Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2011, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

Witam. Potrzebuję pomocy odnośnie Mana TGA 480 2004r. Ubywa płynu chłodzącego. Jakiś rok temu wymieniona była sprężarka, wymieniana była też uszczelka pod głowicą, pod pompą wody. Płyn dostaje się do oleju. Dostaje się również do układu wydechowego i wrzuca go przez tłumik. Samochód kopci białym dymem. Proszę o jakieś porady gdzie mogę szukać przyczyny tej usterki.Pozdrawiam


Post Wysłano: 17 sty 2011, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2010, 22:13
Posty: 5
GG: 0

Z przodu silnika jest taka uszczelka pod pokrywa.trzeba troche auta rozebrac,jakies 6 godz pracy. mialem podobnie po wymianie spokoj.


Post Wysłano: 17 sty 2011, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Witam. Zasadnicze pytanie ile tej wody ubywa i czy w oleju robi się mleko?


Post Wysłano: 17 sty 2011, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

Kierowca na dwa dni dolał jakieś 15 litrów płynu, czyli bardzo dużo. A jak wyjeżdżał miał normalny stan. Nie wiem czy w oleju robi się mleko, ale jak sprawdzałem na bagnecie to normalnie zamiast oleju jest płyn z olejem(zielony osad na bagnecie).


Post Wysłano: 18 sty 2011, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Jak na uszczelkę pod ścianą pośrednią to jest dużo za dużo oleju. Trzeba zrzucić miskę i szukać. Ten samochód musiał być przegrzany przez kierowcę jestem na 99% pewny.


Post Wysłano: 18 sty 2011, 11:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czesto nie ma sladow wody na bagnecie ,woda zbiera sie na dnie miski ."Mleko " robi sie z duzej ilosci wody ,wtedy olej sie tez pieni ,piana zasysana jest przez turbine ,ogolnie spadek mocy silnika ,kopcenie itd.
Dobrym sposobem jest poluzowanie korka spustu oleju i podglad co z tego wyleci ,jednakze przy pochlanianiu takiej ilosci wody ,zakladajac przelew do miski,to najpierw odnotowalbys duzy wzrost poziomu oleju.
15 litrow to juz sporo ,najpierw sprawdzilbym kompresor powietrza....czyli spuscic powietrze ze zbiorniow cisnienia poprzez dolne zaworki ( byc moze tam sie zbiera woda ).
Nastepnie podpialbym cisnienie do systemu chlodzenia zeby sprawdzic ewentualne wycieki ( na rozgrzanym silniku ).
Jak nic nie stwierdzisz to wlalbym barwnik do wody i pojezdzil troche zeby wode mi wciagnelo obejrzal auto z lampa UV ,potem rozbieralbym kolektor wydechowy i spojrzal w wydechy na glowicach ,czy nie sa mokre....
Generalnie masz co robic ;)


Post Wysłano: 18 sty 2011, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2011, 20:14
Posty: 15
GG: 5081505
Samochód: Audi A6
Lokalizacja: Stoczek Łuk

No własnie wiem, że czeka mnie sporo roboty :D , bo ubytki płynu to wcale nie takie proste do zrobienia. :/ A dodatkowo w tym przypadku nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny tego ubytku. Dodatkowo to tych objawów co wymieniłem w pierwszym poście świeci sie awaria chamulca silnikowego.


Post Wysłano: 19 sty 2011, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Banalne ,ale byc moze nie sprawdziles .... podnies wykladziny gumowe pod nogami w kabinie ,jak cieknie Ci z nagrzewnicy to wlasnie tam bedzie mokro.


Post Wysłano: 19 sty 2011, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2010, 23:03
Posty: 25
GG: 0

Kolego sprawdz jesli przy tym silniku wystepuje recylkulator spalin przez niego moze walic płyn na układ wydechowy gdyz jest on chłodzony płynem chłodniczym miałem tak przy manie tga 420 comonn raill


Post Wysłano: 20 sty 2011, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak najbardziej "Marek" ma racje ,oczywiscie ,ze jedna z najczestszych usterek nieszczelnosci jest EGR.
Powinienes to sprawdzic jako pierwsza pozycje.


Post Wysłano: 20 sty 2011, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

koledzy jak to mozna sprawdzić szczelność EGR w TGA bo mam ten sam problem


Post Wysłano: 21 sty 2011, 9:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jest to przypadlosc silnikow d28 . Z przodu silnika jest tloczek ,ktory otwiera przepustnice przelotu spalin z wydechu do kolektora ssacego.Za nim ( od wydechu w ssanie patrzac ) jest metalowy przewod / rurka gietka/ozebrowana , nalezy ja odkrecic i zobaczyc czy sa w srodku jakies slady wilgoci.


Post Wysłano: 22 sty 2011, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

svavec rurke dziś odkręciłem faktycznie poza sadzą była w dolnej czesci delikatnie wilgotna(moze nie mokra ale własnie tak wilgotna po przejechaniu palcem widać było mokry palec i osad sadzy) W takim razie co mogło się rozszczelnić? gdzie tego szukac


Post Wysłano: 23 sty 2011, 15:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jest to modul EGR ,ktory sie rozszczelnil.Jest to cala duza listwa po prawej stronie silnika .Generalnie do sciagniecia i naprawy ,chociaz serwis wymienilby chyba calosc.
Jest to bardzo czesta usterka .Nie regenerowalem tego osobiscie wiec nie wiem czy warto .
Osobiscie to zaslepialem EGR-y ( plytka -silicon i po sprawie ), co jest u nas dopuszczalne.


Post Wysłano: 24 sty 2011, 0:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

hmm a czy wywalenie egr nie spowoduje ognizenie normy emisji spalin? Jak wtedy z zywotnoscia filtra czastek stalych? na którym przewodze wkłada się zaślepke zeby wyeliminować egr i jak wygląda wtedy sprawa chłodzenia egr czy tez to jakoś się odcina?


Post Wysłano: 24 sty 2011, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie rezyduje w Polsce wiec nie wiem czy takie zabiegi sa dopuszczalne w naszym kraju.Zaslepia sie wydech ,wiec egr z czasem jest caly zalany woda ( wstawiane sa plytki na wejsciu i wyjsciu spalin do modulu EGR.
Na katalizator to raczej nie ma wplywu ( tak sadze ),a na emisje spalin jak najbardziej ,nie ma recyrkulacji ....wieksze zanieczyszczenia do srodowiska .( chyba ,ze zawsze cisniesz do "dechy" wtedy egr nie dziala ).
Lecz w tej kwestii to juz musi sie jakis "krajan" wypowiedziec,czy takie zabiegi sie stosuje i jak to pozniej przeklada sie na test emisji spalin podczas "przegladu" pojazdu.


Post Wysłano: 25 sty 2011, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2010, 21:11
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man-Scania
Lokalizacja: Lubuskie

Marek
Jeżeli by to była wina recylkulatora to płyn by szedł w wydech i oczywiście że też będzie kopcił na biało ale do oleju by nie poszedł.Moim zdaniem może to być ;
1.pęknięta tuleja,ale na tak duży ubytek płynu jeżeli tłok by zszedł na dół a tuleje zazwyczaj pękają na górze to po dłuższym postoju zablokowałoby silnik i przy pękniętej tulei by szła kompresja do wody najprostsza sprawa zdjąć kolektor wydechowy zerknąć w głowice na wydechu czy na jakimś garze nie jest mokro ja miałem tak z 530tga(o ile idzie kompresja do wody).
2.jeżeli nie ma kompresji w zbiorniczku wyrównawczym to może być płyta rozrządu przód silnika(uszczelka lub wżery na pokrywie) takie przypadki miałem w dwóch mańkach. lub oringi na tulejach choć to jest mało prawdopodobne musiał by być mocno przegrzany,takiego przypadku jeszcze nie miałem.


Post Wysłano: 25 sty 2011, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2010, 21:11
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man-Scania
Lokalizacja: Lubuskie

Cytuj:
Marek
Jeżeli by to była wina recylkulatora to płyn by szedł w wydech i oczywiście że też będzie kopcił na biało ale do oleju by nie poszedł.Moim zdaniem może to być ;
1.pęknięta tuleja,ale na tak duży ubytek płynu jeżeli tłok by zszedł na dół a tuleje zazwyczaj pękają na górze to po dłuższym postoju zablokowałoby silnik i przy pękniętej tulei by szła kompresja do wody najprostsza sprawa zdjąć kolektor wydechowy zerknąć w głowice na wydechu czy na jakimś garze nie jest mokro ja miałem tak z 530tga(o ile idzie kompresja do wody).
2.jeżeli nie ma kompresji w zbiorniczku wyrównawczym to może być płyta rozrządu przód silnika(uszczelka lub wżery na pokrywie) takie przypadki miałem w dwóch mańkach. lub oringi na tulejach choć to jest mało prawdopodobne musiał by być mocno przegrzany,takiego przypadku jeszcze nie miałem.

Przez te wszystkie podpowiedzi aż sam się zakręciłem sprawa prosta idzie w olej idzie w wydech i dymi zdejmi kolektor wydechowy zajrzyj w głowice na wydechu czy na jakimś garze nie jest mokro jak znajdziesz mokry wydech zdejmij głowice tłok na dół sprawdź tuleje,sprawdź głowice.


Post Wysłano: 16 kwie 2011, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

odgrzewam kotelta. Wiec dziś miałem w końcyu czas zerknąć do recyrkulatora. Odkręciłem caly recyrkulator(było trochę zabawy). Następnie rozkręciłem całą kasete(z czym było jeszcze więcej zabawy). Po zaślepeniu wylotów z wkładu i podpięciu powietrza widac było nieszczelności. W poniedziałek przystępuje do naprawy.Ciekawe czy mozna kupic komplet uszczelek do tego recyrkulatora


Post Wysłano: 16 kwie 2011, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
odgrzewam kotelta. Wiec dziś miałem w końcyu czas zerknąć do recyrkulatora. Odkręciłem caly recyrkulator(było trochę zabawy). Następnie rozkręciłem całą kasete(z czym było jeszcze więcej zabawy). Po zaślepeniu wylotów z wkładu i podpięciu powietrza widac było nieszczelności. W poniedziałek przystępuje do naprawy.Ciekawe czy mozna kupic komplet uszczelek do tego recyrkulatora
Popytaj o zestaw naprawczy lub pojedyncze uszczelki, napewno ELRING produkuje uszczelki do EGRu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: