wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Przewóz szkła - zestawy typu "inloader". http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2763 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | Kaczor [ 15 mar 2006, 22:27 ] |
Tytuł: | Przewóz szkła - zestawy typu "inloader". |
Do transportu szkła wielkogabarytowego używane są specjalistyczne naczepy typu inloader. Wyglądają one tak: |
Autor: | HitmaN [ 15 mar 2006, 22:33 ] |
Tytuł: | |
Ile waży taki ładunek szkła i ta naczepa ? |
Autor: | Kaczor [ 15 mar 2006, 22:43 ] |
Tytuł: | |
Szkło jest ciężkim ładunkiem, natomiast jesli chodzi o wagę samej naczepy, to jest ona porównywalna do wagi tradycyjnej naczepy plandekowej (w niektórych naczepach do transportu szkła, ściany boczne wykonane są wykonane ze zwykłej plandeki). W naczepach typu inloader specyficzna jest budowa zawieszenia, bowiem nie są stosowane tam osie (ich miejsce zajmuje "rynna", w którą wsuwana jest tafla - stąd nazwa "inloader". Zawieszenie to miechy powietrzne ("poduszki"). Na drugiej fotce (między kołami) widoczne są również niezależne zbiorniki sprężonego powietrza układu hamulcowego. |
Autor: | R620 [ 15 mar 2006, 22:50 ] |
Tytuł: | |
Chciałem jeszcze dodać dla tych co nie wiedzą, że w tych naczepach nie występuja osie a każde koło jest zamocowane indywidualnie... |
Autor: | alejk [ 16 mar 2006, 12:09 ] |
Tytuł: | Dzieki stokrotne :) |
Jestem studentem PG i musze zrobic projekt takiej naczepy. A ktos moze wie jak sa zbudowane przyczepy Pilkington widzialem kiedys taka w TVN Turbo. jesli ktos ma jakies informacje techniczne bede bardzo wdzieczny za ich przeslanie na mail. Najwieksza tafla z huty w Sandomierzu ma 2,8 x 6 m i wazy max ok. 800 kg w zaleznosci od grubosci. |
Autor: | Cyryl [ 16 mar 2006, 15:48 ] |
Tytuł: | |
jednym z najważniejszych elementów takiej naczepy jest tylna ścianą, która zamykając się spina boki naczepy i decyduje o tym, że całość jest stabilna. zabezpiecza to przed zgubieniem ładunku na skutek rozjechania się boków naczepy. |
Autor: | Denis [ 16 mar 2006, 17:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: zabezpiecza to przed zgubieniem ładunku na skutek rozjechania się boków naczepy.
Myśle że taka naczepa niejest w stanie się rozjechać Prędzej może ładunek tyłem wylecieć
|
Autor: | Cyryl [ 16 mar 2006, 19:39 ] |
Tytuł: | |
właśnie to jest trochę inaczej: jedynym elementem stałym który trzyma razem boki naczepy jest jej przednia ściana. naczepa nie ma przecież osi, ani podłogi. jest jak wielkie leżące U. towar ładuje się najeżdżając na niego opuszczając naczepę i podnosząc go. ładunek trzyma się na bokach naczepy. pamiętając podstawy "statyki i wytrzymałości" sądzę, że bez tylnej ściany naczepa zgubiłaby ładunek już po 100 metrach. jadąc za naczepą plndekową widać, że ma odchyłki na boki po 10-20cm nawet z tylnymi drzwiami mimo, że profil jest zamknięty. |
Autor: | HitmaN [ 16 mar 2006, 23:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Najwieksza tafla z huty w Sandomierzu ma 2,8 x 6 m i wazy max ok. 800 kg w zaleznosci od grubosci.
A ile takich tafli wchodzi na naczepe ?
|
Autor: | Grunwald [ 18 mar 2006, 15:55 ] |
Tytuł: | |
Tata mi mówił zebym kiedys jak bedzie okazja woził szkło bo to ogólnie mnie problemu niz z plandeką no i żadko są ładunki powrotne. |
Autor: | stasek [ 02 kwie 2006, 14:27 ] |
Tytuł: | |
w naczepach do przewozu szkla sa specjalnel lapy ktore je docikaja szklo zeby sie nie potluklo, bo jak naczepy nioe docisna szkla wtedy rozlozy sie jak karty i sie potlucze moj tata ciaga taka naczepe i nie trzeba po niej skakac wszystko ro bi sie samo tylko trzeba opuscic ja na dol wjechacsamochodem na stojak podniesc naczepe i mozna jechac oczywiscie trzeba ja zamknac i tyle roboty nie trzeba skakac jak w plandekach |
Autor: | Zenek [ 23 kwie 2006, 9:20 ] |
Tytuł: | |
jakie firmy w Polsce zajmują się tą działalnością? |
Autor: | stasek [ 23 kwie 2006, 10:20 ] |
Tytuł: | |
chodzi ci o firmy które produkuja szklo czy o przewoznikow bo jak o przewoznikow to pilkington, schade, delta trans, glaszigler, van hoof, to sa firmy od ktorych u mojego taty w firmie dostaja zlecenia |
Autor: | DamLen [ 23 kwie 2006, 10:31 ] |
Tytuł: | |
Nijman/Zeetank zajmuje się min. dystrybucją szkła http://www.nijman-zeetank.nl/pol/profiel/index.html |
Autor: | Kaczor [ 23 kwie 2006, 12:06 ] |
Tytuł: | |
Transportem szkła zajmuje się firma Guardian/L.I.F.T. z siedzibą w Częstochowie. |
Autor: | łukasz [ 24 kwie 2006, 7:35 ] |
Tytuł: | |
U mnie w miasteczku jest oddział niemieckiej firmy GLASPO zajmującej się produkcją i transportem szkła po Polsce i do Niemiec....Posiadają oni 4ciężarówki-DAF LF 55+przyczepa tandem 2 osiowy,DAF CF85 380 Space Cab+naczepa Zremb,DAF XF 95 380 Space Cab+naczepa Krone,MAN 26.403 solówka....Poza tymi samochodami bardzo często widzi się jak przyjeżdzają tam inne zestawy przywożące lub zabierające szkło m.in.-Guardian,,Delta Trans,Nijman Zeetank-głównie ACTROS-y MP I,II i VOLVO FH....Naprawdę ciekawe są te naczepy do szkła.....I podobno dosyć dobre zarobki są na tego typu przewozach.... |
Autor: | Mariusz [ 28 lip 2006, 21:11 ] |
Tytuł: | |
Firmy: Pilkington, Schade, Offergeld, Rogister, Nijman Zeetank, Saint Gobain, Delta Trans, Vegla, Interliner, Guardian/ LIFT, Lannutti, AsTrans, Crousaz, Nicolas Jaquet, Flachglas, Schreiner, Van Huet/Emons, Van Hoof, Okline Oy, Pfab, Glaverbel, Scheuten, Cetrans Teplice. |
Autor: | Ramzes [ 29 lip 2006, 12:53 ] |
Tytuł: | |
Widze panowie że trzeba was wyprowadzić z błędu. Firma Pilkington jest to angielska firma która wykupiła Hutę Szkła w Sandomierzu i zajmuje się tylko produkcją szkła. Firma Nijman/Zeetank zajmuje się dystrybucją i transportem szkła wyprodukowanego przez Pilkington po terenie całej Europy. Inloadery które ciągają należą do Pilkingtona a ciągniki do Nijman/Zeetank. Nijman /Zeetank posiada także swoje naczepy oplandekowane które jeżdzą z wyrobami Pilkingtona na Ukrainę. No i to by było chyba na tyle. |
Autor: | stasek [ 29 lip 2006, 12:59 ] |
Tytuł: | |
Kolego Ramzes Pilkington posiada również swoje ciągniki, prawda jest ich mało ale są. A co do huty szkła w Sandomierzu to byłem tam się ostatnio rozładowac. |
Autor: | Ramzes [ 29 lip 2006, 13:09 ] |
Tytuł: | |
Masz rację. widuję czasem ich ciagniki z ich naczepami. jesli się nie mylę to ich ciągniki mają jasno błekitny kolor i nie są opisane, tak? |
Strona 1 z 7 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |