wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Scania serii R
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3
Strona 1 z 33

Autor:  KonradK [ 23 gru 2004, 17:37 ]
Tytuł:  Scania serii R

Podczas specjalnej konferencji prasowej Scania oficjalnie ogłosiła wprowadzenie na rynek pojazdów nowej Serii R, która poszerza globalną ofertę pojazdów Scania przeznaczonych do przewozów długodystansowych.
Nowy pojazd charakteryzuje wiele innowacji i unikalnych rozwiązań technicznych. Jakość, jeszcze niższe koszty eksploatacji, niezawodność, łatwiejsza obsługa oraz komfort pracy kierowcy były głównym celem konstruktorów Scania. Nowy silnik Euro 4 już dziś spełnia najostrzejsze normy emisji zanieczyszczeń, które dopiero zostaną wprowadzone w przyszłości.
Z dotychczas wytwarzanej serii pojazdów wykorzystano prawie 65 procent najdoskonalszych i wypróbowanych elementów. Wprowadzono wiele unikalnych
i innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, a część podzespołów i systemów uległa gruntownej modernizacji. W rezultacie prac konstruktorów powstała nowa, wyjątkowo konkurencyjna, globalna oferta pojazdów Scania.

Podczas konferencji prasowej Leif Östling, Prezes i Dyrektor Zarządzający koncernu Scania powiedział:
"Priorytetem Scania podczas tworzenia nowej serii było osiągnięcie jeszcze wyższego komfortu pracy dla kierowcy i wprowadzenie rozwiązań pozwalających na uzyskiwanie jeszcze lepszych wyników ekonomicznych przez naszych klientów. Pojazdy nowej serii, przy zachowaniu legendarnego charakteru Scania, mają niższą masę własną, są jeszcze bardziej niezawodne, mają jeszcze lepsze osiągi."
"Dzięki poprawionej aerodynamice konstrukcji kabiny i bardziej zaawansowanej kontroli pracy silnika zużycie paliwa zostało zmniejszone nawet o 3%. Nowe, lżejsze komponenty i nowa konstrukcja tylnego zawieszenia pozwalają na dalsze obniżenie masy pojazdów Scania nawet o 270 kg. Te innowacje umożliwiają przewoźnikom transport znacznie większych ładunków."
"We wrześniu 2004 r. zaoferujemy naszym klientom nowy silnik Euro 4 o mocy
420 KM, w którym poziom emisji tlenków azotu został obniżony o 30%, a cząstek stałych o 80%."
"Seria R stanowi rozszerzenie globalnej oferty pojazdów Scania, a dzięki dalszemu rozwinięciu koncepcji budowy modułowej możemy oferować dowolnie skonfigurowane pojazdy na całym świecie. O dostępności poszczególnych modeli na rynkach lokalnych będą decydowały jedynie uwarunkowania prawne i potrzeby naszych klientów."
"Dzisiaj żegnamy się z koncepcją 'generacji' i na całym świecie wprowadzamy nowe oznaczenia naszych pojazdów. Tożsamość nowych pojazdów Scania Serii R określa typ kabiny i moc silnika, i te najważniejsze informacje są umieszczone na przodzie kabiny."
"Mając do dyspozycji globalną ofertę pojazdów, elastyczny system produkcji i silną, światową organizację, Scania jest w pełni przygotowana do dalszej ekspansji
i umocnienia swojej pozycji najlepszego partnera dla wszystkich, którzy pragną osiągnąć sukces w branży transportowej", podkreślił Leif Östling.
Nowości w pojazdach Serii R to także m.in.:
• Nowa stylizacja kabiny, podkreślająca tożsamość marki Scania
• Nowe wnętrze kabiny z wieloma unikalnymi rozwiązaniami, oferującymi kierowcy dużo wyższy komfort i bezpieczeństwo jazdy
• Kabiny sypialne o trzech różnych wysokościach: standardowa sypialna, nowa kabina sypialna z podwyższonym dachem i luksusowa Topline
• Podłoga płaska na prawie całej powierzchni zwiększa przestrzenność w kabinie
• System elektronicznej stabilizacji ESP (electronic stability control), dostępny opcjonalnie
• Elektronicznie sterowane hamulce nowej generacji
• Nowa generacja systemu automatycznej zmiany biegów Opticruise ze sterowaniem przy kierownicy
• Pełna oferta silników Euro 3, która we wrześniu 2004 r. zostanie rozszerzona o nowy silnik klasy Euro 4 o mocy 420 KM.
Po przeprowadzeniu szerokiego procesu weryfikacji Scania prezentuje nowy, doskonały produkt - pojazdy Serii R. Od września 2003 r. wszechstronne testy eksploatacyjne przeszło 600 ciężarówek, weryfikując niezawodność wszystkich części i podzespołów.
Okres ten służył również udoskonaleniu procesu produkcji. Produkcja pojazdów zamówionych przez klientów rozpocznie się w kwietniu 2004 r. w Södertälje (Szwecja), w maju ruszy w Zwolle (Holandia), a w czerwcu w Angers (Francja).
W przeciągu roku Seria R zostanie wzbogacona o nowe typy pojazdów, tworząc nową, globalną rodzinę samochodów ciężarowych Scania. Również w Brazylii zostanie znacznie rozszerzona oferta produktów, aby jak najlepiej wykorzystać wszystkie moce produkcyjne Scania.

Obrazek
(C) Eurotruck.internetdsl.pl

Autor:  Mayday [ 20 lut 2005, 2:03 ]
Tytuł: 

Scania była i bedzie królową szos. Ja widze codziennie Takie Scanie bo droga tranzytowa na litwe biegnie przez centrum Suwałk :D a moja droga doszkoły jest w zdłuż niej. Chciałbym już sie przejechac nia a tak wogóle to wszystkie nowe ciągniki są fajne nawet nowe IVECO które w wersji Euroteh było orzydliwe. Komfort jazdy w Eurotehu był ok ale stylistyka auta...

Autor:  Kaczor [ 30 mar 2005, 14:39 ]
Tytuł: 

Kabina jest rzeczywiście świetnie urządzona, trochę gorzej z wyglądem zewnętrznym... Nie wiem, może czepiam się detali, ale "czwórka" bardziej mi się podobała :wink:

Autor:  Aleks [ 30 mar 2005, 14:41 ]
Tytuł: 

Wiesz Kaczor#006 to tylko kwestia gustu. Teraz ta Scania wygląda bardziej "muskularnie" i osobiście wolę tą nowszą ale 4 albo 3 nie pogardził bym

Autor:  RoadTrain [ 06 maja 2005, 20:03 ]
Tytuł: 

No i co z tego że Scania ma 580 koni a Volvo 610 koni w ciężarówkach najbardziej liczy sie moment obrotowy jednostki bo to jest jakby siła jakiejś cięzarówki .... Niee wiem jaki moment obrotowy ma Scania i Volvo ale lubie obydwie te marki ... ale chyba jednak bardziej Volvo i nie zgadzam sie z tym że Scanie sa piekne a Volvo nie aż tak bardzo fakt Scania sa ladne ale Volvo tez sa ładne to zalezy od gustu mi naprzykład bardziej podobają sie Volvo i tyle .... :)

Autor:  Cyryl [ 07 maja 2005, 8:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nowa Scania seri R jest boska. W środku po prostu kosmos. Jeżeli nie mam racji to napiszcie
to kwesja spojrzenia.
poprzedni model Scanii miał górne łóżko z przodu nad szybą, jako jedyny producent proponował taką aranżację wnętrza kabiny. według mnie to było dobre rozwiązanie, dodatkowo nadawało indywidualny charakter wnętrzu. tylna ściania z ilością schowków przypominała kredens.

w modelu R Scania wróciła do tradycji i górne łóżko jest za plecami kierowcy i człowiek się czuje tak jak w innych autach, jedynie ilość i wielkość wskaźników i przełączników w Scanii przypominała mi zawsze elektrownię.

Autor:  Kaczor [ 07 maja 2005, 11:45 ]
Tytuł: 

Cytuj:
poprzedni model Scanii miał górne łóżko z przodu nad szybą, jako jedyny producent proponował taką aranżację wnętrza kabiny. według mnie to było dobre rozwiązanie, dodatkowo nadawało indywidualny charakter wnętrzu.
Ale zapewne wiesz, że na to rozwiazanie trochę skarżyli się sami kierowcy, niektórzy mieli problem z wchodzeniem po tej wąskiej drabince na górę, dlatego Scania w R-ce powróciła do "tradycyjnego" ustawienia leżanek.

Autor:  Cyryl [ 08 maja 2005, 6:12 ]
Tytuł: 

ja osobiście nie widzę różnicy w stopniu trudności wejścia na górne łóżko, czy jest umieszczone z przodu, czy z tyłu. wysokość jest ta sama, a odległość od podłogi, czy siedziska fotela podobna, z drabinki nie korzytałem.
większość kierowców samochodów ciężarowych, mimo czasem sporej nadwagi, jest dość sprawnymi ludźmi. praca na skrzyni ładunkowej, zabezpieczanie pasami, przeciskanie się między ładunkiem, nie mówiąc o rozplandeczaniu, czy zaplandeczaniu naczepy, powoduje że wchodząć na tylne łóżko żaden ze znanych mi kierowców nie korzysta z dodatkowych urządzeń. łóżko w poprzednim modelu Scanii jest jak wspominałem na podobnej wysokości i wejście na nie niczym nie różni się niż na tradycyjne z tyłu.
rozmawiałem z wieloma kierowcami jeżdżącymi Scaniami i żaden się na to nie skarżył.

Autor:  Mayday [ 08 maja 2005, 10:31 ]
Tytuł: 

Ja słyszałem od ludzi wiele pozytywnych opinii na temat rozwiązana Scanii. Szczerze mi się to rozwiązane spodobało ze względu na serokośc tego łóżka bo o leżance nie ma tu już mowy. Problemu wiekszego też nie miałem z wejściem na nie a zazwyczaj wskakiwałem na nie z tej dolnej małej leżanki bo było najprościej więc nawet drabinka nie była używana pniewarz była bezurzyteczna no czyba ze chciałem wychylić głowę przez szyberek :lol:

Autor:  Kaczor [ 08 maja 2005, 12:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
rozmawiałem z wieloma kierowcami jeżdżącymi Scaniami i żaden się na to nie skarżył.
To dlaczego Scania powróciła do tradycyjnego ustawienia, skoro tak wielu osobom to odpowiadało :?: Chyba jednak musieli się znaleźć klienci, którzy nie byli zachwyceni pomysłem umieszczenia leżanki z przodu.

Autor:  Mayday [ 08 maja 2005, 13:10 ]
Tytuł: 

Powrót do starego rozwiązania nie był spowodowany przez łóżko (a raczej problemem z dostaniem sie do niego) tylko przez nieszczęsne schowki. W poprzedniku do jednego schowka mieścił się jeden ręcznik albo koszula i to ładnie złożoną żeby się zmieściła. Chcąc uniknąć takich niedogodności w R-ce, konstruktorzy musieli powrócić do już sprawdzonego designu kabiny. :idea: :idea:

Autor:  Kaczor [ 17 maja 2005, 11:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Samochód dobry ale serwisy SCANIA sami wiecie
Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale jeśli chodzi o personel, to ludzie są bardzo mili, przynajmniej u mnie w Rzgowie :wink: Jak pojechałem ostatnio, to pogadałem sobie trochę z mechanikiem i kupiłem koszulkę z logo Scanii i breloczek :D

Autor:  Kaczor [ 20 maja 2005, 23:09 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a scania dobry wóz bo szwedzki ale drogii
To prawda, skanki rzeczywiście są drogie... Kiedyś czytałem (przed wprowadzeniem R-ki), że za nową 144L, poprzedniej, czwartej generacji, z pełnym wyposażeniem i kabiną Cr 19 Topline, trzeba było zapłacić ponad 400 tys. zł... :?

Autor:  Mariusz [ 17 lut 2006, 12:54 ]
Tytuł: 

Ja tez miałem okazje zrobić fotki R-ki z RICO.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Autor:  łukasz [ 18 lut 2006, 12:32 ]
Tytuł: 

moim zdaniem R-ka to najlepsza jak do tej pory Scania...Naprawde udała sie ......wyniki sprzedazy tez o czyms świadczą....Zreszta SCANIA i VOLVO to juz od lat topowe marki w Europie i nie tylko.....To naprawde numer 1 i 2....Chociaz dla mnie nr jeden jest jak narazie zawsze VOLVO.... :D

[ Dodano: Sob, 18.02.2006, 11:34 ]
A co do RICO ładne auta,ale zarobki....szkoda gadać..... :/

Autor:  Denis [ 18 lut 2006, 14:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
moim zdaniem R-ka to najlepsza jak do tej pory Scania.
łukasz to będzie można napisać za parę lat. Jak już auta będo miał ok 700tys. A moim zdaniem najlepsze auto to Scania 113 i volvo f12. Takich aut już niebędzie :?

Autor:  Rafik440 [ 27 lut 2006, 12:49 ]
Tytuł: 

Znalazłem pare fotek R-ki oto i one :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Autor:  jageer [ 27 lut 2006, 13:47 ]
Tytuł: 

Denis masz racje scanie 3 generacji to 4 generacja czy R to już nie jest to samo i nie będzie :) Znajomy ma scanke streamline i mówi że jest o wiele lepsza od tych 3 co ma 4 generacji :) To auto jest oczkiem w jego głowie. Wiadomo że R ma mocniejsze silniki większe kabiny itp.

Autor:  marcinp1985 [ 04 kwie 2006, 21:30 ]
Tytuł: 

Przyznam racje kolegom ktorzy uwierzyli w SCANIE R poprostu piękny wóz.miałem okazje poprowadzić ten pojazd.jest poprostu świetny.wogule mój tata jeżdzi R-ką i moj brat.mam nadzieje ze w niedalekiej przyszłości ja też usiądę za sterami królowej szos.Pozdrawiam.

Autor:  Rafik440 [ 07 kwie 2006, 21:25 ]
Tytuł: 

Pare pieknych fotek Scani R ktore moim zdaniem sa wszystkie sa ładne :U :wink:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Źródło: http://www.tstholland.nl.tt/
http://www.v8power.nl/
http://www.scaniafan.prv.pl/

Strona 1 z 33 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/