wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29098
Strona 1 z 3

Autor:  DRIVER1965 [ 12 sty 2011, 21:32 ]
Tytuł:  Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Powiedzcie,jak wyeliminować błędy z AM.Na przykład przejazd samochodem ciężarowym przez Ostrów WLKP.

Autor:  Rossi [ 12 sty 2011, 21:43 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

Cytuj:
Powiedzcie,jak wyeliminować błędy z AM.
Wyłączyć nawigację?

Ja ustawiałem wymiary pojazdu co najwyżej typowe dla solówki poniżej 12T, trochę pomagało w stosunku do wpisania wymiarów standardowego zestawu.

Autor:  Kierownik [ 12 sty 2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

A ja jak juz włączam to ustrojstwo, to w tryb na osobówki. Trzeba tylko patrzeć na znaki i wsio będzie ok.

Autor:  Rossi [ 12 sty 2011, 21:54 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

W zasadzie jak masz włączone na osobówkę i z pomijaniem dróg osiedlowych i trasę szybką to wystarczy. W sumie to ja najlepiej lubię bez nawigacji bo mnie denerwuje.

Autor:  Marix [ 12 sty 2011, 22:40 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

btw w AM można ręcznie "zamknąć" pewne drogi.

Autor:  dudek81 [ 13 sty 2011, 13:01 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

Ja mam ustawione wartości takie jakby jeździł pustym składem, a i tak jeżdżę według papierówki. Nawi mam, żeby więdzieć mniej/więcej ile km do celu :wink:

Autor:  DRIVER1965 [ 13 sty 2011, 14:42 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

Cytuj:
A ja jak juz włączam to ustrojstwo, to w tryb na osobówki. Trzeba tylko patrzeć na znaki i wsio będzie ok.
Jak coś jest,to ma działać.Pod koniec ubiegłego roku,jak były intensywne opady śniegu,wiozłem maszynę do miejscowości Waryś (okolice Brzeska).Zezwolenie z GDDKiA,kierowało mnie z Brzeska na drogę nr 768 kierunek Mokrzyska.Zezwolenie na 4.30 wysoko.AM za cholerę nie chciało mnie puścić tą trasą.Myślę,przecież GDDKiA nie wpakował by mnie pod jakiś niski wiadukt.Pobierają opłatę za wytyczenie trasy.Prześledziłem całą trasę na AM i znalazłem to,wiadukt 2,8m.Obrazek

ObrazekObrazek
Po dojechaniu na miejsce wyglądałem tak jak na fotce.Wcześniej nie było znaku ostrzeżenia o niskim wiadukcie.Powiedz maderfaker super+,jak tu patrzeć na znaki i co zrobić takim zestawem,w takich warunkach,jak i gdzie zawrócić.Jeden zawracał foto.

Autor:  mariuszlol23 [ 13 sty 2011, 17:34 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

Driver1965 masz nawigacje na kompie/ laptopie?

Autor:  DRIVER1965 [ 13 sty 2011, 19:08 ]
Tytuł:  Re: roznice miedzy AM pirat a oryginal

Na laptopie mam AM 6.7.W aucie mam navi też z AM 6.7.W schowku mam starego palmtopa z iGo,tak na wszelki wypadek.

Autor:  Kierownik [ 13 sty 2011, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Wiesz, Ty wioząc gabaryt musisz o wiele bardziej zwracac uwage gdzie wjezdzasz, jesli navi Ci w tym pomaga to ok.

Bardzo duzo razy navi nie puszcza drogami gdzie jakies ograniczenie stoi, a mimo to wszyscy tamtedy jezdzą.
Ja z wywrtoką, lotry toto ma krotkie to i u chlopa w opłotkach zawrócę:).

Autor:  DRIVER1965 [ 13 sty 2011, 19:59 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Moja baza leży przy tzw obwodnicy.Tutaj jedzie tranzyt,droga szeroka.Zobacz jak prowadzi mnie ta idiotka.Nie ma możliwości przejechać tą ulicą,bo jej tam nie ma.
Obrazek

Autor:  Rossi [ 13 sty 2011, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Sprawdziłem w 6.6.0 i prowadzi prosto tylko wyświetla komunikat utrudnienia ciężarowe.
Sprawdziłem też Ostrów i problem rzeczywiście jest, dokładnie z ulicą Wrocławską, nawet jak zaznaczy się punkty trasy kawałek po kawałku to i tak głupieje.

Autor:  ziemalok [ 13 sty 2011, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

DRIVER1965 a próbowałeś ustawić tak ja zaznaczone niżej na zrzucie ???

Zaznacz " Wysokości nienormatywne" - i sprawdzaj jak będzie Ciebie prowadzić.

Czy "bawiłeś" się z takimi ustawieniami jak zaznaczyłem ??? Sprawdź dla tych ustawień dla opcji : Ciężarowe, a potem dla opcji Osobowe.
Jeżeli chodzi o m. Ostrów WLKP. to już wspominałem, że nawet M&Guide się tam "wykłada" :(.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pozdrowienia z trasy PL -- > Paryż ;)

Autor:  DRIVER1965 [ 13 sty 2011, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Tak,mam zaznaczone nienormatywne.Druga sprawa,że trasa którą mnie prowadzi,nie istnieje.Tam zaś gdzie istnieje,to tylko Polonez Truck,ewentualnie Żuk.

Autor:  Pazdz [ 14 sty 2011, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Ta nawigacja to jakieś nieporozumienie. Mamy takie firmowe, wersja 6.6 bodajże. Wyjeżdżając z Hamburga ustawiłem sobie adres docelowy w Kielcach. żeby zobaczyć jaką drogę wytyczy to "mądre" urządzenie. No ok. myśli, myśli, myśli, analizuje itp. i dojechałem aż do Gudow (50km A24) tzn. jakieś 45 minut jazdy, a ta dalej myśli i analizuje. I nic nie wymyśliła. Poza tym nieprzyjemny i mało intuicyjny interfejs. Szkoda nerwów na ten program. Wyciągnąłem ze schowka swojego leciwego już TT730, pół miesiąca nieużywany po minucie złapał sygnał GPS, w drugą minutę wytyczył trasę, oczywiście nieprawidłową, bo na Olszynę, Kraków i dopiero Kielce. Ale dwa kliknięcia, zaznaczone punkty i go naprostowałem. Obsługa intuicyjna i bardzo czytelny i prosty w obsłudze interfejs. W ogóle mi nie przypadła do gustu Auto Mapa. I na pewno prywatnie nie wydam na ten program ani grosza.

Autor:  igoR84 [ 14 sty 2011, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Cytuj:
a przykład przejazd samochodem ciężarowym przez Ostrów WLKP
A jak chcesz jechać lub jak nie chcesz?

Autor:  Saharekwwa [ 14 sty 2011, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Po pierwsze to na jakim sprzęcie zainstalowane macie AM?? Bo 6.6 to już nieźle żre i niektóre słabsze sprzęty zdychają.
Po drugie Automapa ma sens tylko na PL i tu jest w zasadzie bezkonkurencyjna na EU szkoda na nią kasy i nerwów- czyli dokładnie odwrotnie niż z TT.
Po trzecie interfejs z TT jest nie do pobicia. Po przejściu z TT na Garmin przepłakałem kilka nocy :lol: , na AM tylko kilka godzin...

Autor:  dies_nefastus [ 14 sty 2011, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Chciałem tylko przypomnieć, że ten kto używa navi, zamiast papierowych map ten jest cienki i nie jest TIRowcem (wedle postów Igora84).

A na poważnie:
Macie zastrzeżenia do programów navi.
zgadzam się. Są błędy.
Ale Nie macie szans sami ich wyeliminować...dlatego musicie czekać aż producent je poprawi...

PS: Uprzedzę "znawców"...
Tak..nie znam się...
Jestem tylko zwykłym informatykiem-programistą z wykształcenia...

Autor:  DRIVER1965 [ 15 sty 2011, 0:54 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Cytuj:
Chciałem tylko przypomnieć, że ten kto używa navi, zamiast papierowych map ten jest cienki i nie jest TIRowcem (wedle postów Igora84).

A na poważnie:
Macie zastrzeżenia do programów navi.
zgadzam się. Są błędy.
Ale Nie macie szans sami ich wyeliminować...dlatego musicie czekać aż producent je poprawi...

PS: Uprzedzę "znawców"...
Tak..nie znam się...
Jestem tylko zwykłym informatykiem-programistą z wykształcenia...
Tak,często mam ostrą wymianę zdań na CB radiu na temat navi.Są "fachowcy",którzy twierdzą że navi wprowadziła go na 2,5 t.Kto jest kretynem,kretynem będzie i nawet automatyczny pilot nie pomoże.Navi już nie jest nowinką,ale kiedyś ogrzewania postojowego nie było,tempomatów,lodówek,telefonów komórkowych.Z tego też papierowcy nie korzystają?Jak zaczynałem międzynarodówkę w 1990 roku,firmy polskie były biedne.Nie wyobrażam sobie,aby za każdym razem kupować plany miast.To była sztuka jazdy,navi nie było,planów nikt nie kupował bo drogie,języka zero.Większość podawała adres np Niemcowi i patrzyła w którym kierunku macha. :lol:

Autor:  dies_nefastus [ 15 sty 2011, 4:19 ]
Tytuł:  Re: Ustawienia AutoMapy dla poj. ciężarowych

Cytuj:
Tak,często mam ostrą wymianę zdań na CB radiu na temat navi.Są "fachowcy",którzy twierdzą że navi wprowadziła go na 2,5 t.Kto jest kretynem,kretynem będzie i nawet automatyczny pilot nie pomoże.Navi już nie jest nowinką,ale kiedyś ogrzewania postojowego nie było,tempomatów,lodówek,telefonów komórkowych.Z tego też papierowcy nie korzystają?Jak zaczynałem międzynarodówkę w 1990 roku,firmy polskie były biedne.Nie wyobrażam sobie,aby za każdym razem kupować plany miast.To była sztuka jazdy,navi nie było,planów nikt nie kupował bo drogie,języka zero.Większość podawała adres np Niemcowi i patrzyła w którym kierunku macha. :lol:

Co do nawigacji (skoro i tak już lecimy offtopikiem)...
to zwykły program komputerowy napisany przez grupę ludzi...
Program ten używa jakiś tam schematów, funkcji, zmiennych...
Pisał to zwykły człowiek.
Widziałem w jakimś wątku, jak skarżyłeś się na navi, że głupieje w pewnych rejonach kraju.
Programistom po prostu nie udało się dopracować tego programu na tyle, by radził sobie W KAŻDEJ sytuacji.
Ty, jako doświadczony kierowca znasz kraj, pułapki na drodze (typu niskie mosty)... Program to nadal ileś tam linii kodu skompilowane do używalnej postaci i nie pozbawione błędów...
Nie drążmy tu wątku wyższości programów komputerowych nad papierowymi mapami, bo o tym już jest osobny wątek...
Sam Andrzej wiesz, że navi tylko pomaga, a nie wyręcza..

Nie wiem, czy znasz okolice K-Koźla...
Tam niedaleko jest Kotlarnia (parę razy ładowałem tam siatki ogrodzeniowe, itp)... Potem w stronę Gliwic Automapa głupieje i się zawiesza, bo po drodze jest jakiś pseudo-niski wiadukt...
Wg znaku jest tam 3,5m (czy coś w ten deseń). a przechodzi zestaw...
Dajmy na to - Ty o tym wiesz i ignorujesz ostrzeżenia automapy...
Reasumując - na kraju używanie nawigacji z profilem ciężarówki, lub "gabarytu" mija się z celem :)
PS: Tą drogę w Strzlecach znam dobrze, i ten wiadukt też :)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/