wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
schemat układu pneumatycznego hamulce http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31025 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | proxima44 [ 20 maja 2011, 20:17 ] |
Tytuł: | schemat układu pneumatycznego hamulce |
Witam Na początku chciałbym wam powiedzieć że nie jestem obeznany w pneumatyce za bardzo , a bardzo mnie to ciekawi. Mógłby ktoś podać mi schemat układu pneumatycznego hamulcowego jakiegoś ciągnika siodłowego albo coś w tym stylu ? Z góry dziękuję , szukałem w internecie ale za bardzo nie byłem z tego mądry aha i jeszcze jaką role spełniają czerwony i żółty przewód podpięty z ciągnika do naczepy/przyczepy |
Autor: | dominik 2004 [ 20 maja 2011, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
Znajdż stronę wabco info tam masz schematów do bólu . |
Autor: | Marix [ 20 maja 2011, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
Jednak najpierw zapoznaj się z podstawami pneumatyki, tak aby wiedzieć co dany symbol oznacza. Na tym etapie z pewnością ciekawszą treścią będzie dla Ciebie dobry opis działania takiej instalacji, tu polecam książkę "samochody ciężarowe i autobusy" w nowym wydaniu (aktualnie na allegro nie ma i ogólnie jest już trudno osiągalna). Odnośnie Twojego pytania, żółty przewód to sterujący, czerwony to zasilający. |
Autor: | proxima44 [ 21 maja 2011, 9:51 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
szukałem na wabco ale tylko znalazłem o pneumatycznym zawieszeniu |
Autor: | Marix [ 21 maja 2011, 10:58 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
http://docs8.chomikuj.pl/292072395,0,0, ... ulcowe.pdf http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... x=75&ty=65 i tak dalej i tak dalej.. trzeba tylko wujka google popytac. Jednak tak jak mówie, spróbuj dopaśc wymienioną przeze mnie ksiązkę. |
Autor: | proxima44 [ 21 maja 2011, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
dzięki a czym się różni jednoobwodowy układ od dwuobwodowego układu hamulcowego ? gdzieś tam wyczytałem że niby w dwuobwodowym układzie powietrze nie jest spuszczane za każdym naciśnięciem hamulca ? |
Autor: | Harry_man [ 21 maja 2011, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
viewtopic.php?f=43&t=25807&p=352011 - w tym temacie był zamieszczony bardzo dobry artykuł na ten temat. Pisz wiadomość do Jumas'a - może ma go jeszcze gdzieś na komputerze i może udostępnić. |
Autor: | Marix [ 21 maja 2011, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
W dwuobwodowym układzie stosowanym powszechnie już od dawna jest oddzielony obwód sterujący od obwodu zasilającego. Znacznie zwiększyło to bezpieczeństwo w razie awarii. Jeśli się nie mylę jest również krótszy czas reakcji układu hamulcowego, gdyż w przestrzeni roboczej siłownika jest obecne powietrze i nie trzeba go każdorazowo doprowadzać, jak to w układzie jednoobwodowym. Jednak lepiej jeśli ktoś mnie zweryfikuje:) |
Autor: | proxima44 [ 21 maja 2011, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
no już mniej więcej czaję |
Autor: | tszpak [ 21 maja 2011, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: schemat układu pneumatycznego hamulce |
w zaleznosci od tego kto opisuje uklad ( jak w normach spalania co kraj to obyczaj ) dwuobwodowy moze oznaczac osobny obwod na przednia i tylan os lub podwojny uklad zasialnia powietrzem najczesciej spotykany uklad pneumatyczny hamulcowy to taki w ktorymmasz kilka zbiornikow polaczonych pod stalym cisnieniem przez zawory ktore potrzebuja sygnalu ( elektryczny lub powietrzny z pedalu hamulca lub dzwigni hamulca pomocniczego ) sa otwierane i cisnienie z tylnej strony cylindra hamulcowego przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe to tzw obwod 1 zasadniczy obwod 2 ( czy jak kto woli awaryjny) to stale zasilanie powietrzne przedniej strony cylindra przeciwstawione naciskowi sprezyny po stronie tylnej utrata powietrza ( w skutek awarii lub przez zaciagniecie recznego ) powoduje aktywacje hamulcow sprezyna przesuwa tlok i naciska na roznego rodzaju dzwignie lub rozpieraki hamulcowe jak poprzednio to tak z grubsza jest wiele rodzajow systemow kontrolujacych sile hamowania w takim systemie przez uklad zaworow elektro powietrznych i modulatorow w zaleznosci od typu pojazdu ( ciagnik , autobus czy przyczepa, naczepa temat rzeka ... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |