wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Man 12.224
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31350
Strona 1 z 1

Autor:  Patryg [ 16 cze 2011, 0:00 ]
Tytuł:  Man 12.224

Witam od 2005 roku używamy mana 12.224(2000 Rok) do przewozu bydła auto sprawuje się bardzo dobrze ale jest to solówka bez przyczepy w wakacje mam w planach zrobić prawko jazdy na C i myślimy z Tatą o zakupie 2 takiego mana z tym ze auto powinno mieć już kabinę z 2 leżankami klima i webastem (w naszym nie ma nic.. ni leżanki ni webasta ni klimy... aby korby w drzwiach)
Chciał bym się dowiedzieć jakie różnice są w silniku w manie 12.224 12.272 i 12.284(da rade tym pociągnąć tym przyczepę bez uszczerbku na jego zdrowiu ? nasz man mimo ze mamy go 6 lat nigdy nic nie ciągnął i czy 14.284 ma już polówki ? ) a także jaka jest różnica w zawieszaniu ramie w wersji 12.xxx a 14.xxx u nas od czasu do czasu lubi coś pęknąć
nasz man mimo 620 tyś przebiegu sprawuje się bardzo ok(125 licznikowe nie ma odcinki :>) Szukamy auta prostego konstrukcyjnie bez zbędnej elektroniki co byście polecili innego najlepiej man :>(mieliśmy tez mana 21.403 przez 10 lat sprawował się bez zarzuty niedawno pojechał do Azerbejdżanu)

Autor:  Mca [ 17 cze 2011, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

12.224
12.272
12.284

Pierwsze dwie liczby to DMC pojazdu. Kolejne dwie to moc, natomiast ostatnia to numer modelu.

Myślę, że 280tka powinna dać sobie radę z jednym poziomem bydła i przyczepą. Liaza z przyczepą wysyłaliśmy za Tarnów z bydłem i dawał radę a miał tylko 280. Obowiązkowo jednak skrzynia z połówkami, bo przy ciężkim bydle możesz Ci biegów zabraknąć. Zastanowiłbym się czy nie lepiej kupić solówkę 3 poziomy na 3 osiach z dachem podnoszonym i ładować 2x bydło niż spinać się i rozpinać za każdym razem. Do zbieraniny taki samochód może i jest za duży, ale odchodzi Ci już problem drogowego, ubezpieczenia i opon przyczepy.

Autor:  Patryg [ 17 cze 2011, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Mieliśmy mana 21.403 z 2 poziomami na 2x bydło ale auto było stanowczo za duże na jazdę po rolnikach no i wymaga winiety .. o ta przyczepę zapytałem tak dla ciekawostki raczej nie będzie miał okazji jej ciągnąć więc 12.224 i 12.284(i to raczej ma polówki?) to te same silniki ? 6 cylindrów prosta budowa naprawa przy użyciu młotka i przecinaka? :mrgreen:

Autor:  zwoli [ 22 cze 2011, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Tak kolego wszystkie te silniki mają 6,9 l pojemności i od 220 do 280 km skrzynie powinny być juz z połówkami zwłaszcza wersje 14 dmc i więcej umnie są przy silniku 260km i przy dużych ładunkach się sprawdza,jak chcesz mieć dwa łóżka to rozglądaj sie za serią M2000 kabiny takie same jak w największych modelach F2000 :/

Autor:  Luka [ 25 paź 2012, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Odgrzeje stary temat i zapytam jak sprawdzają się te silniki i ogólnie te samochody? Mam na myśli wersje 12-14, akurat konkretny egzemplarz z silnikiem 220. Na co zwracać uwagę przy zakupie takiego Mana? Jakie typowe usterki?

Autor:  zwoli [ 03 lis 2012, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Uważam ze to jedno z najlepszych aut w klasie 12DMC dośc prosty solidny ,odporny na przeładowania.Polecam wersje 12,220 :>

Autor:  Patryg [ 03 lis 2012, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Mój ma ponad 600tyś przebiegu i nic poważnego nigdy się nie działo zawsze pali od strzała. Auto naprawdę odporne na przeładunki oszczędne i mocne ja polecam. Nie kupuj zółtych :P po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion

Autor:  sebotrucker [ 04 lis 2012, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Cytuj:
po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny :wink:

Autor:  MAN F8 19.361 [ 04 lis 2012, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Dlaczego nieosiągalny? Na niemieckim forum był F2000 który kręci 3 milion bez remontu silnika, więc możliwe jest wszystko :D Owszem nieosiągalne przy tych nowych badziewiach...

Autor:  Patryg [ 04 lis 2012, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Cytuj:
Cytuj:
po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny :wink:
2 miechy temu byłem w DE po atego.. i widziałem auta które nie miały ukończonych 3 lat i ponad mln przebiegu wiec wiem o czym mówię

Autor:  MAN [ 05 lis 2012, 8:06 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny :wink:
2 miechy temu byłem w DE po atego.. i widziałem auta które nie miały ukończonych 3 lat i ponad mln przebiegu wiec wiem o czym mówię
Już przestań bajki pisać że w niecałe trzy lata milion ma nakręcone. Szczególnie pojazdy w ruchu dystrybucyjnym rozwożąc towar po firmach gdzie ja robiłem maks 300km dziennie

Autor:  sebotrucker [ 05 lis 2012, 9:34 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Cytuj:
Dlaczego nieosiągalny? Na niemieckim forum był F2000 który kręci 3 milion bez remontu silnika, więc możliwe jest wszystko :D Owszem nieosiągalne przy tych nowych badziewiach...
Nie ma takiej opcji te silniki nie są wstanie tyle wytrzymać :>

Autor:  Patryg [ 05 lis 2012, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

fh16 z 2009 miało nakręcone ponad milion km mowie o autach do przewozu żywca

weź pod uwagę ze jak ktoś che kupić 12.22x to są auta nawet z roku 94.Wiec 18 letnia ciężarówka może mieć 2mln przebiegu. Widziałem nawet na forum l2000 w garażu które ma ponad 2mlny wiec wiem o czym mowie.Akurat takie nie są autami dystrybucyjny latają z ładunkami przestrzennymi z tandemami.

jest 9.224 z 94 roku

viewtopic.php?f=44&t=33834

prawie 3mln

masz coś do dodania ?

ludzie robią tyle km bo maja z tego kasę a nie latają jak idioci za 2,80 netto 40 tonowym zestawem

Autor:  MAN [ 05 lis 2012, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Zdecyduj się sam porównujesz auto prawie 19 letnie i uwierzę w ten przebieg z autem które ma niby niecałe 3 lata i ponad milion na budziku :lol:
Takim tokiem rozumowania to te auto będzie miało 6-7 milionów kilometrów w wieku 19 lat :mrgreen: , chłopie zejdź na ziemię

Nawet przyjmując średnie przebiegi 500km dziennie razy 365 dni daje to 182500km rocznie a gdzie reszta do 300 tyś km przez rok czasu aby w trzy lata nabić milion km :?:

Autor:  Patryg [ 05 lis 2012, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... geNumber=1

Autor:  MAN [ 05 lis 2012, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Prawie 4 lata a nie jak 3 lata jak wcześniej napisałeś to jest realne

Autor:  sebotrucker [ 05 lis 2012, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Man 12.224

Te silniki powinny wytrzymać do 2 mln bez remontu, o wtryskach i turbo trzeba już myśleć po milionie. Powyżej dwóch milionów to tylko mordowanie siebie bo nie dość że mocy już sporo uciekło to na dodatek spalanie i branie oleju jest takie że nie ma to w ogóle sensu by tak jeździć :wink:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/