wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Man 12.224 http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31350 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Patryg [ 16 cze 2011, 0:00 ] |
Tytuł: | Man 12.224 |
Witam od 2005 roku używamy mana 12.224(2000 Rok) do przewozu bydła auto sprawuje się bardzo dobrze ale jest to solówka bez przyczepy w wakacje mam w planach zrobić prawko jazdy na C i myślimy z Tatą o zakupie 2 takiego mana z tym ze auto powinno mieć już kabinę z 2 leżankami klima i webastem (w naszym nie ma nic.. ni leżanki ni webasta ni klimy... aby korby w drzwiach) Chciał bym się dowiedzieć jakie różnice są w silniku w manie 12.224 12.272 i 12.284(da rade tym pociągnąć tym przyczepę bez uszczerbku na jego zdrowiu ? nasz man mimo ze mamy go 6 lat nigdy nic nie ciągnął i czy 14.284 ma już polówki ? ) a także jaka jest różnica w zawieszaniu ramie w wersji 12.xxx a 14.xxx u nas od czasu do czasu lubi coś pęknąć nasz man mimo 620 tyś przebiegu sprawuje się bardzo ok(125 licznikowe nie ma odcinki ) Szukamy auta prostego konstrukcyjnie bez zbędnej elektroniki co byście polecili innego najlepiej man (mieliśmy tez mana 21.403 przez 10 lat sprawował się bez zarzuty niedawno pojechał do Azerbejdżanu) |
Autor: | Mca [ 17 cze 2011, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
12.224 12.272 12.284 Pierwsze dwie liczby to DMC pojazdu. Kolejne dwie to moc, natomiast ostatnia to numer modelu. Myślę, że 280tka powinna dać sobie radę z jednym poziomem bydła i przyczepą. Liaza z przyczepą wysyłaliśmy za Tarnów z bydłem i dawał radę a miał tylko 280. Obowiązkowo jednak skrzynia z połówkami, bo przy ciężkim bydle możesz Ci biegów zabraknąć. Zastanowiłbym się czy nie lepiej kupić solówkę 3 poziomy na 3 osiach z dachem podnoszonym i ładować 2x bydło niż spinać się i rozpinać za każdym razem. Do zbieraniny taki samochód może i jest za duży, ale odchodzi Ci już problem drogowego, ubezpieczenia i opon przyczepy. |
Autor: | Patryg [ 17 cze 2011, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Mieliśmy mana 21.403 z 2 poziomami na 2x bydło ale auto było stanowczo za duże na jazdę po rolnikach no i wymaga winiety .. o ta przyczepę zapytałem tak dla ciekawostki raczej nie będzie miał okazji jej ciągnąć więc 12.224 i 12.284(i to raczej ma polówki?) to te same silniki ? 6 cylindrów prosta budowa naprawa przy użyciu młotka i przecinaka? |
Autor: | zwoli [ 22 cze 2011, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Tak kolego wszystkie te silniki mają 6,9 l pojemności i od 220 do 280 km skrzynie powinny być juz z połówkami zwłaszcza wersje 14 dmc i więcej umnie są przy silniku 260km i przy dużych ładunkach się sprawdza,jak chcesz mieć dwa łóżka to rozglądaj sie za serią M2000 kabiny takie same jak w największych modelach F2000 |
Autor: | Luka [ 25 paź 2012, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Odgrzeje stary temat i zapytam jak sprawdzają się te silniki i ogólnie te samochody? Mam na myśli wersje 12-14, akurat konkretny egzemplarz z silnikiem 220. Na co zwracać uwagę przy zakupie takiego Mana? Jakie typowe usterki? |
Autor: | zwoli [ 03 lis 2012, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Uważam ze to jedno z najlepszych aut w klasie 12DMC dośc prosty solidny ,odporny na przeładowania.Polecam wersje 12,220 |
Autor: | Patryg [ 03 lis 2012, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Mój ma ponad 600tyś przebiegu i nic poważnego nigdy się nie działo zawsze pali od strzała. Auto naprawdę odporne na przeładunki oszczędne i mocne ja polecam. Nie kupuj zółtych po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion |
Autor: | sebotrucker [ 04 lis 2012, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Cytuj: po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny
|
Autor: | MAN F8 19.361 [ 04 lis 2012, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Dlaczego nieosiągalny? Na niemieckim forum był F2000 który kręci 3 milion bez remontu silnika, więc możliwe jest wszystko Owszem nieosiągalne przy tych nowych badziewiach... |
Autor: | Patryg [ 04 lis 2012, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Cytuj: Cytuj: po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny |
Autor: | MAN [ 05 lis 2012, 8:06 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: po dhlu i kręcą już 2 albo 3 milion
Pomyśl dwa razy za czym coś napiszesz bo taki przebieg nie jest osiągalny |
Autor: | sebotrucker [ 05 lis 2012, 9:34 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Cytuj: Dlaczego nieosiągalny? Na niemieckim forum był F2000 który kręci 3 milion bez remontu silnika, więc możliwe jest wszystko Owszem nieosiągalne przy tych nowych badziewiach...
Nie ma takiej opcji te silniki nie są wstanie tyle wytrzymać
|
Autor: | Patryg [ 05 lis 2012, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
fh16 z 2009 miało nakręcone ponad milion km mowie o autach do przewozu żywca weź pod uwagę ze jak ktoś che kupić 12.22x to są auta nawet z roku 94.Wiec 18 letnia ciężarówka może mieć 2mln przebiegu. Widziałem nawet na forum l2000 w garażu które ma ponad 2mlny wiec wiem o czym mowie.Akurat takie nie są autami dystrybucyjny latają z ładunkami przestrzennymi z tandemami. jest 9.224 z 94 roku viewtopic.php?f=44&t=33834 prawie 3mln masz coś do dodania ? ludzie robią tyle km bo maja z tego kasę a nie latają jak idioci za 2,80 netto 40 tonowym zestawem |
Autor: | MAN [ 05 lis 2012, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Zdecyduj się sam porównujesz auto prawie 19 letnie i uwierzę w ten przebieg z autem które ma niby niecałe 3 lata i ponad milion na budziku Takim tokiem rozumowania to te auto będzie miało 6-7 milionów kilometrów w wieku 19 lat , chłopie zejdź na ziemię Nawet przyjmując średnie przebiegi 500km dziennie razy 365 dni daje to 182500km rocznie a gdzie reszta do 300 tyś km przez rok czasu aby w trzy lata nabić milion km |
Autor: | Patryg [ 05 lis 2012, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... geNumber=1 |
Autor: | MAN [ 05 lis 2012, 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Prawie 4 lata a nie jak 3 lata jak wcześniej napisałeś to jest realne |
Autor: | sebotrucker [ 05 lis 2012, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Man 12.224 |
Te silniki powinny wytrzymać do 2 mln bez remontu, o wtryskach i turbo trzeba już myśleć po milionie. Powyżej dwóch milionów to tylko mordowanie siebie bo nie dość że mocy już sporo uciekło to na dodatek spalanie i branie oleju jest takie że nie ma to w ogóle sensu by tak jeździć |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |