wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[MAN F2000] Układ chłodzenia http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=26209 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek-trans [ 11 cze 2010, 21:21 ] |
Tytuł: | [MAN F2000] Układ chłodzenia |
co jest przyczyną wysokiej temperatury w układzie chłodzącym w MAN F 2000 (4 generacja)-wystarczy mała górka ,aby temperatura wzrosła .natomiast w okresie zimowym występuje odwrotność (TRUDNO OSIĄGNĄĆ TEMPERATURĘ). |
Autor: | Katsumoto [ 11 cze 2010, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf |
Autor: | tomek-trans [ 11 cze 2010, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .
|
Autor: | MAN [ 11 cze 2010, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola |
Autor: | Katsumoto [ 11 cze 2010, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .umycie tak bez wyciągnięcia nic nie da bo trzeba dokładnie z dwóch stron umyć i powinno byc ok |
Autor: | MAN [ 12 cze 2010, 7:27 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Najwięcej roboty jest z wyciągnięciem wentylatora sama chłodnica trzyma się na dwóch śrubach oraz na dole na dwóch łącznikach metalowych |
Autor: | tomek-trans [ 12 cze 2010, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola |
Autor: | MAN [ 12 cze 2010, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji |
Autor: | Gremlin [ 27 lip 2010, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Podobne objawy co u kolegi. Co malutkie wzniesienie to temp. do końca zielonego,ogólnie jak tylko obciążenia silnik dostanie to takie skoki ma. U mnie dodatkowo jest jeszcze jeden problem.Moc a raczej jej brak. Mam niby 464 motor a chodzi jak 320 . Ostatnio miałem okazje jechać MANem kolegi z takim silnikiem(464),jego chodzi jak rakieta "nie widzi górek" , mój natomiast widzi wcześniej jak ja.Spalanie w granicach 34-36 ,nie kopci,silnik pracuje równo,na prostych idzie jak tylko dostanie silnik obciążenia to obroty w dół(z biegami muszę o całe schodzić) |
Autor: | svavec [ 03 sie 2010, 1:06 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Objawy jak przy za wysokiej temp . Najlepiej jest podlaczyc kompa i obserwowac podczas jazdy co limituje moc silnika . Moglbys probowac diagnozowac krok po kroku co jest przyczyna ,ale zeby zjesz ,a diagnostyka pokaze wszystkie parametry na raz , tylko zeby jeszcze diagnosta to zauwazyl |
Autor: | piotrek bzik [ 03 sie 2010, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
w moim Manie tez takie same obiawy wymieniona wiskoza chłodnica czyszczona a poprawy niewidac.Mozna jajo zniesc podjezdrzając pod małe góreczki.A dotego wskażnik temperatury skacze raz na 120 st.C raz na 80 st.C zależy jak mocno się go puknie. : |
Autor: | svavec [ 04 sie 2010, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Co do temp to na pewno przeszedles juz kroki typu demonaz termostatow ,wiec byc moze masz problem ze sprzeglem wentylatora ? Jak niedostatecznie zalacza to i predkosc obrotowa wentylatora bedzie niewystarczajaca. Zreszta sam lepiej chyba wiesz kiedy wentylator dziala na fulla a kiedy nie ( ja nie jestem kierowca ) |
Autor: | tomek-trans [ 19 gru 2010, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę
KOLEGO ,jeszcze jedno pytanie ,w którym miejscu są osadzone termostaty i w jaki sposób je wymienić .,I jakie termostaty kolega może polecić .
Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji |
Autor: | MAN [ 19 gru 2010, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami |
Autor: | tomek-trans [ 19 gru 2010, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki
|
Autor: | tomek-trans [ 04 sty 2011, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki -po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew. |
Autor: | tomek-trans [ 23 lut 2011, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki -po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |