wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pomoc przy DAF-ikach
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33287
Strona 1 z 1

Autor:  driver890 [ 16 lis 2011, 22:23 ]
Tytuł:  Pomoc przy DAF-ikach

Witam jestem od kilku lat pracownikiem serwisu Daf-a.wiec moge pomóc w wielu nurtujacych was tematach mechanicznych.masz problem pisz.postaram sie pomóc.

Autor:  maciek11997 [ 17 lis 2011, 9:06 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Kolego mam problem ze skrzynią biegów DAF xf95 z 2006 480KM skrzynia ZF 16S 221 IT jeśli możesz podaj nr. tel.Skrzynka się rozsypała spadły zęby na kołach przenoszących napęd z wałka sprzęgłowego na wałek skrzyni.Co mogło być przyczyną,łożyska wszystkie OK.

Autor:  driver890 [ 18 lis 2011, 8:09 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam

Autor:  maciek11997 [ 18 lis 2011, 8:30 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Dzięki kolego , może wiesz gdzie zdobyć tą skrzynie w rozsądnej cenie na allegro ceny startują od 8tyś . Pozdrawiam.

Autor:  nyta [ 18 lis 2011, 10:23 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

to jest rozsadna cena

Autor:  and4tu [ 19 lis 2011, 0:37 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Mam pytanie w sprawie intardera w XFie. Jakiś czas temu przestał działać, wówczas diagnostyka kompem nic nie wykazała manetka była sprawna. Następnie wymiana oleju i filterka i nic. po tygodniu od wymiany oleju zaczął działać ale nie w 100% jego czas reakcji na zaciągnięcie manetki jest ok. 5 s lub dłużej, a jego działanie jest słabsze . Pierwszy zakres służy mi teraz do wyłączania tempomatu a 2-3 coś prubuje zwalniać. Elektrozawór powietrzny jest sprawny gdyż słychać jego działanie. Sterownik siły hamowania wymieniony na nowy.
P.s. olej to Gulf , z opisu był przeznaczony do skrzyń biegów ZFa z intarderem

Autor:  volvo520@wp.pl [ 19 lis 2011, 0:46 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Cytuj:
słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam

widać jakie z ciebie wielki mechanik!!! bo jak wrzucasz dwójkę to nie wrażenie tylko naprawdę wrzucasz dwa biegi DWÓJKĘ I WSTECZNY bo zapadka na wierzyczce jest luźna i łapie dwa wybieraki od wstecznego i dwójkę a co do skrzyń ZF-a nie zdarzają się często usterki. I jak masz zamiar pisać coś na tych forach to najpierw zrób kilka takich skrzyń a wtedy się wypowiadaj.

Autor:  driver890 [ 19 lis 2011, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

synku tam z kąd ja wracam ty dopiero idziesz.

Autor:  driver890 [ 19 lis 2011, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Cytuj:
Mam pytanie w sprawie intardera w XFie. Jakiś czas temu przestał działać, wówczas diagnostyka kompem nic nie wykazała manetka była sprawna. Następnie wymiana oleju i filterka i nic. po tygodniu od wymiany oleju zaczął działać ale nie w 100% jego czas reakcji na zaciągnięcie manetki jest ok. 5 s lub dłużej, a jego działanie jest słabsze . Pierwszy zakres służy mi teraz do wyłączania tempomatu a 2-3 coś prubuje zwalniać. Elektrozawór powietrzny jest sprawny gdyż słychać jego działanie. Sterownik siły hamowania wymieniony na nowy.
P.s. olej to Gulf , z opisu był przeznaczony do skrzyń biegów ZFa z intarderem
kolego niestety nie jestem w stanie odpowiedziec ci na to pytanie,gdyż to jest temat który moim zdaniem nalezy dogłebnie zbadac,przejzyj wiązke to jest podstawowe zadanie.

Autor:  Marix [ 19 lis 2011, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Kolego driver890 Twoje rady są na tym forum z pewnością oczekiwane o ile płyną faktycznie z ust eksperta, zwróć jednak uwagę na ortografię, bo teraz ciężko się to czyta.

Autor:  volvo520@wp.pl [ 19 lis 2011, 16:57 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Właśnie widać po Twoich wypowiedziach. Po prostu jeśli jesteś na prawdę mechanikiem w serwisie DAF-a to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jednak chciałbym sprawdzić Twoją wiarygodność na tym forum i chciałbym że byś odpowiedział mi na jedno trudniejsze pytanie a mianowicie:
DAVIE jak powinieneś wiedzieć jest to diagnostyka komputerowa pojazdów marki DAF i jest udostępniona tylko w autoryzowanych serwisach to napisz mi co trzeba zrobić żeby zmienić ogranicznik prędkości czyli w co trzeba wejść i jak wygląda cały proces. Pozdrawiam

Autor:  tszpak [ 20 lis 2011, 2:50 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

z punktu widzenia specjalisty pytanie niezle technicznie ale moim zdaniem za bardzo niebezpiecznie odpowiedz zbliza sie do poprawnosci politycznej na forum ( zakladajac ze kolega zna odpowiedz lub zna kogos kto za niego odpowie a on przepisze to na forum :D ) moze ona udostepniona publicznie posluzyc niecnym celom co niektorym forumowiczom z ciezka noga i nieszczescie gotowe

ps DAVIE nie jest jedynym programem mogacym ten trick :P

pozdrowienia

Autor:  MechanikSochaczew [ 20 lis 2011, 2:54 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

W tak delikatnych tematach tacho wolę się nie wypowiadać. :wink:

Autor:  and4tu [ 20 lis 2011, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Cytuj:
moim zdaniem nalezy dogłebnie zbadac,przejzyj wiązke to jest podstawowe zadanie.
Kolego ale jaką wiązkę, bo jak wcześniej pisałem manetka sprawna ( bo w końcu steruje intarderem), a na zwalniaczu są tylko dwa elektrozawory które działają . Jeśli by którykolwiek z tych elektrozaworów nie przewodził prądu (uszkodzona wiązka) od razu wywala na pulpicie awarię intardera . Bardziej się pytałem czy coś mechanicznego wewnątrz nie nawaliło.

Autor:  K0_Diag [ 24 lis 2011, 0:13 ]
Tytuł:  Re: Pomoc przy DAF-ikach

Cytuj:
słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam
Będę bronił wypowiedzi kolegi, dwa przypadki, w których daf na zf'ce przy włączonej z postoju dwójki wciągał dwa biegi, usterka to skrzywiony wybierak.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/