Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 maja 2011, 16:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

Witam, mój problem wygląda następująco - wszystko było ok aż tu nagle w ciągu dnia zginął mi wsteczny bieg, tzn. próbując go wrzucić słychać jakby zgrzyt w skrzyni biegów. nie włączałem na siłę ponieważ bałem się coś zepsuć. inne biegi wchodzą normalnie, chociaż zauważyłem że 1 i 2 trochę ciężej wchodzi od tej pory. dodam ze samochód ma przejechane dopiero 250 tyś. km.
co to może być? pomocy


Post Wysłano: 07 maja 2011, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Ja bym skupił się na wysprzęglaniu. Tzn wydaje mi się, że przyczyną tych objawów jest nie wysprzęglanie do końca, z kolei przyczyną tego najprędzej jest wysprzęglik, czasem też pompka pod pedałem.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 maja 2011, 20:46

Proponuję tuż przed wrzuceniem wstecznego wrzucić dwójkę. Nie puszczając sprzęgła wyrzucić na luz i spróbować wrzucić wsteczny.
Wrzucenie zsynchronizowanego biegu przed wrzuceniem wstecznego spowoduje zatrzymanie wałka z kołami zębatymi i pozwoli na uniknięcie zgrzytu w czasie wrzucania wstecznego.
Co do braku wysprzęglania to wstrzymałbym się z tym, bo skoro te biegi wchodzą bez przeszkód to raczej wina może leżeć po stronie sposobu wrzucania wstecznego.
Nie twierdzę, że to jest dokładnie to, ale warto spróbować.


Post Wysłano: 07 maja 2011, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

do kolegi maderfaker+
jeśli to był by wysprzęglik to czy trzeba rozbierać skrzynię żeby to zrobić?
sprzęgło odniosłem wrażenie że po tej sytuacji zaczęło brać wcześniej niż wcześniej, ale mogę się mylić.

do kolegi jester
jutro pojadę do samochodu i sprubuję zrobić tak jak powiedziałeś. jeśli to by pomogło to jaka może być przyczyna?


Post Wysłano: 07 maja 2011, 21:21

Odpowiem Ci ze swojego przykładu.
Otóż często zdarzało mi się, że auto toczyło się do przodu, do tyłu, sprzęgło miałem włączone.
Wrzucając wsteczny (samochód już się zatrzymał) miałem właśnie taki zgrzyt. Również zdarzało się, że uruchamiałem silnik bez wciśniętego sprzęgła i później wciskałem sprzęgło i wrzucałem wsteczny. Również zgrzytało.
To jest po prostu normalne zjawisko - bieg wsteczny jest niezsynchronizowany i przy wrzucaniu wstecznego, gdy walki w skrzyni się jeszcze obracają (często z różnymi prędkościami) będziesz słyszał zgrzyt.
Dlatego sam na sobie wypróbowałem (Volvo, DAF z manualną skrzynią) i zawsze przed wrzuceniem wstecznego wrzucałem dwójkę i bez zgrzytu później wchodził wsteczny.


Post Wysłano: 07 maja 2011, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

ale ja tu odnoszę wrażenie że ten wsteczny mi nie wejdzie. nie brałem na siłę bo się bałem. ale to bylo ciągłe zgrzytanie, nie wiem czy by wszedł. czy ma się coś do rzeczy że tu jest układ hydrauliczno-pneumatyczny tzn, hps itd ??


Post Wysłano: 07 maja 2011, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Tarcza sprzęgła umiera. :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 08 maja 2011, 8:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Na dłuższą mete tym sposobem zajedziesz synchronizatory i skrzynia będzie do kapitalki. Napraw sprzęgło bo to wyjdzie napewno taniej.


Post Wysłano: 08 maja 2011, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Spróbuj wrzucić wsteczny na zgaszonym silniku, a potem go zapal. Jak coś z wysprzęgnikiem to na rozruszniku auto może trochę "ciągnąć" do tyłu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 08 maja 2011, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Wymiana wysprzęglika odbywa się bez wyjmowania skrzyni i trwa max 2h z odpowietrzaniem.

Jeśli pada sprzęgło to już gorzej, bo wymiana łaczy się z wyjęciem skrzyni. Ale to chyba nie sprzęgło, jak pada to raczej się ślizga.

Jak bym wysprzęglik obstawiał narazie. Sprawdź czy ma regulację, jeśłi ma to wysuń dalej ten trzpień, i zobaczymy czy pomoże.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 08 maja 2011, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2010, 19:03
Posty: 30
GG: 0
Samochód: atego 2628

witam .
dziś byłem przy samochodzie i się nim przejechałem.
na początku wsteczny wszedł kilka razy bez zgrzytów, później znów zgrzytało przy próbie wrzucenia, ale po krótkim czasie po zgrzytaniu wchodzi. i inne biegi tez tak jak wczoraj 1 i 2 gorzej niż zwykle ale bez zgrzytania, 3,4,5,6 ok.
jutro chyba wstawię samochód do serwisu żeby mi ocenili czy to sprzęgło czy coś innego, bo boję się coś gorzej zepsuć.
mam tylko pytanie, gdzie jest ten wysprzęglik i jak można go podregulować to rano bym spróbował ??
jeśli sprzęgło to straszna lipa bo w mercedesie krzyczą grubo ponad 5 tysięcy ;(


Post Wysłano: 08 maja 2011, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2009, 19:00
Posty: 277
GG: 9151637
Samochód: MOBILNE SERWISY
Lokalizacja: KATOWICE

Kolego jeżeli to siłownik sprzęgła to trzeba skrzynie zrzucać niestety taki urok atego. Jeżeli sprzęgło to daj znać skąd jesteś bo może taniej wyjdzie jak my np. przyjedziemy i wymienimy u Ciebie na placu. Przedzwoń pod 509 01 01 06 Marek. Dojeżdżamy na terenie Polski i Europy. Tak czy siak skrzynie trzeba zrzucić. Robocizna około 1000 zł dojazd 2 zł/km

_________________
MOBILNE SERWISY SAMOCHODOWE NATYCHMIASTOWE WYJAZDY NOWA STRONA : http://WWW.LEKRE.PL
Filmy z mobilnego serwisu:
https://www.youtube.com/watch?v=SiZi54F ... el&list=UL
NAPRAWY INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH KOMPUTEROWA DIAGNOSTYKA
REGENERACJA ZAWORÓW APM (EL1100) ECAM APS


Post Wysłano: 08 maja 2011, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
jeśli sprzęgło to straszna lipa bo w mercedesie krzyczą grubo ponad 5 tysięcy ;(
To niema warsztatów nie autoryzowanych.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: