wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Volvo, FH 12] Opadająca kabina
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30265
Strona 1 z 2

Autor:  tracker40 [ 26 mar 2011, 18:49 ]
Tytuł:  [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Witam mam problem
Jak odpalam auto i nabija się powietrze to kabina nie chce sie podnieść jak poruszam klawiszem dolnej i górnej skrzyni biegów to wtedy się podnosi między czasie schodzi mi ciśnienie z fotela kierowcy a jak wcisnę pedał sprzęgła kilka razy to robi się twardy .?????Pozdrawiam i czekam na jakąś podpowiedz nadmienię że wymieniłem siłownik sprzęgł

Autor:  użytkownik usunięty [ 26 mar 2011, 20:20 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

A jak szybko spada Ci ciśnienie w układzie pneumatycznym przy kilkakrotnym wciśnięciu sprzęgła? Może masz wodę w butlach?

Autor:  Kierownik [ 26 mar 2011, 20:32 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Jakiś ubytek słychać?

Jeśli nie, to możliwe, że zawór czterodrożny już się skiepścił.

Autor:  tracker40 [ 26 mar 2011, 21:15 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

nie mam wody w zbiornikach a zawór wymienilem w zeszłym roku nie słychać żadnych przedmuchów ani ubytków powietrza

Autor:  st01 [ 26 mar 2011, 21:35 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Jak masz czworaka dobrego na 100 % to wepnij się manometrem przed zawór sterowania poduszkami kabiny-na zasilanie i podkręć cisnienie zaworem 1 jest na butli nad zapasem 2 miedzy butlami -fabryka ustawia na 7,3-7,5 a to trochę mało tak 8,5 jest ok .To w starszym modelu bo w nowszych jest zawór bez śruby reg.. Nie ustawiaj więcej jak 8,5 bo zawór bezp. na butli pom.włancza sie przy 9atm.U mnie przenajmniej tak było

Autor:  --pawello-- [ 26 mar 2011, 21:58 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

ja i tak stawiam na czworaka :lol:

Autor:  tracker40 [ 31 mar 2011, 20:20 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

czworak trochę pomógł ale to nie to sprzęgło dalej twardnieje jak nacisnę kilka razy i w tym samym czasie schodzi powietrze z siedzenia

Autor:  MAN [ 31 mar 2011, 21:20 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Cytuj:
czworak trochę pomógł ale to nie to sprzęgło dalej twardnieje jak nacisnę kilka razy i w tym samym czasie schodzi powietrze z siedzenia
Bo fotel i sprzęgło jest na jednym obwodzie, ciekawe ile ciśnienia pokazuje na zegarach na dwóch obwodach?

Autor:  tracker40 [ 02 kwie 2011, 9:16 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

na zegarach pokazuje mi 9.1 i na drugim 9,2

Autor:  Gosc2010 [ 02 kwie 2011, 10:32 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

witam kolego masz zapchany filterek powietrza na układy pomcnicze.Jest on w przewodzie który zasila kostkę aluminiową znajdującą się obok akumulatorów.Przewód idący od czwórdrożnego do tej kostki.Musisz go umyć najlepiej rozpuszczalnik nitro lub usunąć to sitko.

Autor:  Kierownik [ 03 kwie 2011, 20:04 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Jeśli pokazuje Ci ok 9 atm, to za mało jest powinno być 11atm. Może w tym jest problem.

Autor:  Gosc2010 [ 03 kwie 2011, 21:55 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Kolego maderfakier nawet gdyby miał 9at to,nie powinno brakować ciśnienia już przy trzecim czy czwartym naciśnięciu sprzęgła. Nadal twierdzę że trzeba wyczyścić ten filterek bo ma zbyt małą przepustowość.Odpisz co było większość nawet nie wie że jesttaki filtr.

Autor:  Kierownik [ 04 kwie 2011, 11:11 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

No niby nie powinno. Nie twierdzę, że to jest na 100% przyczyną, ale może poprostu nasila dolegliwości.
Chyba bezdyskusyjne jest że 9atm, to mało. Tak czy tak trzeba sobie przestawić na 11.

Autor:  st01 [ 04 kwie 2011, 20:07 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

I tu się mylisz 11-12 atm idzie na butle z kompresora a za butlami jest obniżone dwoma zaworami oprócz poduszek do max 8.5-9 atm Jak będziesz miał więcej to ci ebs na naczepie będzie wyłączało

Autor:  Kierownik [ 04 kwie 2011, 20:15 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Ty jak człowiek mówi, że ma 9 atm na zegarach, to uważasz jst to ok? Nie mówie, że to jest przycyzna całego zła, poprostu to jest za mało.

Powinno być 11 i koniec.

Autor:  tszpak [ 04 kwie 2011, 21:53 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

moze to pomoze w zrozumieniu instalacji pneumatycznej w FH12

Obrazek

Note: Double line = High pressure system 12 bar
A. Air to air suspension system
B. Air to relay valve
C. Air to extra outlet
P. Rear wheel circuit
S. Front wheel circuit
F. Overflow valve, opening pressure 6.0 - 6.3 bar
G. Overflow valve, opening pressure 5.5 - 5.8 bar
1. Compressor 12 bar
2 a. Air dryer
10. Foot brake valve
11. Compressed air chamber, front wheel circuit 12 bar
12. Compressed air chamber, rear wheel circuit 12 bar
13. Compressed air chamber, parking brake
14. Compressed air chamber, primary tank 12 bar
24. Four-circuit safety valve
50. Compressed air chamber, air suspension, certain variants only
51. Pressure limiting valve 7.5 - 7.7 bar
52 a. Overflow valve, opening pressure 6.7 - 7.0 bar
52 b. Overflow valve, opening pressure 10 - 10.4 bar
P 1. Inlet to four circuit safety valve
P 11. Port to front circuit
P 12. Port to rear circuit
P 21. Port to front circuit
P 22. Port to rear circuit
P 23. Port to parking brake
P 24. Port to extra outlet

a co do usterki to za malo informacji zeby jednoznacznie stwierdzic ktory z zaworow, czy osuszacz czy kompresor nie dobija na poczatek przydal by sie nr VIN zeby sprawdzic ktora wersja i co w zasadzie jest zainstalowane na ktorym obwodzie

ps: kazdy po trochu ma racje zasilanie powietrzem pedalu sprzegla i zawieszenia siedzenia jest z zaworu czworodroznego (port 24 ) przez filtr (dosc czesto zapchany )
zasilanie do zaworu czworodroznego (port nr 1 z butli 1 i port 11 z butli nr 2 przez zawor limitujacy cisnienie do 10.5 lub 8.5 bar w zaleznosci od wersji, zaslilanie do butli 2 z butli 1 za posrednictwem czworaka z portu 21 wiec jesli na obu zegarch jest mniej niz 12 bar to masz problem z zasilaniem powietrza sprawdz osuszacz (najpierw elektryke) i czy czasami nie odcina kompresora za wczesnie ( prosty test odepnij wtyczke na osuszaczu i sprawdz czy nabije do 14 bar ( zawor bezpieczenstwa powinien zaczac uwalniac ) jak nie nabije to sprawdz czy nie masz zapchanego przewodu (metalowy) z kompresora do osuszacza....

pozdrowienia i czekam na dodatkowe inforamcje

Autor:  Gosc2010 [ 04 kwie 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

Witam dzisiaj obaj macie rację co do ciśnienia ,ale są trzy zegary ciśnienia DWA NA UKŁAD HAMULCOWY GDZIE POWINNO BYĆ 8,5at.do 9at.Jest trzeci zegar gdzie powinno być pełne ciśnienie 11-11,5at.

Autor:  tszpak [ 04 kwie 2011, 22:17 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

jezeli masz 3 zegary to masz wersje 1 sprzed 2002 roku i jak masz 9 bar na hamulcach i 11.5 na zawierzeniu to masz prawidlowe cisnienie sprawdz filterek jak doradzano wczesniej
Cytuj:
Witam dzisiaj obaj macie rację co do ciśnienia ,ale są trzy zegary ciśnienia DWA NA UKŁAD HAMULCOWY GDZIE POWINNO BYĆ 8,5at.do 9at.Jest trzeci zegar gdzie powinno być pełne ciśnienie 11-11,5at.

Autor:  tracker40 [ 06 kwie 2011, 13:08 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

witam
Wyczyściłem filterek i tak to nie to jest dobrze a przez moment jest twardy pedał tak nie do końca .jeśli to pomoże to przy zaworze aluminiowymw kształcie klocka są elektro zawory jeden jest ciepły może to ma jakąś przyczynę jeszcze zwiększe ciśnienie z osuszacza zobaczę wtedy reakcje?

Autor:  st01 [ 06 kwie 2011, 16:21 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH 12] Opadająca kabina

kolego ty ciśnienie masz dobre więc nie kombinuj z osuszaczem,bo sprzęgło będzie chodziło nawet przy 5 atm tylko któryś zawór ma za małą przepustowość powietrza. Na szybko to bym się wpiął trójnikiem w butlę i zasilanie siłownika sprzęgła i będzie ok z kabiną i sprzęgłem a póżniej w wolnym czasie zajmij się czworakiem i dwoma zaworami reg cisnienie. Czworak ma rok jak mówisz,ale jak dalekie Chiny to może woda się dostała pomiędzy sprężynki i tłoczki i ten co odpowiada za obwód pomocniczy zwyczajnie się zaciera

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/