wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
man 17.232 problem z porannym odpaleniem http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29576 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Taman [ 10 lut 2011, 17:51 ] |
Tytuł: | man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Witam,mam problem z porannym odpalaniem mana. Problemy zaczynają się gdy temperatura spadnie poniżej +10 stopni celcjusza. Objawy są takie że muszę bardzo długo kręcic zeby odpalił, kiedy w końcu odpali obroty trochę faluja miedzy 4-6 tys, a z tłumika leci niebieski dym. Po paru minutach obroty się unormują i przestaje kopcic na niebiesko. Sprawdzałem świecę płomieniowa i wszystko jest z nią dobrze, tj. nagrzewa się prawidłowo kiedy pali się kontrolka, po przekręceniu rozrusznikiem rurką leci paliwo. Wydaje mi się że może być źle ustawiony kąt wtrysku, ale prosiłbym o doradzenie co może być tego przyczyną, bo nie chce grzebać bez potrzeby. Pozdrawiam |
Autor: | collect6 [ 10 lut 2011, 17:54 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Cytuj: Witam,mam problem z porannym odpalaniem mana. Problemy zaczynają się gdy temperatura spadnie poniżej +10 stopni celcjusza. Objawy są takie że muszę bardzo długo kręcic zeby odpalił, kiedy w końcu odpali obroty trochę faluja miedzy 4-6 tys, a z tłumika leci niebieski dym. Po paru minutach obroty się unormują i przestaje kopcic na niebiesko. Sprawdzałem świecę płomieniowa i wszystko jest z nią dobrze, tj. nagrzewa się prawidłowo kiedy pali się kontrolka, po przekręceniu rozrusznikiem rurką leci paliwo. Wydaje mi się że może być źle ustawiony kąt wtrysku, ale prosiłbym o doradzenie co może być tego przyczyną, bo nie chce grzebać bez potrzeby. Pozdrawiam
Cofa się paliwo i to jesyt pewnie przytczytną o ile kytoś niedawno nie grzebał w pompie. Ja bytm zaczoł od zaworka zwroytnego bo to tani koszt
|
Autor: | Taman [ 10 lut 2011, 17:58 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
wymieniłem filtry paliwowe, oraz wąż od filtrów do pompy bo był przetarty, oraz wstawiłem na nim zaworek zwrotny i dalej dzieje się to samo. |
Autor: | collect6 [ 10 lut 2011, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Cytuj: wymieniłem filtry paliwowe, oraz wąż od filtrów do pompy bo był przetarty, oraz wstawiłem na nim zaworek zwrotny i dalej dzieje się to samo.
Z pompy wychodzi miedziany przewód powrotny i jest przykręcony śrubunkie. To to jest zawór zwrotny jego trzeba wymienić
|
Autor: | svavec [ 10 lut 2011, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Zaworek zwrotny raczej nie jest podatny na temp +10 ,parametrem cofania sie paliwa jest czas , a nie temperatura . Podales falowanie 4-6 tys , sprecyzuj zakres bo tyle to sie benzyniaki kreca . Po jakim czasie ustaje falowanie i dymienie na niebiesko ? Jak chcesz wyeliminowac lub potwierdzic cofanie sie paliwa ,to przed odpaleniem z rana podpompuj paliwo recznie. |
Autor: | Taman [ 10 lut 2011, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
z obrotami się pomyliłem faluja na 400 do 600 obr/min. Przestaje dymić i falować po jakiś 5 minutach po odpaleniu. próbowałem przed odpalaniem pompować ręczna pompka, ale to nic nie pomaga bo pompka jest"sztywna"(ciężko sie pompuje) czyli paliwo z pompy nie schodzi. |
Autor: | collect6 [ 10 lut 2011, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Cytuj: z obrotami się pomyliłem faluja na 400 do 600 obr/min. Przestaje dymić i falować po jakiś 5 minutach po odpaleniu. próbowałem przed odpalaniem pompować ręczna pompka, ale to nic nie pomaga bo pompka jest"sztywna"(ciężko sie pompuje) czyli paliwo z pompy nie schodzi.
A to jest euro 2 czy 3?
|
Autor: | Taman [ 10 lut 2011, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
jesli się nie myle to jest to silniki euro 1. |
Autor: | collect6 [ 10 lut 2011, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
mimo że feder pompka chdzi dobrze to trzeba ją rozebrać i tam też jest zawór zwrotny |
Autor: | dudek81 [ 13 lut 2011, 10:32 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
U mnie w 14.232 było to samo przed regeneracją wtrysków. |
Autor: | sebotrucker [ 13 lut 2011, 10:43 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Cytuj: mimo że feder pompka chdzi dobrze to trzeba ją rozebrać i tam też jest zawór zwrotny
To nie jest wina cofającego się paliwa stawiam na pomę albo wtryski, świeca płomieniowa to też do tego nic nie ma
|
Autor: | svavec [ 13 lut 2011, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Tylko wlasnie swieca plomieniowa moze tyle chodzic , ok 5 minut .Jak nie odpala paliwa na swiecy to dodatkowa dawka jest zasysana do cylindrow . Tak tylko sobie polemizuje ,moze warto odpiac zawor doplywu paliwa do swiecy i zobaczyc czy zaistnieja jakies zmiany. ( caly czas mi nie pasuje ta konkretna temp zeby to byla usterka wtryskow,cofajace sie paliwo tez nie ma nic wspolnego z temp) |
Autor: | Taman [ 13 lut 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: man 17.232 problem z porannym odpaleniem |
Cytuj: mimo że feder pompka chdzi dobrze to trzeba ją rozebrać i tam też jest zawór zwrotny
Cofanie paliwa już wykluczyłem, bo gdy pompuje ręczną pompką to nic nie pomaga, a jeszcze zauwazylem ze po postoju 3-4 godziny tez gorzej odpala i zakopci na niebiesko po odpaleniu. W mojej osobówce tez cofało sie paliwo, ale problem z odpaleniem byl dopiero po 10 godzinach, i nawet jak było cieplej. W manie ten problem jest jak już pisalem, gdy temperatura spadnie poniżej +10. Rozmawiałem z mechanikiem zajmujacym sie ciężarówkami powiedział mi ze wtryski raczej nie mają winy bo samochód ma mały przebieg( udokumentowane 250tys.) a wtryski powinny milion wytrzymac(chociaz mogą nawalic jak wszystko...). Jedyne co mi powiedział to ze może być za mała dawka paliwa lub źle ustawiony kąt wtrysku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |