wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo VNL
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=329
Strona 1 z 2

Autor:  kalym [ 20 sty 2005, 16:44 ]
Tytuł:  Volvo VNL

...

Autor:  Mariusz [ 28 sie 2005, 16:56 ]
Tytuł: 

to jest amerykański VN volvo, to nie europejska wersja jak wielu sądzi a sleeper wynonany na zamówienie bo w USA jest wiele firm ktore potrafią wydluzyc kazdą kabine nawet pojazdów COE

Autor:  Levuss [ 02 kwie 2006, 16:33 ]
Tytuł: 

już normalna wersja VN-ki ma potężną ilośc miejsca w kabinie a co musi być w tej kabinie prawdziwa willa :mrgreen:

Autor:  Trucker_USA [ 20 maja 2006, 23:00 ]
Tytuł: 

Volvo vn -super truck,dobrze sie go prowadzi,cichy w srodku ,a co najwazniejsze bardzo zwrotny,jesli sie uporaja z problemowa elektronika to bedzie miodzio.Pozdrawiam.

Autor:  ciezarowka [ 24 cze 2006, 12:11 ]
Tytuł: 

Pierwsza fotka w tym poście białego Volva to wersja na własne zyczenie, bo ma mocno wydłużoną kabinę w części sypialnej, wstawiam trzy fotki dwa troszkę starsze modele oraz nowszą wersje z oznaczeniem VNL-64T-670. Volvo na rynku ameryki północnej zyskuje coraz większą popularność, ze względu na leprze wykończenie niż rodzime trucki.

Fotki pochodzą z http://www.truckpaper.com

Obrazek
Obrazek Obrazek

W tych pojazdach są stosowane silniki trzech producentów amerykańskich oraz silniki Volvo pochodzące z europy.

Autor:  ciezarowka [ 24 cze 2006, 23:07 ]
Tytuł: 

Taniej wychodzi sprowadzenie ciężarówki ze stanów 2-3 latka, w europie to jest marża narzucona za taki pojazd. Doliczają sobie transport, statkiem, drogę szosą oraz załatwienie wszystkich dokumentów.

Fotki z http://www.truckpaper.com

Obrazek Obrazek

Autor:  ciezarowka [ 26 cze 2006, 13:37 ]
Tytuł: 

Każdy ma inne upodobania jedni wolą kangury inni ich nie tolerują ich na ciężarówkach. Mi się on osobiście też nie podoba, ale nie jesteśmy właścicielami tego wózka.

Każdy by sobie cos znalazł,

Obrazek

fotka z http://www.truckpaper.com

Autor:  hiob [ 04 lis 2006, 10:17 ]
Tytuł: 

Może czas trochę posegregować te wszystkie oznaczenia. Przede wszystkim tak stary, jak i nowy model Volva, bez względu na wielkość sleepera ma oznaczenie modelu VNL 64 T. Jest to oznaczenie wewnętrzne producenta, takie jak, powiedzmy, oznaczenie modelu Mercedesa W123. Natomiast modele, po których się odróżnia te samochody to VN 430, VN 630, VN 670, VN 730 (nowy na rok 2007)i VN 780. są też modele bez sleepera VNL 300 i VNM 200 i klasyki VT 800, 830 i 880.

Te oznaczenia są aktualne od czterech lat, poprzednio nieznacznie się różniły, tzn. VN 780 był VN 770, VN 630 był VN 610 itp. Generalnie rzecz biorąc pierwsza cyfra oznacza długość sleepera, druga jego wysokość. Nie zawsze jest to do końca prawdziwe, bo nie sprawdza się w modelach bez sleepera i nie do końca w klasyku, ale taka jest generalna zasada. „7” ma najdłuższy, 70-calowy sleeper, „6”- 60-calowy, a „4”-czterdziestocalowy. Te wielkości należy rozumieć symbolicznie, bo są to zintegrowane sleepery i niewiadomo dokładnie jak to mierzyć. Mniej-więcej jest to odległość od zasłony między kabiną a sleeperem, a tylną ścianą.

Druga cyfra określa, czy jest to sleeper niski, czy wysoki. W modelu VN 430 jest zupełnie niski, w 630,730 i 830 to tzw. „mid roof”, średnio wysoki, a 670, 780 i 880 to te wysokie.

Ciężarówka na początku tego tematu to stary model, który oryginalnie był Volvem VN 770. Wiemy to z pewnością, bo ma okno na dole sleepera. Tylko ten model je wtedy miał. Jest jednak dość poważnie zmodyfikowana przez przedłużenie sleepera. Wiele firm się tym tu zajmuje i tacy przewoźnicy, którzy obsługują targi, czy wystawy bardzo często z tego korzystają. Ich rodzaj pracy wymaga czasem czekania kilka dni na zakończenie wystawy i odwiezienia towaru, więc mają prawdziwe domy na kołach. Nie bez znaczenia jest i to, że ich ładunki są najczęściej lekkie.

Zamieszczam zdjęcie mojego VN 780, a więcej o moim aucie napisałem w USA TRUCKS w temacie VOLVO VN

Obrazek

Autor:  kojakvolvo1976 [ 05 lip 2009, 3:37 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Ja moze jeszcze rozszeze to co napisal Hiob mamy 4 modele volva w USA VNM-krutka maska,VNL-dluga,VT-classic,VHD-budowlana. nastepne dwie cyfry to konfiguracja napedu np. VNM42T200 to 4x2 a VNL64T630 to 6x4 po literce T mamy wielkosc kabiny co dobrze opisal Hiob.Modele VNM wystepuja z silnikami D11 i kabinami 200 day cab i 430 i 630 4x2 lub 6x4 mozna rowniez dolozyc osie podnoszone. Modele VNL to najpopularniejsze i o najwiekszej liczbie konfiguracji 300 day cab ,430,630,670,730,780 osie 4x2 lub 6x4 silniki D13 ISX D16. Model VT to classic osie tylko 6x4 silnik D16 lub cummins ISX 15L do 565KM kabiny VT64T800 dzienna lub 830 midroof lub 880 wysoka. Model VHD to model budowlany o wzmocnionej konstrukcji z silnikami D13 osiami 4x2 ,6x4 i kabinami 300 lub 430.Mam nadzieje ze cos rozjasnilem.

Autor:  maqdud [ 29 sie 2012, 8:36 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Witam.
Ponownie jak w temacie zwiazanym ze Scania T, przepraszam za brak polskich znakow.

Moje pytanie zwiazane jest z autami Volvo w wersji z nosem.

Czy orientuja sie Panstwo, czy auta te moga wystepowac w wersji low deck?

Znalazlem oferte jednego z nich i mnie ono zaciekawilo. Jest to Volvo VNL 780 Hauber Show Truck.
http://www.mascus.pl/transport/uzywane- ... fpnsi.html

Poszukalem informacji w internecie i natrafilem na kolejny Show Truck http://www.flickriver.com/photos/bonsai ... 534029353/

Na moje oko auta wydaja sie jezdzic na mniejszych kolach niz normalne modele, ale jak juz pisalem, jestem w temacie transportu kompletnie zielony.

Czy wiedza cos Panstwo na temat powyzszych aut modyfikowanych(?) przez haubera (przypuszczenie)? Albo ogolnie o ciagnikach z nosem mogacych pociagnac skrocona przyczepe mega?

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam!

Autor:  PrzemoBTC [ 29 sie 2012, 9:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Te co pokazałeś na pewno są na dużych kołach. Proponuje ci coś poszukać o przeróbce na low deck-a. W europejskich ciągnikach jest to możliwe, może w tych "z nosem" też.

Autor:  Kamil_FH16 [ 29 sie 2012, 12:19 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Tak jak kolega wyzej pisal, to sa modele na duzych kolach i obydwa maja szerokie opony 385 z przodu , zamiast waskich amerykanskich 295.

Uwazam, ze najwiecej dowiesz sie w serwisie danej marki, chociaz wydaje mi sie, ze w przypadku amerykanskiego Volvo moze byc problem przerobic go na male kola, ale moge sie mylic. Moze predzej Scania T, DAF XT lub Iveco Stator, a szczegolnie dwa ostatnie.

Autor:  Lukassz [ 29 sie 2012, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Cytuj:
Tak jak kolega wyzej pisal, to sa modele na duzych kolach i obydwa maja szerokie opony 385 z przodu , zamiast waskich amerykanskich 295.

Uwazam, ze najwiecej dowiesz sie w serwisie danej marki, chociaz wydaje mi sie, ze w przypadku amerykanskiego Volvo moze byc problem przerobic go na male kola, ale moge sie mylic. Moze predzej Scania T, DAF XT lub Iveco Stator, a szczegolnie dwa ostatnie.
DAF XT? To jest w ogóle produkowane seryjnie?

Autor:  Kamil_FH16 [ 29 sie 2012, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Sytuacja Dafa XT jest chyba podobna do sytuacji Iveco Stator. Mimo ze Strator nazywa sie Iveco, to produkcje nie rozpoczelo Iveco ale inna firma holenderska, na bazie podzespolow i ze wsparciem Iveco, dlatego tez mamy Iveco Strator. Nie dawno widzialem material, ze firma Strator produkuje takie same auta, lecz nigdzie nie ma napisu Iveco. Moze dla Iveco nadal robia z ich znaczkami, napisami itp.
Daf XT pewnie tez powstal na tej zasadzie, ale DAF nie daje zadnego wsparcia na ten model albo nie jest ono tak duze jak Iveco Stratora.
Powracajac do pytania, mysle zeby w tych dwoch samochodach szukac modelu z malymi kolami, bo sa nadal produkowane (Daf nie wiadomo) na bazie normalnych ciagnikow, wiec i wersja mega jest prawdopodobnie dostepna.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 29 sie 2012, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Żaden VNL nie wyszedł seryjnie na medze, nie ten rynek.

Autor:  Kamil_FH16 [ 29 sie 2012, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Dokladnie tak, kola standardowe w stanach to 22,5 a procz tego sa jeszcze dosc rzadkie wieksze 24,5. Nie wiem czemu maja sluzyc jeszcze wieksze kola, ale nie chodzi raczej o przestrzen ladunkowa. Wiekszosc ciagnikow w stanach ma 2 osie napedzane i w tym wypadku nie da sie chyba zrobic przerobki na mege, zreszta jeszcze nie widzialem ciagnika 6x4 na malych kolach u nas, wiec w gre w sytuacji kolegi wchodzi dwuosiowy ciagnik. Prosciej by bylo znalezc cos co wystepowalo lub wystepuje w Europie, a wszelkie o wszelkie informacje pytac w serwisach. :D

Autor:  Użytkownik usunięty [ 29 sie 2012, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

22.5 24.5 a do tego 22.5 może być na nisko profilowych oponach i jak mega trochę wygląda. Ale to wszystko standardy są, mega jest zbędna.

Autor:  maqdud [ 30 sie 2012, 11:15 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Jak zawsze przepraszam za brak polskich znakow.

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. W obliczu informacji, do ktorych dokopalem sie sam i tych, ktore uzyskalem od Panstwa, byc moze sprobujemy przysposobic naczepe mega do ciagnikow z nosem marki Scania lub Volvo.

Pozdrawiam !

Autor:  HIGHSCREEN [ 19 lis 2012, 3:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Obrazek

ZDJĘCIE Z KOPALNI " CZARNA" K./USTRZYK DOLNYCH

Autor:  kojakvolvo1976 [ 03 lut 2013, 0:13 ]
Tytuł:  Re: Volvo VNL

Super VNL-ka i to do kupienia w Europie przerobiona pod tutejsze wymogi.
http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... geNumber=1

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/