wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33018
Strona 1 z 1

Autor:  MERCUS007 [ 30 paź 2011, 12:40 ]
Tytuł:  Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Koledzy mam pytanie czy źle wywarzone koła mogą powodować drgania kierownicy ?

Autor:  Kierownik [ 30 paź 2011, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Mogą, tak samo jak krzywe felgi, wadliwe opony, luzy na końcówkach drążków, wybite tulejki resorów i setka innych rzeczy.

Autor:  MERCUS007 [ 30 paź 2011, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Pytam sie bo oponki byly wymieniane i zaczeło drżeć dzieki wielkie ;)

Autor:  Kierownik [ 30 paź 2011, 17:35 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Jak już będziesz miał zdemontowane koła, to oczyść felgę i piastę z błota, piachu i rdzy.

Autor:  Mieciu [ 30 paź 2011, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Przede wszystkim przykręcać "na krzyż" i z czuciem, a po krotkiej trasie delikatnie dociagnać. Taki jest mój patent i po lepigumie zawsze musze poprawić...

Autor:  VeRay [ 30 paź 2011, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Podczepię się pod temat.
Mój problem polega na tym ze gdy jadę po dziurach albo po leśnej drodze to słyszę dochodzące "ze środka kierownicy" niepokojące stuki... Wcześniej miałem jeszcze problem z luzem na kierownicy ale wymieniłem drążki i luz znikł. Zostały te niepokojące stuki. Ktoś może mi powiedzieć gdzie szukać przyczyny?

Autor:  Mieciu [ 31 paź 2011, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Cytuj:
Podczepię się pod temat.
Mój problem polega na tym ze gdy jadę po dziurach albo po leśnej drodze to słyszę dochodzące "ze środka kierownicy" niepokojące stuki... Wcześniej miałem jeszcze problem z luzem na kierownicy ale wymieniłem drążki i luz znikł. Zostały te niepokojące stuki. Ktoś może mi powiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Jak wyglądają zaciski hamulcowe, a konkretnie tulejki i gumy? Jeśli będą wybite to bedzie dzwonić i ściągać przy hamowaniu. Wystarczy na zluzowanym hamulcu chwycić zacisk i sprawdzić czy jest luzny...(mowa o przedniej osi)

Autor:  VeRay [ 01 lis 2011, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Miałem taki problem... Nawet mi się zacisk odkręcił i tarł o felgę przy hamowaniu... No cóż wina mechaników bo to oni to robili. Po tej przygodzie sam wykręciłem 3 pozostałe zaciski. Założyłem nowe tarcze. Zaciski oddałem do specjalistycznego zakładu w którym zostały zregenerowane oraz założone wszystkie nowe czujniki zużycia klocków. Założyłem również nowe klocki. Więc z hamulcami mam wszystko ok. Wszystko robiłem około 2 miesiące temu. Niepokoją mnie tylko te stuki z przekładni kierowniczej...
Mam również taki problem, że podczas hamowania czy pełny czy pusty tył ciągnika "pływa mi po drodze" ciężko się jest pomieścić w swoim pasie. Dodam ze klocki biorą równo na każdym kole ponieważ sprawdzałem to na stacji diagnostycznej. Czy może to być wina zbyt dużego luzu na siodle? Źle osadzonej poduszki? Dodam ze to pływanie jest tylko w momencie gdy jadę z naczepą i przyhamuje mocniej.
Pozdrawiam.

Autor:  Kierownik [ 01 lis 2011, 15:54 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

A naczepka dobrze hamuje? Tak się może dziać, kiedy w samochód hamuje dużo mocniej niz naczepa, która wtedy napiera na samochód destabilizując go.

Autor:  VeRay [ 01 lis 2011, 16:52 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

no właśnie... Nie do końca. Czuć że naczepa hamuje dopiero gdy nacisnę pedał hamulca do oporu. Dodam ze okładzin hamulcowych jest ponad połowa. grzechotki dobrze naciągają. Naczepa jest bez EBS na zwykłym ABS Wabco. ABS nie działa. Na sterowniku pod naczepa mruga lampa na czerwono 3x przerwa znów 3x przerwa i tak w kółko.

Autor:  Kierownik [ 01 lis 2011, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Na pusto też tak słabo hamuje?

Rozumiem, że pierwszy "łapie" samochód tak? Bo powinno byc odwrotnie.

Autor:  VeRay [ 01 lis 2011, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Tak. na pusto jest tak samo. Zgadza się koń hamuje wczesniej.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 01 lis 2011, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

U mnie po tym jak zapiąłem naczepę na bębnie, jest tak samo jeśli chodzi o hamulce, tzn. ciągnik hamuje wcześniej i mocniej bez względu na stan załadowania, a mimo wszystko nie trzepie kierownicą, obstawiał bym tu coś w okolicach kolumny kierowniczej.

Autor:  Mieciu [ 02 lis 2011, 0:35 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Cytuj:
Czy może to być wina zbyt dużego luzu na siodle?
Luz na sworzniu to raczej szarpanie "przód-tył", na boki prowadza gdy wytrzepane są gumy na łapach, ewentualnie (w zależności od typu siodła) element łączący łape z płytą.

Autor:  164G [ 05 lis 2011, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Mieliśmy podobną sytuacje z drganiem kierownicy ale to było zaraz po wymianie opon na nowe.
Wymienikiśmy gałki i już nie "trzepie".

Autor:  Seba_SCANIA_124L [ 07 lis 2011, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Cytuj:
Cytuj:
Czy może to być wina zbyt dużego luzu na siodle?
Luz na sworzniu to raczej szarpanie "przód-tył", na boki prowadza gdy wytrzepane są gumy na łapach, ewentualnie (w zależności od typu siodła) element łączący łape z płytą.
Kolego mógł ktoś obrócić sworzeń od naczepy na dziurach żeby nie pukał przy ruszaniu i może być luz na boki

Autor:  VeRay [ 07 lis 2011, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Raczej nie bo luz jest przód-tył.
A czy wina tego zamiatania może być po stronie poduszek?

Autor:  Seba_SCANIA_124L [ 07 lis 2011, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

a może to wina opon przy nowych tak jest jeśli nie było zmienianych opon to może jest za mało powietrza w oponach, a jeśli chodzi o poduszki to może za nisko i jest za sztywno

Autor:  AdekS [ 07 lis 2011, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Kolego, a tak z ciekawości podnieś przednią oś do góry i sprawdź czy nie masz luzu na zwrotnicy.
Miałem przypadek że Scania (124, 400) pływała po drodze i szarpało kierownicą w czasie hamowania, wymienialiśmy co tylko się dało a na końcu z ciekawości sprawdziłem zwrotnice i okazało się że po obu stronach mają dość duży luz.

Autor:  VeRay [ 07 lis 2011, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Sacnia 124L 420Hpi drgająca kierownica

Zwrotnice były regenerowane razem z zawieszeniem wiec jest ok...
Muszę jeszcze wymienić te gumowe tuleje na półresorach. Tylko, że na diagnostyce nie wykazało, że są do wymiany :/

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/