wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29234
Strona 1 z 1

Autor:  rimorbod [ 20 sty 2011, 19:28 ]
Tytuł:  [MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu

Witam

120tys km temu zrobiłem tuning silnika - elektroniczne zwiększenie mocy ze 150 do około 190KM w moim samochodzie. No i niestety teraz moc spadła z powrotem a może nawet jeszcze bardziej i auto kompletnie nie ma mocy a dodatkowo jak dodam gazu to słychać jakiś głośny szum - turbina? Jak to zdiagnozować? Czy wystarczy na komputer jakiś podjechać? Chodzi o ustalenie czy to przedmuch na silniku czy turbina czy może obydwie rzeczy? Auto ma 400tys km przebiegu... Z góry dziękuję za odpowiedź!

Autor:  dominik 2004 [ 21 sty 2011, 23:22 ]
Tytuł:  Re: [MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu

To podnieś kabinę i sprawdz skąd ten szum słychać .

Autor:  rimorbod [ 24 sty 2011, 12:17 ]
Tytuł:  Re: [MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu

No niestety w tym samochodzie kabina się nie podnosi:) Podnosiłem natomiast nawet w czasie jazdy klapę w kabinie do silnika - bo ten szum dopiero słychać na wyższych biegach pod obciążeniem i nie mogę znaleźć jego źródła :(

Autor:  użytkownik usunięty [ 24 sty 2011, 13:17 ]
Tytuł:  Re: [MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu

Po mojemu może to być nieszczelne połączenie kolektora wydechowego z turbosprężarką, ewentualnie pęknięty intercooler.
Co prawda nie jeżdżę takim autem, ale w moim Actrosie był podobny problem: szum przechodzący w świst. Na początku wymieniłem pęknięty intercooler - pęknięty w 6 miejscach a na deser do wymiany poszedł łącznik elastyczny kolektora wydechowego z podstawą turbosprężarki - pęknięty łącznik. Od tej pory wszystko gra jak należy.
A to, że szum (najprawdopodobniej przyczyną jest nieszczelność układu) pojawia się na wyższych biegach świadczy tylko o tym, że wraz ze wzrastającym obciążeniem rośnie ciśnienie spalin a co za tym idzie rośnie ciśnienie podawane przez turbosprężarkę.

[EDIT]
Przyczyną ewentualnego rozszczelnienia układu wydechowego może być zbyt wysokie ciśnienie spalin, które pojawiło się po "przechipowaniu" silnika. 25% wzrostu mocy może to i dużo a może i mało, ale mogło przyspieszyć usterkę, która teraz się pojawiła.
Sprawdź też przewody od turbosprężarki do intercoolera i z intercoolera do kolektora ssącego (elastyczne z pierścieniami stalowymi).

Autor:  rimorbod [ 10 lut 2011, 15:32 ]
Tytuł:  Re: [MB VARIO/ATEGO 815] brak mocy i "szum" przy dodaniu gazu

No dzięki za porady - udało się to naprawić. Nieszczelność była właśnie w układzie sprężonego powietrza a dwa filtry ponoć opiłkami aluminium zapchane!? Chyba ktoś mi coś w zbiornik wrzucił :(

Pzdr

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/