Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 sie 2011, 18:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Witam.Chcialem sie dowiedziec od chlopakow co jezdza volvem fh do ile dochodzi im cisnienie doladowania na zegarach? U mnie jak jade zaladowany pod gore dociaga do ok 1,7.nie wiem czy to tak ma byc czy moze troszke za malo??


Post Wysłano: 14 sie 2011, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 cze 2011, 21:01
Posty: 12
GG: 0

mi w volvo fh 12 460 z 2004 roku po wcisnieciu gazu do dechy szybko dochodzilo do 2 czyli na maxa, jezeli odpuscilem gaz troche to malalo. teraz jezdze starszym fh16 niby 520 koni a muł jak cholera:/ w tym wskaznik od turbiny bardzo leniwie sie podnosi ledwo do polowy:/


Post Wysłano: 14 sie 2011, 17:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:14
Posty: 316
Samochód: Volvo FH12 420 Globetrotter
Lokalizacja: Sosnowiec

Ojciec jezdzi FH12 z 98 roku. 420 koni i dmucha mu 2 bary. Bynajmniej na wskaźniku tyle jest ;)


Post Wysłano: 16 sie 2011, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

zalezy od specyfikacji silnika tzn typ turbiny jest montowany w zaleznosci od mocy silnika ( przydalby sie VIN zeby sprawdzic specyfikacje fabryczna ) wartosc cisnienia doladowujacego jest zalezna od obratow silnika i obciazenia -- zgadujac ktora turbine masz :D max cisnienie powietrza doladowujacego przy tem plynu chlodniczego 88 - 90 stopni obciazeniu silnika 100 % w srednim zakresie obrotow dla nowej turbiny to 2.10 - 2.20 bar jak juz nieco uzywana to kolo 2.00 bar jest dobrym wynikiem ...... przy 1.70 bar sprawdzilbym szczelnosc intercoolera ##


pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 16 sie 2011, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Rozumiem.Tylko mi powiedz czy te 2,1 bara to jest wartość uwzględniająca ciśnienie atmosferyczne które wynosi ok 1 bar?Bo jeżeli mówisz 2,1 bar to nawet takiej skali nie ma na zegarze. A jeżeli nie to uwzględniając ciśnienie atmosferyczne to na zegarze powinno wskazywać ok 1,1 bar na zegarach???Jeżeli się mylę proszę o odpowiedz.


Post Wysłano: 17 sie 2011, 10:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

cisnienie na zegarze deski rozdzielczej pokazuje cisnienie na czujniku kolektora dolotowego w czasie pracy silnika pod obciazeniem jak turbina pracuje .... jak dla przykladu odepniesz intercolera od turbiny lub kolektora to czujnik pokaze ci atmosferyczne ...

cisnienie powietrza doladowujacego w volvo mierzy sie komputerem diagnostycznym w czasie jazdy z pelnym ladunkiem najlepiej pod gorke o nachyleniu min 3% na odcinku ok 2-5 km i nagrzanym silniku... tak wyglada najbardziej wiarygodny test w warunkach idealnych i pokazuje wydajnosc turbiny
jest mozliwosc sprawdzenia manometrem w miejsce czujnika wkrecasz trojnik i wkrecasz jedoczesnie manometr cisnieniowy z baaaardzo dlugim przewodem siegajacym wnetrza kabiny ( bo sprawdzasz w czasie jazdy i kabina musi byc opuszczona :D ) najlepiej wybrac sie na test z druga osoba i porownac co pokazuje manometr a zegar na desce jak to samo szukasz nieszczelnosci lub uszkodzenia turbiny jak nie to samo to elektryczne uszkodzenie zagara na desce lub okablowania ...



jak potrzebujesz wiecej info mozesz zadzwonic +447928131963 Tomasz

pozdrowienia

ps o jakim zagarze mowisz skoro nie masz skali do 2 bar ???????dziwne

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 29 sie 2011, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Cześć Chłopaki

Dołączam się do tematu :
podam fakty:
Volvo E5 440KM pod górke i gaz w podłoge wskaznik doladowania do konca skali...
(nie pisze ile atm :))
Volvo E2 380 KM:
PO wymianie pompowtryskiwaczy na nowe i uszczelnieniu drobnej niedoskonałości
silnik ciągną jak szalony już od 1200 obr. i to do 2 barów.
...teraz juz mineło 2 lata i silnik zamulił się niesamowicie, doładowania
pod górke pod obciążeniem sięga do końca zielonego pola :-\ i MUŁ...
wymieniona była już pompa paliwa pompowtryski nadla OK ... nie wiem
już gdzie szukać spróbuje jeszcze jutro sprawdzić szczelność IC.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: