wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30811 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek-staw [ 02 maja 2011, 17:42 ] |
Tytuł: | [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
Witam, moje pytanie brzmi co jest przyczyną wycieku paliwa z listwy paliwowej( ta w którą wkręcony jest zaworek zwrotny). Jest to silnik Euro2 zasilanie PDE. Wyciek paliwa z ostatniej dziurki czy"zaworka"( nie wiem jaką to spełnia funkcję) na tej listwie czyli przy 6 cylindrze. Paliwo powoli kapie podczas pracy na wolnych obrotach, przy większych obrotach nie widać żeby mocniej kapało. Poza tym wzrosło ostatnio zużycie paliwa do ok 34-35L/100 cały czas ok 40DMC. Mam jeszcze błąd EDC kod 12 nie mogę go skasować. Pytanie - jak sprawdzić czujnik położenia wału? Czy może ta usterka mieć wpływ na nierówną pracę silnika? Auto ma u mnie przejechane ok 300 tys km. Od początku pracowała nierówno tak jakby się miała zapowietrzać. Byłem w przeciągu czasu na serwisie 2 razy było robione równoważenie pompowtrysków, wszytko wyszło wzorowo ale wtedy nie było tego błędu 12. Ogólnie auto nie dymi moc w porządku. Proszę o wskazówki. Pozdr |
Autor: | kurczak212 [ 03 maja 2011, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
Kod usterki 12 Usterka Główny czujnik obrotów silnika na kole zamachowym wysłał nieprawidłowy sygnał. Są cztery możliwe przyczyny wygenerowania tego kodu usterki: 1. Moduł sterujący EDC nie otrzymał żadnego sygnału z głównego czujnika obrotów silnika. 2. Sygnał z głównego czujnika obrotów silnika wykazał niedopuszczalne odchylenia obrotów silnika pomiędzy impulsami. 3. Sygnał z głównego czujnika obrotów silnika naprzemiennie wykazał kilkakrotnie prawidłowe i nieprawidłowe wartości. 4. Sygnały z głównego czujnika obrotów silnika na kole zamachowym i z pomocniczego czujnika obrotów silnika na przekładni wałka rozrządu przekazały sprzeczne informacje dotyczące cyklu roboczego silnika. Przyczyna 1. Brak sygnału na styku A1. 2. Częstotliwość sygnału na styku A1 była zbyt nieregularna. 3. Sygnał na styku A1 zmieniał się pomiędzy prawidłowymi a nieprawidłowymi wartościami. 4. Usterka fazy pomiędzy sygnałami dochodzącymi do styków A1 i A2. Uwagi Kod usterki może np. zostać wygenerowany w jednym z czterech poniższych przypadków. 1. Jeśli przewody czujnika podłączone są nieprawidłowo. Odwrotne podłączenie przewodów spowoduje odwrócenie sygnałów. 2. Jeśli odległość pomiędzy czujnikiem a kołem zamachowym jest nieprawidłowa. 3. Jeśli rozrząd został nieprawidłowo zmontowany. 4. W przypadku, gdy czujniki obrotów silnika wykazują odmienne cykle robocze silnika w danym momencie - moduł sterujący EDC wykorzysta dane z głównego czujnika obrotów silnika. Jeśli silnik jest włączony, jego moment obrotowy zostanie ograniczony. Silnika nie da się uruchomić, jeśli moduł sterujący EDC zarejestruje tę usterkę w trakcie uruchamiania. Jednocześnie wygenerowany zostanie kod usterki 13. Moment obrotowy silnika ograniczony jest przez cały czas występowania usterki. Silnik powróci do normalnego funkcjonowania po ustąpieniu usterki. W przypadku jednoczesnego wygenerowania kodu usterki 13, tj. jeśli obydwa czujniki są uszkodzone, silnik zostanie wyłączony. Rozwiązanie Sprawdzić sygnały z głównego czujnika obrotów silnika na kole zamachowym i porównać je z sygnałami z pomocniczego czujnika obrotów silnika na przekładni wałka rozrządu. Zmierzyć rezystancję głównego czujnika obrotów silnika. Sprawdzić, czy nie ma widocznych usterek głównego czujnika obrotów silnika, złączy i przewodów elektrycznych. Sprawdzić, czy rozrząd nie jest wadliwy, np. nie ma nadmiernego luzu. W następnej kolejności wykasować pamięć kodów usterek i sprawdzić, czy kod usterki jest ponownie generowany. a z listwy paliwowej nie powinno kapać paliwo bo to jest listwa zasilająca pompowtryski |
Autor: | tomek-staw [ 03 maja 2011, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
Dzięki Kurczak, może wiesz jakie powinny mieć wartości obydwa czujniki obrotów, oraz numery pinów w kostkach żeby łatwiej namierzyć. Pozdr |
Autor: | Artur29 [ 04 maja 2011, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
wyciek paliwa z "dziurki" świadczy tylko i wyłącznie o tym że masz wyciek paliwa na gumkach uszczelniających pompowtryskiwacz 6 cylindra. Ta listwa to nie jest listwa zasilająca tylko nadmiar paliwa. Do wymiany gumki na pompowtryskiwaczu 6 cylindra |
Autor: | RoBeRtO [ 04 maja 2011, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
niekoniecznie gumki, ale mozna od tego zaczac. |
Autor: | tomek-staw [ 06 maja 2011, 10:29 ] |
Tytuł: | Re: [Scania 114L 380 2000r Euro II] Wyciek Paliwa |
Dzięki za info, czyli zacząć od wymiany oring-ów na pompowtrysku 6. Podpowiedzcie coś jeszcze na temat czujnika koła zamachowego/obr silnika. Czy można go zdiagnozować za pomocą miernika tzn jakie powinien mieć wartości. P.S w jaki sposób kabel od tego czujnika łączy się z dużą wtyczką EDC. Nie ściągałem tej koszulki przy wtyczce a jestem ciekawy w jaki sposób się to łączy? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |