Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 kwie 2011, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 10:06
Posty: 7
GG: 1461968

Koledzy - co na pierwszy ogień sprawdzić, gdy Volvik gaśnie na wolnych obrotach, nie ma mocy, dusi sie, kiedy zgaśnie trudno odpala. Chodzi ok od ok 900RPM i wyżej nie ma problemów ani z mocą, ani jakością pracy silnika.

Kiedy pozwole na zejście z obrotów poniżej 900 i szybko nie zareaguje to dodanie gazu już w zasadzie nic nie zmienia, auto dusi sie i klapa. .. później kręcenie rozrusznikiem i po jakimś czasie odpala.

Wstępnie sprawdziłem układ paliwowy, wymieniłem paliwo na inne, nie widze nieszczelności.

Od czego zacząć?

Generalnie to jest FL618 166kW 1997r z automatem allisona

_________________
Pozdrawiam

Kuba (aka cita)
gg 1461968


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2011, 16:47 przez jeszkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę umieszczać takie tematy w dziale "mechanika" i właściwie je tytułować.


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 16:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

SPRAWDŹ JAKIE MASZ CIŚNIENIE PALIWA


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 10:06
Posty: 7
GG: 1461968

A jaka szacunkowo powinna być wartość cisnienia i w którym miejscu mierzona?

ps. silnik zapala lepiej po walnięciu plakiem,samostartem w dolot.
ps2. jaki to typ silnika, bo do mocy 166kW nie moge znaleźć żadnej informacji (chyba znalazłem D6A230 pasuje najbardziej chyba, prawda?)
ps3. jaki typ układu wtryskowego występuje w tym silniku?

_________________
Pozdrawiam

Kuba (aka cita)
gg 1461968


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

za malo konkretow za duzo chaosu ...
zacznij od typu silnika i specyfikacji auta ( najlepiej VIN ) jak odpala jak zimny ? jakie cisnienie paliwa ? czy sa problemy elektryczne z podgrzewaczem? czy sprawdziles filtr powietrza silnika (bardzo wrazliwy silnik na blokade filtra ) czy wymieniane filtry paliwa? jaki masz typ pompki odpowetrzajacej uklad paliwowy reczna elektryczna ?czy sprawdzone ? jak wyglada i czy bylo sprawdzane punkt zaplonu pompy ( to najczestsza usterka przyspieszacz zaplonu ewentualnie wewnetrzna usterka pompy !!! ) czy ktos sprawdzal kompresje? czy kopci ? kupa rzeczy do sprawdzenia i pytan na ktore trzeba by odpowiedziec zanim zaczniesz rozgrzebywac auto ...
napisz nr VIN i spisz odpowiedzi na te pytania oraz jak najwiecej objawow to pomozemy :D

pozdrawiam

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 10:06
Posty: 7
GG: 1461968

VIN YB1E4C5A3VB173148

W DR mam 166kW wiec wnioskuje, ze to silnik D6A230 bo tylko to pasuje do modelu, mocy i rocznika.
Odpalanie na zimno i ciepło takie samo (od czasu usterki). Wcześniej nawet najmniejszych problemów z odpaleniem na zimno, ciepło, latem zimą.
Co do podgrzewacza - to nakieruj mnie proszę o co pytasz. Cóż, przyznaje sie bez bicia, do tej pory mialem okazje użytkowac tylko polsko-rosyjską motoryzacje (od stara 29, przez 28, 200 do 1142, a w tzw międzyczasie trafił sie kamaz i jelcz ;) )
Samochód generalnie elektrycznie jest zaniedbany (z braku czasu). Działa po prostu to co musi działac, a co jeszcze powinny być sprawne moge nawet nie wiedzieć. Samochód nie kopci (nadmiernie, tzn nie bardziej niż przeciętny TDI z lat 90tych)
Filtr powietrza sprawdzony, fitry paliwa co prawda nie wymienione w tym roku, ale paliwo dostaje w sposob ciągły i nie ma tu problemów. Co do kompresji to też nie podejrzewam problemów, bo usterka pojawiła sie praktycznie nagle, samochód powyżej 1000rpm chodzi poprawnie, ma moc, nie kopci, do tej pory odpalał bez najmniejszych problemów.
Objaw w zasadzie sprowadza sie do jednego - silnik dławi sie poniżej ok 900rpm i gaśnie. Jak zgaśnie nie odpala, chyba, ze podam w dolot cos łatwopalnego w aerozolu.

Co do zapłonu - nie wiem jak ugryźć temat w tym silniku. Zawsze sami serwisowaliśmy nasze auta, ale z "nowoczesną" techniką mamy doczynienia od kilku lat posiadania Volva... tyle, ze do tej pory absolutnie nic przy silniku nie trzeba bylo grzebać. Póki co tylko zawieszeniowo i elektrycznie z nadbudową walczyliśmy.
Będę więc wdzięczny za sugestie dotyczące:
1. sprawdzenia zapłonu, bez użycia specjalistycznych narzędzi wybiegających poza stroboskop ;)
2. jaki jest tu przyspieszać zapłonu i czy można sie do niego dobrać w jakiś sensowny sposob?
3. czy w FL6 da sie odczytać kody błędów jakiś domowym sposobem, jak np. w niektórych osobówkach licząc mrugnięcia lampki etc?
4. jakie powinno być mniej więcej cisnienie paliwa, przy jakich obrotach i w którym miejscu je zmierzyć

_________________
Pozdrawiam

Kuba (aka cita)
gg 1461968


Post Wysłano: 01 maja 2011, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 10:06
Posty: 7
GG: 1461968

Z dziś.
Wymienilismy fitry paliwa, w końcu i tak trzeba bylo to zrobic.
Sprawdzilismy dolot pod kątem szczelności.
Z rana auto zapaliło, z dużym trudem ale zapaliło. Generalnie problem pozostaje. Totalny brak mocy do ok 1000rpm i wszystko w porządku od obrotów troche wyższych od 1000.

W zasadzie wg nas pozostaje tylko pompa - ale co w niej? Przyspieszacz, czy moze są jakies typowe usterki dla tych pomp?

_________________
Pozdrawiam

Kuba (aka cita)
gg 1461968


Post Wysłano: 01 maja 2011, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

dwie mozliwe usterki automatyczny regulator przyspieszacza pompy lub wtryski zapieczone i uszkodzily sekcje pompy

pompa typ EP9
regulator typ R 901 H
obrot pompy zgodny ze wskazowkami zegara
kolejnosc zaplonu 1-5-3-6-2-4
ustawienia zaplonu poczatkowe 8.0 stopni +/-0.5 przed TDC( znacznik na kole zamachowym oznaczajacy gorne polozenie tloka cylinder 1 oba zawory zamkniete)

samoregulacja pompy przy 1560 obrotow/min i przy 2140 obrotow /min do 6.0 stopni przed TDC

przewidywane cisnienie mierzone na obudowie filtrow paliwa 100-400 kPa

sprawdz ustawienia zaworow na zimnym silniku
ustaw cylinder 1 na TDC i ustaw zawory 1, 2, 3, 6, 7 and 10.

ustaw cylinder 6 na TDC (pelny obrot o 180 stopni) i ustaw 4, 5, 8, 9, 11 and 12.




zawory 1,3,5,7,9,11 ssace ustawienie 0.40 mm
zawory 2, 4, 6, 8, 10,12 wydechowe 0.55 mm

sprawdzenie zaplonu pompy



tak wyglada z uzyciem narzedzia VOLVO przy 8 stopni przed TDC obie lampki powinny sie palic jak nie to zaplon jest przestawiony i nalezy wyjac pompe i sprawdzic regulator

co do wtryskow to coraz czestsza usterka z powodu bardzo marnej jakosci paliwa zacieraja sie koncowki wtryskow

wyjac wtryski i pompe i wyslac do specjalisty na sprawdzenie

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 02 maja 2011, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 10:06
Posty: 7
GG: 1461968

No wiec zawory w międzyczasie ustawiliśmy, tyle, ze dokopałem sie do 0,35 i 0,45, poprawie na takie jak podałeś, ale w ogólności byly +_ OK

Polegliśmy na wyciągnięciu pompy, a w zasadzie ojciec, bo ja musialem wrócić już do swojej pracy.

Teraz relacjonuje to co mi dziś przekazał przez telefon. Odkręcił pompę, odkręcił ją też od przodu silnika (sruba centralna i jakies 5 dodatkowych), ale pompa nie chce wyjść.

Jest jakiś sposób na jej wyciągnięcie, czy coś mógł pominąć przy okręcaniu. Nie jest ona czasem na stożku i potrzebny jest ściągacz, czy źle kombinuje?

Nie masz może jakiś rysunków/schamatów/zdjęć pompy (mocowania i samej pompy)?
Kurcze musimy sobie z tym poradzić sami (przynajmniej z wyciągnięciem tego dziadostwa) a nie moge doszukać sie w necie żadnych konkretnych materiałów...

ps. tak trochę nieśmiało - jest możliwy jakiś kontakt telefoniczny, zeby w razie czego móc coś na szybko skonsulotwać (słowo skauta, ze nie będzie nadużywany)?
(Jeśli nie publicznie, co zrozumiale, to na maila yes.or.no@wp.pl bądz na choćby sms 791 792 009). Naprawde byłbym wdzięczny za pomoc, bo nijak nie moge doszukać sie czegoś w internecie...

Póki co i tak jestem Ci bardzo wdzięczny za zainteresowanie.

_________________
Pozdrawiam

Kuba (aka cita)
gg 1461968


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: