Najpierw musisz sobie postawić założenia, do czego Ci to ma służyć, a widzę, że Ty już masz takowe - klucz pneumatyczny. Z tego co kojarzę to dość wysokie wymagania. Jednak musisz zorientować się w temacie konkretnie jakie ciśnienie robocze i jaką wydajność potrzebujesz. Pod to szukać sprężarki. Dodam jeszcze, że za większymi sprężarkami najlepiej pewnie rozglądać się po starych autobusach, bo wiadomo, że w autobusach wydatek powietrza jest dość spory.
Ważne kwestie na które trzeba zwrócić uwagę przy konstruowaniu kompresora, to w jaki sposób jest smarowana sprężarka i jak jest chłodzona. Najprostsze (ja taką mam) są smarowane rozbryzgowo i chłodzone powietrzem. Natomiast większe i wydajniejsze zazwyczaj są smarowane od silnika i chłodzone cieczą. Są to pewnego rodzaju trudności, ale zapewne do pokonania.
Musisz też odpowiedzieć sobie czy zamierzasz postawić pod ścianą ten kompresor czy chcesz, żeby był "mobilny". Wiadomo, że to wszystko waży.
Jeśli chodzi o mój kompresor, jest zbudowany na bazie zbiornika, który ma ok. 50l, tak więc niezbyt duży. Do tego mam silnik 3-fazowy (tabliczki znamionowej nie mam, więc nie wiem jak mocny), obrotów ponoć ma ok 2800. Sprężarka ma ok 1400 obr/min (przekładnia pasowa), czyli po przemnożeniu z jej pojemnością skokową, daje to 150l/min na wyjściu ze sprężarki.
Na ogół kompresory, chociażby takie jakie można kupić w sklepie, są skonstruowane w ten sposób, że dobijają do określonej wartości w zbiorniku i później się wyłączają, a po "zejściu" ciśnienia do jakiegoś poziomu, włączają się ponownie. Kompresory-samoróbki również robią w ten sposób, wykorzystując części z hydroforów.
Ja natomiast zrobiłem instalację bardziej na wzór samochodowej. Otóż silnik i sprężarka działają non-stop, a zamontowałem zawór spustowy (taki ze stara/kamaza/jelcza/itp.), który przy osiągnięciu pewnego ciśnienia w układzie spuszcza nadmiar powietrza, a nie wyłącza silnika. Do tego założyłem jakiś tam odwadniacz-odolejacz. Natomiast przed samym osprzętem, który używam zakładam jeszcze na szybkozłączkach niewielki regulator ciśnienia z manometrem.
Podam jeszcze linki do materiałów, z których w mniejszym, bądź większym stopniu korzystałem przy zbieraniu materiałów potrzebnych do budowy kompresora:
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/1650 ... s11-c-330/
http://www.lakiernik.info.pl/viewtopic.php?t=2175
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1354591-30.html
http://www.cnc.info.pl/topics80/sprezar ... t17542.htm
http://www.cnc.info.pl/topics80/sprezar ... t15532.htm
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=3354
http://lakierowanko.info/viewtopic.php? ... 22ac109b14
W razie pytań pisz, postaram się doradzić, w miarę posiadanej wiedzy
Pozdrawiam.