Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 cze 2009, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Witam.
Problem polega na tym że od pewnego czasu Volvo FH12 2001 rok 380KM ma dużo większe spalanie niż normalnie.
Fakt że kierowca se podciąga odpada bo ja na nim też jeździłem i mój ojciec jako stary szofer też jeździł a tu nagle z 32/100 skoczył0 na 40/100.

1. Na serwisie byłem i stwierdzono że pompowtryski są OK.
2. Rury od turbo też sprawdzone.
3. Filtry wymienione na nówki.
4. Tankowane było już róże paliwo i na każdym to samo.
5. Nie kopci.
6. Moc w normie czyli jest czym jechać jak na 380.
7. Wskazówka na tablicy wskaźników dziwnie się zachowuję bo kiedyś jak było wszystko OK to wychylała się tylko pod ładunkiem, a teraz wychyla się bez obciążenia i wcale nie trzeba dodać dużo gazu aby się wychyliła.
8. Serwis stwierdził lekkie odchyłki na czujniku ciśnienia doładowania/temperatury pow. w kolekt. ale powiedzieli że to jest w normie i nie powinno mieć aż tak dużego wpływu na spalanie

Jest jednak jeden błąd w kompie który sam odczytałem i jest napisane:

Obrazek

Obrazek

Czy to może być winą tego całego cyrk?

Słyszałem też że jednak wina może tkwić w czujniku ciś. doładowania/temperatury pow. w kolekt., chodzi o ten w kolektorze ssącym.

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

Może ktoś jest w stanie pomóc bo osiem litrów na każde sto km to trochę kasy idzie w powietrze.
Czy to mogą być objawy uszkodzonego tego czujnika?


Post Wysłano: 17 cze 2009, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Jeśli dobrze przetłumaczyłem, to błąd wskazuje na zbyt duże ciśnienie w kolektorze. Być może masz rację, że czujnik jest uszkodzony i dlatego wzrosło spalanie.

U mnie jak padł czujnik w MANie to automatycznie komputer uruchomił w nim 'tryb awaryjny' i palił 40-50l/100 a różnicy podczas jazdy się nie odczuwało. Więc myślę że tu może być podobny przypadek.


Post Wysłano: 17 cze 2009, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

usterka z wyświetlacza- za wysoka temperatura chłodziwa


Post Wysłano: 18 cze 2009, 8:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

dziś spróbuję wymienić ten czujnik, choć jest dosyć drogi to jest jedyny punkt zaczepienia.

A jeśli chodzi o temperaturę chłodziwa to wydaje mi się że chyba nie została przekroczona max wartość bo nigdy nie było z tym problemu. Zawsze jest sprawdzany stan płynów przed każdym wyjazdem. Więc może czujnik wyrzucił jakiś błąd nie wiadomo skąd.


Post Wysłano: 19 cze 2009, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2009, 17:48
Posty: 35
GG: 4545397
Samochód: scania 124L
Lokalizacja: Ruda Śląska

i co wymieniłeś czujnik ? było to to ? tez kiedyś miałem problem z innym czujnikiem i jak o sprawdzałem miernikiem elektrycznym to wszystko było ok czyli reagował, ale jednak podawał zaniżone wartości temperatury do komputera i ten podawał mu paliwa jak na zimny silnik non stop


Post Wysłano: 30 cze 2009, 0:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2008, 9:11
Posty: 15
GG: 0

serwis sprawdzi tylko czy wtryski są równomiernie zużyte


Post Wysłano: 30 cze 2009, 12:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

panowie napis na dole INACTIVE oznacza NIE AKTYWNA, napis ACTIVE oznacza AKTYWNA, volvo ma to do siebie, ze koduje wszystkie usterki, nawet przy malym zwarciu gdzie nic sie nie stanie lub niewielki spadek mocy na kablach elektrycznych zostanie zakodowany wtedy wazny jest status usterki czy jest ona aktywna czy nie, jezeli nie to nalezy ja najzwyczajniej wykasowac, jezeli jest aktywna to nalezy odczytac jej kod tzn MID,PID,PSID itd a nastepnie usterke usunac. Kasowanie usterek to prosta czynnosc komputer auta sam podyktuje co nalezy robic, nie trzeba jezdzic do serwisu, kasowanie usterek powinno byc robione co tydzien, jezeli znajde troszke czasu to opisze te czynnosc po polsku i po angielsku. PZDR


Post Wysłano: 30 cze 2009, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2009, 16:52
Posty: 74
GG: 0

odnosnie powyzszej usterki to jak napisal Dominik a dokladnie wzrost temperatury w ukladzie chlodzenia silnika, jezeli silnik bedzie pracowal na wysokich temperaturach tzn powyzej 82*C to zacznie automatycznie pobierac wieksze ilosci paliwa, na Twoim miejscu sprawdzilbym termostat i cisnienie w ukladzie chlodzenia. PZDR


Post Wysłano: 03 sty 2010, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samochód: MAN TGA

Kolego CROOK usunoles usterke mam podobny problem lecz z manem tga,mozesz podzielic sie wnioskami ,co bylo przyczyna tak wysokiego spalania???pozdrawiam gg2203298


Post Wysłano: 12 sty 2010, 11:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2009, 13:38
Posty: 2
GG: 0

moja rada: sprawdzić/wymienić filtr powietrza.


Post Wysłano: 21 cze 2010, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2009, 19:10
Posty: 16
GG: 0
Samochód: MAN TGA

MOZE KTOS POMUC


Post Wysłano: 22 cze 2010, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2008, 19:18
Posty: 64
GG: 0
Samochód: Volvo FH 16/520

Witam mam takie pytania odnosnie spalania bo nigdy sie tym nie przejmowalem ale teraz to mnie zaciekawilo czy 36-40 litrow na 100km to duzo czy malo Samochod to VOLVO FH16 520??


Post Wysłano: 03 maja 2011, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2011, 16:54
Posty: 2
Samochód: VOLVO

witam serdecznie , od jakiegoś czasu walcze z VOLVEM FH 12 /420 ogólnie chodzi o wysokie spalanie , objawy są takie ze autko jest słabe , przy 10t pali 35 litrów , w servisie wszystko oki , ale moje sugestie czy przy 2000 obr/min 14 kPa to nie zamało doładowania? układ szcelny czy szukać winy po stranie turbiny czy czujnika? i jeszcze wrazenie ze gdy jadę musze cały czas trzymać nogę na pedale gazu , auto zwalnia jak by coś je trzymało , koła bębny hamulce zimne , i jaikiś słaby jest przy przyśpieszaniu przy 1000 obrotów , zaczyna zyć przy 1200 obrotach , to tak ogólnie , czekam na mądre rady i podpowiedzi , pozdrawiam Mariusz


Post Wysłano: 03 maja 2011, 17:37

Przy 2000 obr/min? Kolego, do jakich Ty go obrotów kręcisz przy rozpędzaniu?
skoro twierdzisz, że zaczyna żyć przy 1200 to w miarę dobrze, bo tak kształtuje się moment.
Napisz, w jakim przedziale utrzymujesz obroty.


Post Wysłano: 03 maja 2011, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2011, 16:54
Posty: 2
Samochód: VOLVO

Cytuj:
Przy 2000 obr/min? Kolego, do jakich Ty go obrotów kręcisz przy rozpędzaniu?
skoro twierdzisz, że zaczyna żyć przy 1200 to w miarę dobrze, bo tak kształtuje się moment.
Napisz, w jakim przedziale utrzymujesz obroty.
kolego siedze nad wydrukami z servisu i mam tabelkę z prób , prętkość obrotowa silnika 599 ciśnienie doładowania 0 , natomiast pretkość obrotowa silnika 2073 ciśnienie doładowania 14 kPa myśle ze jest za niskie winno być chyba w okolicach 17-18 kPa


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: