Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2011, 17:33
Posty: 6
GG: 0
Samochód: premium 420dci

Witam potrzebuje pomocy ponieważ wyskakują mi połówki w skrzyni zf. 1 dzień przejeździłem i nawet nie wyskakiwały ale większości wyskakują. gdy wbijam polówkę parę sekund ciągnie, a po chwili wybija na luz. co to może być? podpowiedzcie koledzy bo jest to spory problem gdy się ciągnie 24 t, a premium nie należy do mocnych samochodów.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2010, 22:13
Posty: 5
GG: 0

Kolego skyzenie zf sa slabe. Obawiam sie ze sprawa sie oprze o rozebranie skrzyni


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2011, 19:14
Posty: 43
Samochód: DAF

wymień gumki na tłoczku pedału sprzęgła i to załatwi sprawę. Znajdziesz go pod maską oczywiście po stronie kierowcy


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Kolego collect6 możesz wyjaśnić co mają gumki od pompki spraęgła do wyskakujących połówek bo jakoś nie ogarniam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lis 2010, 15:12
Posty: 251
GG: 8587289
Samochód: 500dxi
Lokalizacja: trójmiasto/kaszuby

gumki mogły by osłabiać pracę sprzęgła, utrudniało by to wrzucenie biegu bądź połówki, a jak kolega pisze ma już bieg wrzucony, więc usterka leży gdzieś w skrzyni, nie w sprzęgle

_________________
PL - Skandynawia


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2011, 17:33
Posty: 6
GG: 0
Samochód: premium 420dci

jeden z mechaników powiedział mi ze to kosz w skrzyni a drugi mechanik ze to elektromagnes czy cos takiego. czy moze byc to wina ze samochód długo stał (pare lat) bo np. teraz mi tak nie wyskakuja jak ciagnie pod górke i ma opór to nie wyskakuja, tylko jak sie pusci noge z gazy np. leci sie z górki i nie ma oporu to wyskoczy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2011, 17:48
Posty: 22
GG: 0

polowki sa tak samo synchronizowane ja i reszta biegow problem jes w skrzyni biegow i bez rozebrania sie nie obedzie jak ci przelacza polowki bez problemu to problem jest na utrzymaniu przesowki na walku sprzeglowym z zewnatrz nic z tym nie zrobisz .


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Witam potrzebuje pomocy ponieważ wyskakują mi połówki w skrzyni zf. 1 dzień przejeździłem i nawet nie wyskakiwały ale większości wyskakują. gdy wbijam polówkę parę sekund ciągnie, a po chwili wybija na luz. co to może być? podpowiedzcie koledzy bo jest to spory problem gdy się ciągnie 24 t, a premium nie należy do mocnych samochodów.
kolego ,miałem podobny problem ,.-otwórz sobie (atrapę -maskę) i po twojej prawej stronie od czoła jest mały mechanizm ,przy zbiorniczku z płynem sprzęgła (chyba coś od wysprzęglika ,albo od odpowietrznika) strzelam nazwy ,-wygląda to jak "guzik" z czterema dziurkami ", w środku tego mechanizmu jest taka mała kuleczka ,to ona jest odpowiedzialna za połówki ,wykręć ten mechanizm (odkręcamy ze środka kabiny ,śruby nad lub pod pedałem sprzęgła ),w środku zobaczysz kulkę metalową ,normalnie ona jest pokryta (teflonem lub czymś innym <chodzi o poślizg>)ale w miarę lat to się zużyło ,po prostu przesmaruj ,nałóż troszkę np.wazelina techniczna i po kłopocie .-robota na 1/2 godzinki max -pozdro.,


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2011, 17:33
Posty: 6
GG: 0
Samochód: premium 420dci

tomek-trans dziekuje Tobie za podpowiedz, jak zjade z trasy zaraz tak zrobie jak napisałes. mam nadzeje ze pomoze. i odp czy poskutkowało....Pozdrawiam :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2009, 23:17
Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów

Kolego w zf nic pod maską nie znajdziesz bo całe ustrojstwo które podaje powietrze na połówki jest w wysprzęgliku i według mnie synchronizator z połówek do wymiany możesz jeszcze sprawdzić zatrzask na wodziku czy nie pękła sprężyna ale stawiam na synchronizator... Pozdro.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Kolego w zf nic pod maską nie znajdziesz bo całe ustrojstwo które podaje powietrze na połówki jest w wysprzęgliku i według mnie synchronizator z połówek do wymiany możesz jeszcze sprawdzić zatrzask na wodziku czy nie pękła sprężyna ale stawiam na synchronizator... Pozdro.
ja ,w wysprzęgliku .w którym jest kuleczka .opisałem swoją przypadłość i wcale nie twierdzę że w ten sposób rozwiąże problem.napisałem co było przyczyną z moimi połówkami .a na marginesie też mnie straszono prawie że remontem skrzyni ale znalazł się mechanik który miał "jaja" i to naprawił.
i może to co u mnie jest pod maską w premium renault jest w innym miejscu ,ale proponuje zacząć od tego zanim zabierzecie się za rozbieranie skrzyni.pozdro.narka. :>


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Wysprzeglik niema nic wspólnego z połówkami.
W ZFie jest taki zawór przykręcony z lewej strony z boku skrzyni taki prostokątny blok do którego dochodzą dwa przewody z powietrzem jak połówki są sterowane powietrzem w gałce od zmiany biegów. Cieńszy przewód do tego bloku dochodzi z gałki i on steruje tłoczkiem który przełącza kierunek przepływu powietrza przez ten blok do skrzyni biegów oraz grubszy przewód z którego idzie zasilanie powietrzem na ten blok. Powietrze pojawia się na tym grubszym przewodzie w momencie wcisnięcia pedału sprzęgła. Odkręć ten blok od skrzyni i zobacz czy przełącza powietrze w oba kierunki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2009, 23:17
Posty: 55
GG: 0
Lokalizacja: Chorzów

Jak wysprzęglik nie ma nic do tego ??
Ten grubszy przewód idący do kostki z boku skrzyni o którym piszesz idzie właśnie z wysprzęglika.
Jeśli będzie jakaś nieszczelność w przystawce do połówek w wysprzęgliku to ciśnienie na tym grubszum przewodzie może być niewystarczające do poprawnego przebicia na połówkę.
Autor pisze że połówki mu wchodzą i przez parę sekund ciągnie a potem wybija podejrzewam że w momencie popuszczenia nogi z gazu , więc z sterowaniem jest raczej wszystko w porządku.
Gdy by było inaczej to w ogóle by nie przebijało albo od razu po przebiciu by wyrzucało na luz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Wysprzeglik niema nic wspólnego z połówkami.
W ZFie jest taki zawór przykręcony z lewej strony z boku skrzyni taki prostokątny blok do którego dochodzą dwa przewody z powietrzem jak połówki są sterowane powietrzem w gałce od zmiany biegów. Cieńszy przewód do tego bloku dochodzi z gałki i on steruje tłoczkiem który przełącza kierunek przepływu powietrza przez ten blok do skrzyni biegów oraz grubszy przewód z którego idzie zasilanie powietrzem na ten blok. Powietrze pojawia się na tym grubszym przewodzie w momencie wcisnięcia pedału sprzęgła. Odkręć ten blok od skrzyni i zobacz czy przełącza powietrze w oba kierunki
ok.to też jest prawdą i tak też może być ,ale kolega zaznaczył że one mu wyskakują podczas jazdy.ale ja obstawiam swoja wersję (poczekamy na odpowiedz lub potwierdzenie tezy) :> .pozdro.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może tak jest w Renówce że przewód idzie z wysprzęglika ale to nie zmienia faktu że wysprzęglik niema nic wspólnego z połówkami. Wysprzęglik dostaje cały czas powietrze z układu pneumatycznego a jedynie hydrol lub elektryka włącza i steruje wysprzęglikiem a nie powietrze. Samo powietrze służy jako wspomaganie w wysprzęgliku.
To co ja opisałem tak wygląda pneumatyka np w manie F2000 czy F90 innych starszych wersjach samochodów z skrzynią ZFa
Może sam siłownik do końca nie przełącza połówek, jak tak miałem ale z górna/dolna skrzynia padł zawór sterujący i miałem podobne objawy jak przełączam na dolną/górną skrzynie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: