Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2011, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

pojawił się wyciek z pod pompy wody ,i wycieka tylko na postoju przy niepracującym silniku (takie jest moje spostrzeżenie) .czy muszę odkręcić koło zamachowe (to największe ) aby wykręcić pompę wody i ją uszczelnić .w tej chwili zastosowałem uszczelniacz (proszek), ale czy to można zastosować na dłuższą chwilę .tak w zasadzie to blokuję mi tylko jedną śrubę od pompy wody .proszę o poradę w tej kwestii .


Post Wysłano: 26 kwie 2011, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Koła pasowego nie musisz odkręcać trzeba zdemontować wentylator wraz z jego podstawą czyli kołem napędowym oraz rury od intercoolera, tą aluminiową co idzie od turbiny do intercoolera. Na pracującym silniku to nie bardzo widać wyciek jak mało cieknie bo wiatr rozwiewa płyn chłodzący.
Pompy nie uszczelnisz do kupienia zestaw naprawczy lub cała pompa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 kwie 2011, 19:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Koła pasowego nie musisz odkręcać trzeba zdemontować wentylator wraz z jego podstawą czyli kołem napędowym oraz rury od intercoolera, tą aluminiową co idzie od turbiny do intercoolera. Na pracującym silniku to nie bardzo widać wyciek jak mało cieknie bo wiatr rozwiewa płyn chłodzący.
Pompy nie uszczelnisz do kupienia zestaw naprawczy lub cała pompa
dzięki kolego ,na pierwszy rzut oka tak to wyglądało ,że trzeba wszystko rozkręcać , a tak apropo wszelkie wycieki pojawiły sie po wymianie płynu chłodniczego na nowy ,i mam nadzieję że na tym się skończy.,/-(chłodnica oleju też poszła , ale wcześniej i usterka naprawiona).pozdro,narka.?


Post Wysłano: 26 kwie 2011, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najwięcej roboty masz z wentylatorem trzeba odkręcić rurke metalową która dochodzi z powietrzem od czoła wentylatora klucz 12, 14.
Potem wyciągnąć sam wentylator wraz z osłoną plastykową tą między chłodnicą a wentylatorem do tego trzeba zdemontować tą rurę od intercoolera oraz rurę od sprężarki powietrza ta co idzie od filtra powietrza do sprężarki powietrza. Jak nie masz torxów to podajże pasuje nasadka 10

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2011, 19:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

witam kolegow mam mana f2000 26.403 bdf-a i mam wlasnie ten przewod odloaczony o ktorym mowa co jest po stronie turbiny i zaslepiony od czego on jest jesli mozna wiedziec??i czy jesli zwieram dwa w kostce do diagnozy silnika i nie pokazuje sie zaden blad migowy tzn ze ich niema czy cos zle robie??

_________________
Mati


Post Wysłano: 01 maja 2011, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W te kolano przed turbiną a filtrem powietrza jest podłączona odma i zasilanie powietrza do sprężarki. Odma jest przykręcona a zasilanie jest na opaskę metalową.
Jak zwierasz piny i niema błędów to powinna w czasie zwierania pinów zapalić się kontrolka EDC

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 maja 2011, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

nie kolego zrobie najwyzej jutro zdjecie to jest maly wezyk pneumatyczny bodajze 6 wchodzi do bocznej obudowy chlodnicy a co do diagnostostyki to niw zaswiecalo sie nic moze zle cos robie ale robie tak jak pisales w innym poscie a moze y mi powiesz jakie powinno byc cisnienie sprezania na tlokach bo mam 1-30
2-30
3-31
4-31
5-32
6-30
a na trasie sanok wadowice wyrzycil przez odme 5l oleju z silnika taki ma ogromy przedmuch nowe wtryski bosch zamontowane jutro sciagamy dol bo przypuszczamy glowice lub popekane pierscienie albo tuleja plyn nie ucieka i auto mi stracilo na mocy jezdze solo po 12 ton i powrot pusto a pali mi 35litrow i w zwiazku z tym prosze o jaks porade bo widze ze masz pojecie na temat f2000

_________________
Mati


Post Wysłano: 01 maja 2011, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

i jeszcze jakie powinno byc cisnienie wtrysku paliwa??

_________________
Mati


Post Wysłano: 01 maja 2011, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co do wężyka który wchodzi z boku w obudowę chłodnicy to zasilanie powietrza do wisko wentylatora, drugi koniec przewodu powinien być podłączony do czujnika temperatury który znajduje się na przewodzie powrotnym z chłodnicy przed pompą wodną jak dobrze pamiętam.
Jeśli ciśnienia ma dobre, przyjrzałbym się sprężarce powietrza czy nie daje olejem do układu, możliwe że sprężarka bije powietrze do skrzyni korbowej.
Jak zwierasz piny musi w tym momencie zaświecić kontrolka po rozwarciu pinów jeśli są błędy zacznie mrugać kontrolka EDC

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 maja 2011, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

przyczyna znaleziona ktos zalozyl nowe pierscienie i popekaly tylko teraz jakimi silami dokrecic glowice i korbowoy??

_________________
Mati


Post Wysłano: 09 maja 2011, 20:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Najwięcej roboty masz z wentylatorem trzeba odkręcić rurke metalową która dochodzi z powietrzem od czoła wentylatora klucz 12, 14.
Potem wyciągnąć sam wentylator wraz z osłoną plastykową tą między chłodnicą a wentylatorem do tego trzeba zdemontować tą rurę od intercoolera oraz rurę od sprężarki powietrza ta co idzie od filtra powietrza do sprężarki powietrza. Jak nie masz torxów to podajże pasuje nasadka 10
witam i dziękuję za cenne wskazówki ,pompa naprawiona .pozdro,narka.?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: