wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Liaz] Skrzynie biegów http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2700 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kraz [ 09 mar 2006, 17:13 ] |
Tytuł: | [Liaz] Skrzynie biegów |
Witam,czy wie ktoś może jakie skrzynie biegów były stosowane w ciężarowych Liazach.Chodzi mi o ilość biegów w wywrotce,skrzyniowym i ciągniku siodłowym. |
Autor: | igoR84 [ 09 mar 2006, 17:43 ] |
Tytuł: | |
Skrzynie biegów były stosowane różne, zależnie od modelu. Ale często bywa tak że skrzyniowe, wywrotki i ciągniki mają te same skrzynie. W skrzyniowych i wywrotkach były montowane skrzynie o 14 przełożeniach- Praga 14PSI50, taki jest dokłądny symbol, a w ciągnikach o większej mocy były też skrzynie Eaton TS15612 o 12 przełożeniach. Nie wiem czy były jeszcze jakieś inne, bardzo możliwe że tak. |
Autor: | R620 [ 09 mar 2006, 18:03 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem czy we wszystkich ale w wiekszości były niesynchronizowane skrzynie i pierwsze kilometry dla kierowcy ,który wczesniej Liazem nie jeźdźił nie należały do łatwych |
Autor: | HitmaN [ 09 mar 2006, 22:27 ] |
Tytuł: | |
viewtopic.php?t=2628 Tu jest troche o skrzyni z Liaza |
Autor: | ciezarowka [ 23 mar 2006, 11:46 ] |
Tytuł: | |
Z tego, co pamiętam były skrzynie Praga, I miały 9 pełnych biegów raczej stosowane w wywrotkach lub w pojazdach do prac ciężkich, miały krótkie przełożenia, ale bardzo silne. Natomiast te, które były w ciągnikach siodłowych i w samochodach skrzyniowych miały 5 biegów pełnych i 5 połówek były przeznaczone do dłuższych dystansów. W połączeniu z szybkim mostem (jak się nie mylę) RABA stanowiły dość dobre rozwiązania do transportu międzynarodowego. Wiele firm polskich jak i czechosłowackich używały ich właśnie w takim celu. |
Autor: | kraz [ 23 mar 2006, 17:13 ] |
Tytuł: | 9 biegów |
Ale te 9 biegów to w ten sposób że 4 niskie,4 wysokie i pełzający? |
Autor: | ciezarowka [ 24 mar 2006, 11:10 ] |
Tytuł: | |
Po prostu jedynka służyła za pełzający, i go się nie używało. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 29 mar 2006, 16:42 ] |
Tytuł: | |
Jestes kolego w błędzie skrzynie 9 były stosowane w ciagnikach siodłowych np 110,551, a w wywrotkach 150,260 stosowane były szkrzynie 5+5 (połówki) .Miałem pare lat liazke więc coś o tym wiem |
Autor: | ciezarowka [ 30 mar 2006, 14:45 ] |
Tytuł: | |
U nas w firmie tam gdzie jeździłem były 3 sztuki. Dwie wywrotki i skrzyniówka. Wywrotki miały 9 biegowe skrzynie a skrzyniówka 5+5. miały być jeszcze 3 ciągniki były przez nas testowane i też miały skrzynie 5+5, ale po prostu nie spisały się. |
Autor: | MAGNUM-DXi12 [ 30 mar 2006, 19:46 ] |
Tytuł: | |
mam gdzieś w garazu książke "SKRZYNIA BIEGÓW LIAZ", ale nie chce mi się jej szukac;) wiem ze były skrzynie 9 biegowe i bardzo czesto sie psuły, były one montowane w tzw "BUDAMOBIL-ach" czyli liazach z INTERCOLEREM!!!! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |