Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 paź 2011, 15:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Witam,
Tak jak w temacie, do oleju przedostają mi się duże ilości wody w bardzo krótkim czasie, auto stało jakiś czas nie ruszane, przed postojem było OK, po uruchomieniu i przejechaniu może kilkudziesięciu kilometrów do oleju poszło jakieś 20 litrów (tyle wlałem a może i wiecej) wody :shock:
Stan oleju na bagnecie jest podwójny :/
Przed awarią auto zalane było płynem, zalałem je wodą widząc ,że coś jest nie tak (płynu szkoda)
Czytałem, że może być to problem ze sprzężarką ,odłączyłem od niej przewody od wody, zaślepiłem ten od strony bloku, a na drugi podałem powietrze i jak dotąd (15 min) trzyma, więc chyba to nie to.
Kiedyś w firmie której pracowałem był podobny problem z Renault Midlum, ale płyn szedł dużo wolniej , okazało się że tuleje cylindrów miały wżery (chyba dwie), ale płyn uciekał na postoju i dymiła na biało ( w moim Volvo woda na postoju trzyma i silnik nie dymił)
Czy ktoś wie co to może być?Co ugryźć najpierw, żeby od razu nie rozbierać silnika?
Proszę o pomoc i pozdrawiam


Post Wysłano: 08 paź 2011, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Kolego jedną z przyczyn może być chłodnica oleju mogły tam puścić uszczelniacze
i woda miesza się z olejem ...choć w tym przypadku bardziej prawdopodobny był by olej
w wodzie... kolejną możliwością jest pompa wodna nie wiem czy tu jest osaperowane .
bo na przykład w D12A jest wolna przestrzeń na wałku pomiędzy wirnikiem a blokiem silnika i w tym przypadku w razie awarii woda bądź olej wydostaje się na zewnątrz nie wiem jak jest w przypadku twojej pompy...
Jednak przy tak znacznych ilościach to najbardziej prawdopodobne jest to iż woda dostaje się spod tulei.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 12 paź 2011, 14:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

ja teraz właśnie robię taki przypadek w d12a ale w nim była akurat pęknięta tuleja (po przegrzaniu) ale oprócz tego może być uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica albo uszkodzone oringi na tulejach, dodam, że w volvie też była zalana woda a nie płyn.


Post Wysłano: 16 paź 2011, 1:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Uszkodzone tuleje wtryskiwaczy- sprawdź czy woda pojawia się w ropie
Tuleje cylindra- test ciśnienia do wykonania
Wycieki na wymienniku ciepła z boku silnika- Powinieneś zauważyć dodatkowo wycieki na silniku

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Post Wysłano: 16 paź 2011, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Cytuj:
Uszkodzone tuleje wtryskiwaczy- sprawdź czy woda pojawia się w ropie
Tuleje cylindra- test ciśnienia do wykonania
Wycieki na wymienniku ciepła z boku silnika- Powinieneś zauważyć dodatkowo wycieki na silniku
FH12 D12A bardzo zadko niszczelne sa luski wtryskiwaczy !!!!!!!!! a jak juz to nie pali na zimno i "przepala " plyn chlodniczy a nie wzrasta poziom oleju ......
zdejmij miska olejowa i poogladaj tuleje przwdopodobnie peknieta tuleja cylindra ( na dnie miski olejowej bedzie sporo takiej szarej masy )
jak tuleje ok to chlodnica oleju na bloku lub kompresor ( nie napisales jak bije powietrze i czy sprawdziels czy nie ma plynu w ukladzie powietrznym !!

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 17 paź 2011, 18:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Cytuj:
zdejmij miska olejowa i poogladaj tuleje przwdopodobnie peknieta tuleja cylindra ( na dnie miski olejowej bedzie sporo takiej szarej masy )
jak tuleje ok to chlodnica oleju na bloku lub kompresor ( nie napisales jak bije powietrze i czy sprawdziels czy nie ma plynu w ukladzie powietrznym !!

pozdrowienia
[/quote]

Właśnie mam zamiar to robić w weekend bo w tygodniu czasu brak, narazie spuściłem olej (najpierw ze spustu leciał płyn :/ a póżniej olej. Razem ponad 50 litrów, wiader mi zabrakło żeby to łapać.
Ściągnę miskę, zaleje wodą i podam ciśnienie w układ, zobaczymy. A i kompresor nabijał ładnie, wody w układzie nie ma.
Dzięki za podpowiedzi panowie, dam znać jak prace postępują.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 05 lis 2011, 15:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Witam, nareszcie czas i pogoda pozwoliła na dalsze prace. Miska została zdemontowana, obejrzałem tuleje,wyglądały OK, jednak gdy podałem podałem ciśnienie w układ i zakręciłem wałem zaczęło a mnie kapać z przodu silnika - dokładnie to z pierwszej tulei. A więc jednak to tuleja.
Zabieram się więc do demontażu głowicy a potem tulejki :roll:
Tszpak, Ty zdaje się pracujesz w serwisie i to w UK, mam rację? Ustaliłbyś ile taka część kosztuje i jaka tuleja to jest, ponieważ ja też mieszkam na wyspach i nie wiem gdzie jej szukać.Mój silnik 460 d12c jakby co podam Ci jeszcze VIN bo widziałem w innych tematach że jesteś w stanie dużo z niego wyczytać :D
Dzięki panowie za trafne opinie i pozdrawiam


Post Wysłano: 06 lis 2011, 19:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

jedna tuleja z tlokiem (ok 450£ + zestaw uszczelek ok 150 £ + komplet panewek korbowodowych 80£ + uszczelniacze i uszczelaka pod miske razem bedzie ok. 700 £ jak masz auto w Anglii to daj znac gdzie i dane auta moze uda sie kupic i zamontowac w servisie

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 06 lis 2011, 20:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Jesteś pewien że to tuleja rzadko się zdarza aby nagle płyn leciał za tulei sprawdź dodrze czy woda nie leci z góry z okolic rozrządu czyli z pompy wody ,powinien być tam otwór aby usuwać płyn na zewnątrz ale jak się zatka płyn pod ciśnieniem może się dostać do środka silnika .Pozdrawiam


Post Wysłano: 06 lis 2011, 21:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Cytuj:
Jesteś pewien że to tuleja rzadko się zdarza aby nagle płyn leciał za tulei sprawdź dodrze czy woda nie leci z góry z okolic rozrządu czyli z pompy wody ,powinien być tam otwór aby usuwać płyn na zewnątrz ale jak się zatka płyn pod ciśnieniem może się dostać do środka silnika .
Na 100% tuleja, jak podałem ciśnienie w układ to nic nie leciało,dopiero jak zakręciłem wałem i tłok poszedł do góry to ze środka tulei kapała woda. Głowica prawie już zdemontowana, więc wkrótce się okaże


Post Wysłano: 12 lis 2011, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2011, 15:36
Posty: 15
GG: 0
Samochód: FH12

Witam,
Oto sprawczyni całego zamieszania:
Obrazek
A dokładnie to miejsce na niej:
Obrazek

:roll:
Teraz tylko zdobyć części i składanie :)
Jeszcze raz dzięki wszystkim za opinie i pozdrawiam


Post Wysłano: 13 lis 2011, 0:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

mialem kiedys cos podobnego w Mercedesie Sk z tym ze Mercedes byl o dobra dekade starszy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: