Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie,na które mechanicy nie bardzo wiedzą jak odpowiedzieć, zdania są bardzo podzielone... ale może najpierw opiszę swój pomysł, a na końcu będzie pytanie. Kilka lat temu wpadłem na pomysł aby zbudować sobie "trike-a" ( trójkołowy pojazd, połączenie motocykla i samochodu ) z silnikiem Mercedesa Actrosa min.480KM i kupiłem taki motor, a teraz przyszedł czas na skrzynię, nie chcę skrzyni od ciężarówki (jest duża, ciężka i skomplikowana w działaniu), chcę zaprzęgnąć skrzynię automatyczną oraz tylny most z BMW 750i lub Mercedesa SL 600. Teraz pytanie: CZY SKRZYNIA ORAZ MOST OD AUTA OSOBOWEGO WYTRZYMA MOC JAKĄ GENERUJE ACTROS 480KM?????????
Rejestracja:17 sie 2009, 8:12 Posty: 48
GG: 0
Samochód: nissan
Skrzynia od ciężarówki mówisz ciężka... a jak ty chcesz wogóle osiągnac jakąkolwiek przyczepnosc? 7 tonowy ciągnik bez naczepy ma problemy z trakcja przy ruszaniu i rozpedzaniu, wiec nawet jakby udalo ci sie to połączyc ze skrzynia z osobówki to co dalej? na małym gazie bedziesz jezdzic? palic opony? bezsens totalny nie ten silnik nie te przeznaczenie...
Jak chcesz połączyć silnik Actrosa ze skrzynią automatyczną osobowego samochodu. Jeśli jest to skrzynia automatyczna, to musi mieć szczelne połączenie z silnikiem, bo jest przekładnia hydrokinetyczna, która pracuje w oleju. To po pierwsze. Po drugie taka skrzynia jest powiązana elektronicznie z silnikiem, a tak co połączysz. Jak już automat to stary amerykański, bez elektroniki, trzybiegowy.
Problemem dalej pozostaje obudowa sprzęgła hydrokinetycznego. Można by też próbować przeszczepić skrzynię automatyczną z jakiegoś autobusu, też starego bez elektroniki, przynajmniej moment obrotowy wytrzyma.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Cytuj:
Jeśli jest to skrzynia automatyczna, to musi mieć szczelne połączenie z silnikiem, bo jest przekładnia hydrokinetyczna, która pracuje w oleju.
. Dokładnie to przekładnia hydrokinetyczna jest zamknięta w puszce w której jest olej a ta puszka jest montowana na wałku sprzęgłowym. Więc obudowa sprzęgła jest taka sama jak w zwykłej skrzyni biegów bo tam niema zadnego oleju http://www.youtube.com/watch?v=g7uX-nVmWJc
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 12 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę