wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MB, Actros] Budowa trike-a z silnikiem
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28290
Strona 1 z 1

Autor:  wtorek [ 20 lis 2010, 17:15 ]
Tytuł:  [MB, Actros] Budowa trike-a z silnikiem

Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie,na które mechanicy nie bardzo wiedzą jak odpowiedzieć, zdania są bardzo podzielone... ale może najpierw opiszę swój pomysł, a na końcu będzie pytanie. Kilka lat temu wpadłem na pomysł aby zbudować sobie "trike-a" ( trójkołowy pojazd, połączenie motocykla i samochodu ) z silnikiem Mercedesa Actrosa min.480KM i kupiłem taki motor, a teraz przyszedł czas na skrzynię, nie chcę skrzyni od ciężarówki (jest duża, ciężka i skomplikowana w działaniu), chcę zaprzęgnąć skrzynię automatyczną oraz tylny most z BMW 750i lub Mercedesa SL 600. Teraz pytanie: CZY SKRZYNIA ORAZ MOST OD AUTA OSOBOWEGO WYTRZYMA MOC JAKĄ GENERUJE ACTROS 480KM?????????

Autor:  MAN [ 20 lis 2010, 17:45 ]
Tytuł:  Re: budowa trike-a z silnikiem Mercedesa Actrosa

Chyba nie wytrzyma, moc 480 koni raczej wytrzyma ale na pewno nie tak dużego momentu obrotowego jaki generuje ten silnik

Autor:  sarmata [ 20 lis 2010, 17:49 ]
Tytuł:  Re: budowa trike-a z silnikiem Mercedesa Actrosa

Skrzynia od ciężarówki mówisz ciężka... a jak ty chcesz wogóle osiągnac jakąkolwiek przyczepnosc? 7 tonowy ciągnik bez naczepy ma problemy z trakcja przy ruszaniu i rozpedzaniu, wiec nawet jakby udalo ci sie to połączyc ze skrzynia z osobówki to co dalej? na małym gazie bedziesz jezdzic? palic opony? bezsens totalny nie ten silnik nie te przeznaczenie...

Autor:  kraz [ 20 lis 2010, 18:06 ]
Tytuł:  Re: budowa trike-a z silnikiem Mercedesa Actrosa

Jak chcesz połączyć silnik Actrosa ze skrzynią automatyczną osobowego samochodu. Jeśli jest to skrzynia automatyczna, to musi mieć szczelne połączenie z silnikiem, bo jest przekładnia hydrokinetyczna, która pracuje w oleju. To po pierwsze. Po drugie taka skrzynia jest powiązana elektronicznie z silnikiem, a tak co połączysz. Jak już automat to stary amerykański, bez elektroniki, trzybiegowy.
Problemem dalej pozostaje obudowa sprzęgła hydrokinetycznego. Można by też próbować przeszczepić skrzynię automatyczną z jakiegoś autobusu, też starego bez elektroniki, przynajmniej moment obrotowy wytrzyma.

Autor:  MAN [ 20 lis 2010, 18:32 ]
Tytuł:  Re: budowa trike-a z silnikiem Mercedesa Actrosa

Cytuj:
Jeśli jest to skrzynia automatyczna, to musi mieć szczelne połączenie z silnikiem, bo jest przekładnia hydrokinetyczna, która pracuje w oleju.
. Dokładnie to przekładnia hydrokinetyczna jest zamknięta w puszce w której jest olej a ta puszka jest montowana na wałku sprzęgłowym. Więc obudowa sprzęgła jest taka sama jak w zwykłej skrzyni biegów bo tam niema zadnego oleju
http://www.youtube.com/watch?v=g7uX-nVmWJc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/