Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 wrz 2011, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Mam problem ze sprzęgłem i zmianą biegów w Renault premium 450 dxi z 2007 roku. Po uruchomienia silnika po kilkugodzinnym postoju pedał sprzęgła robi się trochę bardziej miękki niż normalnie ale nie wpada w podłogę, po prostu czuć że pracuje inaczej niż zwykle i już po pierwszym wciśnięciu sprzęgła wiem czy będzie problem, czy nie. Po nawet delikatnym puszczeniu sprzęgła samochód gwałtownie skacze do przodu, bardzo trudno płynnie ruszyć. W tym czasie nie mogę zmieniać połówek (na postoju słychać pracę siłownika) i bardzo ciężko wchodzą biegi. Trochę pomaga przygazówka, efekt czasem jest większy a czasem trochę mniejszy, tzn cały czas są problemy ale bywa że udaje mi się dojść do ósemki, a czasami dojdę do trójki lub czwórki i koniec, muszę się zatrzymać i zacząć rozpędzać od nowa, bo nie mogę wrzucić żadnego biegu. Trwa to przez jakiś czas, i nagle ustępuje, czasami jest to 10 minut, ale raz zdarzyło się, że było to ponad 3 godziny. Usterka widmo, pojawia się i znika - czasem przez miesiąc jest dobrze, a czasem codziennie po długiej pauzie mam problem, potem znowu jest dobrze przez jakiś czas i znowu powtórka. Samochód był 3 razy w ASO Renault, w serwisie spędził łącznie prawie 2 tygodnie i nic, wymieniony APM, cięgła przy skrzyni, wyregulowany mechanizm zmiany biegów, ciśnienie powietrza prawidłowe. Jak jest dobrze to biegi można zmieniać paluszkiem, ale jak go chwyci to można złamać drążek. Miał ktoś podobny przypadek?


Post Wysłano: 28 wrz 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2011, 20:48
Posty: 28
GG: 0

Kolego a zaglądał ktoś od siłownika wspomagania zmiany biegów .


Post Wysłano: 01 paź 2011, 7:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Ja doradziłbym jeszcze podłożyć zawór czterodrożny może nie utrzymuje czasami odpowiedniego ciśnienia w układzie na którym jest zasilane sprzęgło i wspomaganie biegów. Podobny problem ćwiczyłem w Magnumce / ciężko chodziło sprzęgło i biegi / i okazało się że ten nieszczesny zawór raz dawał odpowiednie ciśnienie a raz nie i objawy były bardzo podobne. Wskażnik ciśnienia pokazuje główne układy więc kierowca nie wie że jest mało powietrza w układzie pomocniczym.


Post Wysłano: 01 paź 2011, 14:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2011, 20:48
Posty: 28
GG: 0

Kolego w tych autach nie ma zaworu czterororznego jest tylko nieszczęsny APM ale on został wypięty . Z tego co opisuje kolega to najprawdopodobniej serwo zmiany biegów albo powoli zdycha wysprzęglik


Post Wysłano: 16 paź 2011, 1:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

Witam
A ja bym na początku bez zabawy sprawdził układ hydraulicznego wspomagania sprzęgła- 4 lata to już chyba olej DOT4 do wymiany. A na końcu sprawdź skok siłownika sprzęgła- ale po jeździe na rozgrzanej skrzyni

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: