Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lut 2011, 9:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Co jest (może być) przyczyną usterki, która objawia się tym, że wolniutko dojeżdżając (obojętne czy do przodu czy cofając) i hamując skrzynia (I-shift) nie redukuje tylko auto ciągle jedzie,a po dociśnięciu hamulca gaśnie? Sprzęgło? jakiś elektroniczny element sterujący/czujnik? W ciągu 14kkm zdarzyło się to tylko dwukrotnie, ale chciałbym pozbyć się takich 'atrakcji'.
Z góry dziękuję za pomoc, Bartek.

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 26 lut 2011, 12:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2010, 1:42
Posty: 7
GG: 0
Samochód: Volvo

Mam ten sam problem przy moim Volvo. Dodam tylko, ze problem występuje bardzo sporadycznie, jadąc wolniutko przy zimnym silniku. Skrzynia to I-shift AT2512C. Jeżeli przydaży się iż skrzynia nie razłancza na automacie wówczas szybko przechodze na tryb manualny i zrzucam o jeden bieg nizej. Wtedy nastepuje rozłączenie napedu.


Post Wysłano: 26 lut 2011, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

polecam wizyte w warsztacie i jak najszybciej podpiecie komputera sprawdzenie stopnia zuzycia terczy sprzeglowej i momentu wyssprzeglenia moze byc uszkodzone lozysko cylindra wysprzeglajacego co skutkuje wysypaniem sie kulek lozyska do kola zamachowego i baaardzo powaznymi i kosztownymi uszkodzeniami pozdrawiam
Cytuj:
Co jest (może być) przyczyną usterki, która objawia się tym, że wolniutko dojeżdżając (obojętne czy do przodu czy cofając) i hamując skrzynia (I-shift) nie redukuje tylko auto ciągle jedzie,a po dociśnięciu hamulca gaśnie? Sprzęgło? jakiś elektroniczny element sterujący/czujnik? W ciągu 14kkm zdarzyło się to tylko dwukrotnie, ale chciałbym pozbyć się takich 'atrakcji'.
Z góry dziękuję za pomoc, Bartek.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 26 lut 2011, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

W Ecu hamulców nie ma błędów z czujek na kołach? Mój kolega tak miał, że Ishift nie mógł zatrybić, że auto staje. Przyczyną były zabite syfem słoneczka na tylnej osi. A to dzięki nim Ishift wie z jaką prędkością kręcą się koła napędzane.

Radzę zajrzeć zanim jeden z drugim mądralą każe wymienić sprzęgło razem z wysprzęglikiem.

Edit:
Tak z 90% "fachowców" każdą usterkę Ishifta leczy wymianą sprzęgła, które wytrzymuje dużo więcej niż w manualu, i kosztuje też dwa razy więcej, a to na ogół jakaś pierdoła jest przyczyną.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 lut 2011, 12:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

zawalu idzie dostac od porad niektoorych ecu w Ishift dostaje sygnal predkosci z Vecu (a ten z impulsatora tachografu ) a nie z czujnikow na kolach !!!!!! (jak brakuje sygnalu predkosci pojazdu z VECU TO MOZE ROZPOZNAWAC GO Z EBS/ABS WYLACZNIE !!!! W TRYBIE AWARYJNYM GENERUJAC 4 KODY BLEDU ) a co madralinskich to radze nieco bardziej zglebic wiedze na temat budowy i zasad dzialania systemow volvo przestac obrazac ludzi i zasmiecac forum nic niewartymi informacjami pozyskanymi z legend krazacych pomiedzy kierowcami roznaj masci
Cytuj:
W Ecu hamulców nie ma błędów z czujek na kołach? Mój kolega tak miał, że Ishift nie mógł zatrybić, że auto staje. Przyczyną były zabite syfem słoneczka na tylnej osi. A to dzięki nim Ishift wie z jaką prędkością kręcą się koła napędzane.

Radzę zajrzeć zanim jeden z drugim mądralą każe wymienić sprzęgło razem z wysprzęglikiem.

Edit:
Tak z 90% "fachowców" każdą usterkę Ishifta leczy wymianą sprzęgła, które wytrzymuje dużo więcej niż w manualu, i kosztuje też dwa razy więcej, a to na ogół jakaś pierdoła jest przyczyną.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 27 lut 2011, 12:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Tia...
Najlepiej to jest wymienić sprzęgło za 7000zł, a potem myśleć czy było warto.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 lut 2011, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lis 2010, 1:58
Posty: 37
GG: 2209095
Samochód: FH
Lokalizacja: Szczecin

Jutro powinno się udać podłączyć pod komputer i zobaczymy co tam wyskoczy.

_________________
...let's get it started...

Samochody ciężarowe, części - MAN, Scania, Volvo, Mercedes i inne.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 14:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem jak w Volvo ,ale producenci skrzyn raczej uzywaja predkosci obrotowej na wejsciu i wyjsciu ze skrzyni aby okreslic predkosc pojazdu oraz wlaczony bieg, Tachograf jest systemem/urzadzeniem zupelnie oddzielnym ,posiadajacym swoj czujnik i z zadnym innym urzadzeniem bezposrednio go nie dzieli .Jak juz to wysyla sygnal przez CAN do innych sterownikow lecz tylko w celu porownan,lub informacji zapasowej jak inne systemy wyczuwania predkosci zawioda ,np .EBS lub czujniki skrzyni.

Skorygujcie jak sie myle.


Post Wysłano: 01 mar 2011, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

predkosc pojazdu jest monitorowana przez czujnik walka wyjsciowego skrzyni (impulsownik ) ilosc impulsow * K (wspolczynnik obwodu kola napedzanego-wielkosc opon)/ L (przelozenie dyferencjalu - mostu) rozpoznawane sa przez centralna jednostka sterujaca jako predkosc pojazdu
czujniki predkosci ukladu abs/ebs sa niezaleznym ukladem i w tej kwestii masz racje ale w przypadku skrzyn automatycznych/(w volvo niektorych manualnych ) sygnalem predkosci uzywanym jest granica 10km/h powyzej inhibitor zpobiega przelaczaniu biegu 1 i wstecznego zmiana biegow jest uzalezniona w trybie auto od predkosci obrotowej silnika i obciazenia sprzegla a sprawa drugorzedna to predkosc pojazdu dlatego w razie uszkodzenia impulsownika i braku sygnalu predkosci ciagnikiem bez naczepy w trybie limp(przycisk L na Ishift) dojedziesz do domu czy warsztatu

pozdrawiam

Cytuj:
Nie wiem jak w Volvo ,ale producenci skrzyn raczej uzywaja predkosci obrotowej na wejsciu i wyjsciu ze skrzyni aby okreslic predkosc pojazdu oraz wlaczony bieg, Tachograf jest systemem/urzadzeniem zupelnie oddzielnym ,posiadajacym swoj czujnik i z zadnym innym urzadzeniem bezposrednio go nie dzieli .Jak juz to wysyla sygnal przez CAN do innych sterownikow lecz tylko w celu porownan,lub informacji zapasowej jak inne systemy wyczuwania predkosci zawioda ,np .EBS lub czujniki skrzyni.

Skorygujcie jak sie myle.

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 09 mar 2011, 0:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Dodam od siebie że miałem bardzo podobne objawy sporadycznie - nie "wysprzeglał"
przy dojeździe do skrzyżowania przy tym nie reagował na lewarek doszedłem do wniosku
że jeden z przekaźników jest stanowczo za ciepły wymiana go spowodował ze problem ustał.
(teraz nie pamiętam który dokładnie ale chyba nr 5 od I-shifta w centralce przek.-bezpie.)

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: