Cytuj:
dlaczego wymieniasz szpickop?
ano zapewne dlatego, że poprzedni pękł, a pękł dlatego, że był luz i dostawał od każdego pióra z osobna, czyli był ścinany.
jeżeli wsadzisz nowy z luzem, to ten długo nie pożyje.
według wszelkich reguł piór nie wolno napawać i rozwiercać.
napawając rozhartowujesz je (mając mniejszą sprężystość - rozprostują się), a rozwiercając zmniejszasz szerokość, czyli osłabiasz (osłabione - pękną).
trzeba rozebrać resor i te pióra, które mają rozkalibrowane otwory trzeba wymienić.
a jak zrobisz to Twoja sprawa.
chyba zaszło nieporozumienie ja zrozumiałem że uszkodzony jest otwór na szpickop w moście, a nie w resorze.
w most szpickop powinien wchodzić sztywno bo to on ustala położenie resoru.
można to naprawić poprzez powiększenie (rozwiercenie) i ew. wstawienie tulejki lub napawanie łba szpickopu tylko trzeba dobrze wymierzyć miejsce osadzenia.
_________________
nie cytuję postów innych użytkowników