wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29474
Strona 1 z 1

Autor:  kiepski [ 04 lut 2011, 22:17 ]
Tytuł:  [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Witam!

Kupiłem ostatnio Mana L2000 8.153 z silnikiem 4-cylindrowym.

Gdy jest ciepły pali OK, ale rano ma ciężko. Pali na 3 gary, i kopci na siwo.

Co mu może być? Nie spojrzałem na kontrolkę od świecy dziś, gdy go paliłem ale wydaje mi się, że mrugała...

Co mu może być?

Autor:  zzx [ 04 lut 2011, 22:38 ]
Tytuł:  Re: [MAN F2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

1. twój pojazd to chyba L2000 bo F2000 nie było takich wielkości i silników.
2. masz najprawdopodobniej uszkodzoną świecę płomieniową kup nową i wymień a bedzie palił jak złoto - to moja diagnoza.

Autor:  kiepski [ 04 lut 2011, 22:40 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Już błąd poprawiłem, tak chodziło o L2000 :wink:

A jeśli świeca będzie dobra, to gdzie jest jakiś sterownik, który nią steruje? Znasz jakiś typ tej świecy? Da się ją jakoś sprawdzić samemu?

Autor:  zzx [ 04 lut 2011, 22:58 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

nie znam typu ale jak kiedyś wymieniałem to musiałem kupić w serwisie może teraz juz można kupić poza serwisem.
najprostsze sprawdzenie to przekręceniu kluczyka rano powinna być ciepła - w środku jest taki gruby sztyft i on sie nagrzewa, po osiągnięciu określonej temperatury otwiera się bimetal który puszcza paliwo na ten sztyft i następuje zapłon paliwa.
jeżeli czegoś nie zrozumiałeś pisz.

Autor:  kiepski [ 04 lut 2011, 23:21 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Dobra, dzięki kolego. Jutro rano napiszę, czy jest ciepła, w czy wszystko jest OK.

I napisze, pozdrawiam.

Autor:  sebotrucker [ 04 lut 2011, 23:32 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Tak tylko że nowa świeca 600zł a nie daj boże sterownik 1000zł a i tak może to nie w tym tkwić przyczyna :wink:

Autor:  MAN [ 05 lut 2011, 8:32 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Równie dobrze silnik ma już słabe ciśnienia sprężania i pali wtedy na trzy cylindry. Sprawdź przy okazji kompresje na każdym cylindrze

Autor:  matimumi [ 05 lut 2011, 12:57 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

O tym samym pomyslalem co kolega i na moj gust raczej to wlasnie bedzie kiepskie sprezanie. To sa silniki z bezposrednim wtryskiem paliwa i nawet jesli swieca padla to auto moze zapalic ciezej ale jedynie powiniem pusic dymek przez chwile po chwili tez pownien grac na wszystkich garach. Sprawdz czy jak odkrecisz korek wlewu oleju czy robi sie pod nim cisnienie i czuc z niego spaliny czy leci z niego siwy dym spalinowy, pozniej go zakrec i sprawdz to samo przy miarce. To jest taka 1 latwa do zrobienia anaiza czy silnik ma przedmuchy ale jesli juz idzie to przez korek i miarke to silnik jest trupem i niestety czeka Cie kapitalka, jesli okaze sie ze nic takiego niema sprawdz w jakims warsztacie cisnienie sprezania bo moze okazac sie ze przedmuch jest jeszcze slaby. Pozdrawiam

Autor:  kiepski [ 07 lut 2011, 12:20 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

A możecie mi powiedzieć, jakie powinno być ciśnienie na wtryskach w tym silniku?

Autor:  kiepski [ 08 lut 2011, 21:55 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

ODŚWIEŻAM!

Jakie powinno być ciśnienie wtrysku paliwa w tym śliniku? :?:

Autor:  matimumi [ 16 lut 2011, 22:30 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

tu nie chodzi o cisnienie wtrysku paliwa, tylko cisnienie sprezania w komorze cylindra, uszkodzone moga byc pierscienie tloka czy sama tuleja czy nawet tlok

Autor:  kiepski [ 16 lut 2011, 23:18 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Stary wprowadził mnie z deka w błąd :|

Palić, pali dość dobrze, tylko że łapie na 3 gary, i kopci, może w sobotę, uda mi się skręcić jakiś film, co wam to dokładnie zobrazuje.

Autor:  svavec [ 17 lut 2011, 1:23 ]
Tytuł:  Re: [MAN L2000 8.153] - Zimny - Ciężko pali

Sprawdz ,ktory gar nie pali .Odkrecajac rurke z wtrysku zaobserwujesz zanik dymienia ( troche sie popryska i poleje ,ale twardzi jestesmy ) .Potem przeloz z uszkodzonego cylindra wtrysk na inny cylinder ,po drodze mozesz skusic sie na test kompresji .Jak usterka zmieni siedzibe to wtrysk do regeneracji/wymiany.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/