wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=29834
Strona 1 z 2

Autor:  krzysiekfan [ 27 lut 2011, 15:22 ]
Tytuł:  [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Witam serdecznie.

Jestem przy zakupie volva fh13 440 i-shift z 2007 roku.
Ile jest filtrów oleju, powietrza, paliowych?
Jaki olej leje się do skrzyni?
Ile litrów oleju potrzeba?
Przy zakupie na co zwrócisz szczególną uwagę? (nie chodzi mi o wytarta kierownice czy wycieraczki)

Autor:  tszpak [ 27 lut 2011, 19:56 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

2 filtry oleju long life
1 filtr oleju przeplywowy
1 filtr paliwa
1 separator paliwo - woda
1 filtr paliwa siatkowy w smoku zbiornika paliwa
1 filtr wspomagania kierownicy
1 filtr nawiewu kabiny
1 filtr powietrza silnika
1 filtr osuszacza powietrza
1 filtr oleju skrzyni biegow

nie ma filtra w dyfrze
...
2007... jak AdBlue to
1 filtr pompy AdBlue
1 filtr przeplywowy AdBlue

ilosc oleju 33 litry
Cytuj:
Witam serdecznie.

Jestem przy zakupie volva fh13 440 i-shift z 2007 roku.
Ile jest filtrów oleju, powietrza, paliowych?
Jaki olej leje się do skrzyni?
Ile litrów oleju potrzeba?
Przy zakupie na co zwrócisz szczególną uwagę? (nie chodzi mi o wytarta kierownice czy wycieraczki)

Autor:  Star240 [ 27 lut 2011, 21:24 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Cytuj:
1 filtr pompy AdBlue
Filterek jest razem z zaworkiem :D

Autor:  tszpak [ 27 lut 2011, 23:05 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

niee

papierowy z gumowym srodkiem

Cytuj:
Cytuj:
1 filtr pompy AdBlue
Filterek jest razem z zaworkiem :D

Autor:  slimmm_ns [ 28 lut 2011, 2:02 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

kolego nie wiem czy to jakaś plaga czy volvo 440 i shit z 07r. sa taka pechowe
ale wystarczy popatrzyć na ilość postów na forum ... w ciągu tygodnia 4 posty z problemami
na temat adBlue i i-shift.... i właśnie na to trzeba zwrócić uwagę cóż auto nie nowe
wiec sprawdź diagnostykę w kopmie pokładowym jeśli nie będzie żadnych aktywnych błędów
pozostaje mieć nadzieje ze się nie posypie w najbliszym czasie ... jednak polecał bym wydać
dodatkowe 200zł za diagnostykę na przez komputer dowiesz się wiele wiecej od zużycia
pompo wtrysków po zużycie sprzęgła - myślę że się opłaca przy wydatku prawie 200 tyś zł...
a sam po sobie powiem:
volvo 07 440 i shift przebieg ~650 tys. była robiona diagnoza na kompie przed zakupem
cud miód malina - i przez diagnoze i wizualnie ...
zakupione w czerwcu do tej pory robione :
Adblue - jest temat na forum - wymieniony przewód - grzałka ...naszczęście na urzywany
który mam nadziej pociągnie z rok -dwa
ostatni pompa od ad blue zaczęła siać na układ zakłócenia tak że była "sieczka" na
zegarach , narazie pompa od adblue odpięta ... na szczęście ten model jeszcze nie
zmniejsza mocy jak mu padnie adblue.
I-Shift - grudzień zaczeły wyskakiwać biegi w trakcie jazdy (na elektroda.pl pisałem
i radziłem się w tym temacie można odszperać i poczytać nie bede się wdawał w
szczegóły ) naprawa wymiana jednego koła zębatego i szalki koszt ~ 10 TYS. ZŁ + robota
NIE kupisz części z zmienika bo ich nie ma , podobno to się "nie psuje" :] ostatnio
zaczeło się dziać to co pisze kolega w tym poście WTF ?!!?!?!? :? czyżbym miał tak Z****go pecha ze
wszytko co się może z****ć w VOLVO to się musi mi przydarzyć ...!? z opinii mechaników
i-shift Piękna rzecz ! ...dopóki nowe i dopóki się nie zj**** ....
ogólnie to zawiodłem się na na legendzie Volvo...

Autor:  krzysiekfan [ 28 lut 2011, 20:46 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Koledzy czy jak jest automat to zawsze jest retarder? Jak go rozpoznać wizualnie.

Autor:  Tomek B. [ 01 mar 2011, 21:53 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Co będziesz ciągnął tym Volvem?Bo jak patelnie to sobie daj z nim spokój (z i shit )

Autor:  krzysiekfan [ 02 mar 2011, 8:36 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.

Autor:  slimmm_ns [ 02 mar 2011, 23:45 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Cytuj:
JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.
kolego skoro tak to jak wytlumaczysz ze w najnowszym FMX Volva ktory jest reklamowany
jako typowy "robol" budowlany jest wlasnie I-shift ? gwarantuje ci ze automatem nie
"zsiepiesz" tak samochodu jak manu alem ... Ponadto I-shift- gdy popatrzymy na tą skrzynię
"gołą" bez całej pneumatyki i elektroniki jest to toporny manual ...nawet bez
synchronizatorów.

Autor:  tszpak [ 03 mar 2011, 1:09 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

nareszcie ktos kto widzial ishift od srodka i jest w stanie zrozumiec ze ishift to manualna skrzynia z automatycznym wybierakiem :D -- szacunek od servisu pozdrawiam
Cytuj:
Cytuj:
JA wiem ze i-shift pod patelnia sie nie lubia, volvo idzie pod firanke.
kolego skoro tak to jak wytlumaczysz ze w najnowszym FMX Volva ktory jest reklamowany
jako typowy "robol" budowlany jest wlasnie I-shift ? gwarantuje ci ze automatem nie
"zsiepiesz" tak samochodu jak manu alem ... Ponadto I-shift- gdy popatrzymy na tą skrzynię
"gołą" bez całej pneumatyki i elektroniki jest to toporny manual ...nawet bez
synchronizatorów.

Autor:  krzysiekfan [ 11 mar 2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Koledzy jaki olej leje sie do volva fh13 440 i-shcift 2008r.
Jaki olej do silnik(półsyntetyk?) a jaki do skrzyni?

Autor:  M.Radomiak [ 11 mar 2011, 22:09 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Zobaczycie,że za parę lat autami z ad blue,nikt nie będzie zainteresowany.Scania juz wymyślila silnik bez tego wynalazku.Co z tego,że opłaty drogowe tańsze przy Euro 5.Biorąc pod uwagę awaryjność i dolewanie tego siuwaksu,to lepiej chyba wyjdzie Euro 3 jak Eur 5.A ha,jeszcze koszt zakupu Eur 3 a Eur 5.

Autor:  killandy [ 11 mar 2011, 23:57 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Zgadza się koszt zakupu E3 jest sporo tanszy od E5 jednak biorąc pod uwagę transport miedzynarodowy różnica w opłatach po wprowadzeniu w Polsce e-myta będzie ogromna. Wykonując w miesiącu 4 kółka Warszawa-Benelux na samych opłatach E5 będzie tansza o 1800 zł. Do tego trzeba pamiętac, ze E5 spalają conajmiej 1 litr paliwa mniej od E3, co w skali miesiąca daje kolejne 600 zł. Mamy więc prawie 2500 zł zaoszczędzone w miesiącu co w skali roku daje 30000 zł, czyli defakto różnica w zakupie E3 do E5.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 12 mar 2011, 13:58 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Cytuj:
Zobaczycie,że za parę lat autami z ad blue,nikt nie będzie zainteresowany.Scania juz wymyślila silnik bez tego wynalazku.Co z tego,że opłaty drogowe tańsze przy Euro 5.Biorąc pod uwagę awaryjność i dolewanie tego siuwaksu,to lepiej chyba wyjdzie Euro 3 jak Eur 5.A ha,jeszcze koszt zakupu Eur 3 a Eur 5.
Co z tego, że nie mają adblue ? Mają EGR a to cholerstwo psuję się jescze bardziej, czytam właśnie na Holenderskim forum opinie łebka który jeździł R480 bez adblue, w ciągu 3 tygodni 3 awarie EGRU, spadek mocy o 60 % i dziękuję. Z tym adblue też nie jest tak źle, głośno nikt o tym nie mówi, ale w serwisach z powodzeniem zaślepiają to cholerstwo (mówie o dafie) i nie trzeba nic lać nawet :lol:

Autor:  Arbuz [ 12 mar 2011, 18:38 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Skrzynia i most syntetyk, silnik półsyntetyk.

Autor:  krzysiekfan [ 13 mar 2011, 8:49 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Cytuj:
Skrzynia i most syntetyk, silnik półsyntetyk.


Dziękuje bardzo za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie:
Ile oleju wchodzi do skrzyni a ile oleju do silnika?

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 10:55 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

SILNIK D13A 440 ILOSC OLEJU 33 LITRY (8 LITROW POMIEDZY MIN I MAX NA BAGNECIE)

olej w zaleznosci od potrzeb uzytkowych i temperatur
jakosc oleju
1) VDS, VDS-2, VDS-3, VDS-4
2) API CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4
3) ACEA E3, E4, E5, E7
jedna z trzech grup (zaleca sie nie mieszanie olajow roznych grup)

klasa lepkosci w zaleznosci od temperatur

Obrazek

na zime zdecydowanie godne polecenia 10w30 ( zmniejsza opory zimnego rozruchu i zmniejsza zurzycie paliwa -- NIE POLECANY LATEM !!!

latem 15W40

oleje wyzszej lepkosci nie zalecane szczegoolnie jak uzytkujesz w na dlugich trasach
ORAZ DO SAMOCHODOW UZYWAJACYCH BIODIESEL powyzej 30% !!!!!

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 11:06 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

skrzynia biegow

w zaleznosci od typu skrzyni

AT2412C, AT2512C, ATO2512C, AT2812C, ATO3112C _- 16 lirtow
VT2214B, VTO2214B, VT2514B, VTO2514B, VT2814B, VTO2814B _-13.5 litra
VT2009B _-12 litrow

klasa lepkosci u zaleznosci od temperatur dobiersz z tabeli

Obrazek

DO SKRZYN MANUALNYCH NIE UZYWAMY OLEJOW SYNTETYCZNYCH zamiennikiem w razie braku :P oleju mineralnego volvo (97315 LUB 97307 DLA TEMPERATUR PONIZEJ 25 STOPNI)
sa oleje silnikowe klasy SAE30, SAE40, SAE50

UWAGA W PRZYPADKU ZAINSTALOWANEJ CHLODNICY OLEJU TC-MAOH/-MAOH2 WYLACZNIE 97315 LUB SAE50

SAE 80W90 JEST OLEJEM NAJBARDZIEJ UNIWERSALNYM

Autor:  tszpak [ 13 mar 2011, 11:17 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

z olejem do mostu nie jest tak latwo za wiele roznych modeli i typow aby opisac


!!!!!UWAGA W ZADNYM WYPADKU NIE UZYWAC OLEJU PRZEKLADNIOWEGO O KLASACH LEPKOSCI SKRZYNI BIEGOW DO MOSTU GROZI BARDZO POWAZNYMI USZKODZENIAMI MOSTU !!!!


Obrazek

GENERALNIE LEJE SIE POD KOREK ZAKRECA , PRZEJEZDZA OK 2-3 KM I SPRAWDZA PONOWNIE
W PRZYPADKU PIAST Z REDUKCJA NIE ZAPOMINAMY O UZUPELNIENIU PIAST W POLOZENIU 52%

NAJBARDZIEJ UNIWERSALNY 80W140 LUB VOLVO 97312
pozdrowienia


ps plyn chlodniczy 44 litry :D

Autor:  niemago [ 22 paź 2012, 22:32 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH13 440 2007r] Wymiana filtrów

Witam,
mam FH 13 - dla mnie to nowość wymieniłem podstawowe filtry ale teraz czy tam na temat adblue i czy toś pomoże mi zlokalizowac te dwa filtry (filterki) ?

Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/