i MZA cały czas przyjmuje za pośrednictwem U.P.
Zobacz na www U.P. :arrow: "Oferty Pracy".

Nie wiem jak jest z Grodziskiem po ostatnich Kontrolach :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/