wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Wymiana napinacza volvo fm 2003
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33324
Strona 1 z 1

Autor:  asdfgh [ 20 lis 2011, 11:05 ]
Tytuł:  Wymiana napinacza volvo fm 2003

Witam
Czy może ktoś mi powiedzieć jak wymienić napinacz w volvie fm 2003. Nie wiem gdzie go się odkręca ?

Autor:  tszpak [ 20 lis 2011, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana napinacza volvo fm 2003

napinacz czego ??? pytanie w stylu czym sie roozni scania ??
jaki typ silnika ? z climatyzacja bez ? hmmm
Obrazek
to jest silnik D13 jakbys patrzyl od przodu przez chlodnice :P
legenda
F - Fan czyli wentylator
C - crank shaft czyli wal korbowy
WP - water pump czyli pompa wody
A - alternator czyli alternator
AC - air conditioning pump czyli kompresor klimatyzacji
T - tensioner czli napinacz
I idle pulley czyli wolna rolka

jak napinacz paska alternatora to na dolnej czesci obudowy masz miejsce na kwadrat 1/2 cala grzechotki naciagasz sprezyne z czuciem coby nie urwac
Obrazek

zdelmujesz pasek zdejmujesz grzechotke ( trza uwazac na paluszki :D)
klucz trzpieniowy ( allan ) szesciokatny M8 po srodku napinacza zaslepka a pod nia sruba dlugosci ok 80mm i zdjete ( starsze typy w silnikach D9 i D12 normalna sruba M8 ( klucz 12 )
Obrazek

zalozenie w odwrotnej kolejnosci

jak po drugiej stronie ( zalezy od silnika D13 ma kolo pompy wodnej D12 nie ma :P ) taka sama procedura podobny napinacz

Obrazek
Obrazek

PRZY ZMIANIE NAPINACZA ZAWSZE WYMIENIAJ PASKI !!!
powodzenia

Autor:  asdfgh [ 21 lis 2011, 1:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana napinacza volvo fm 2003

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedz. Mam jeszcze jeden problem ze skrzynią manualną.
Blokuje mi się 4 po redukcji z 5. Nic nie trzeszczy nic nie zgrzyta tylko dzwignia robi się "dębowa".
Jak stoi samochód to wszystko chodzi idealnie. jak jadę do 25 km/h wszystko super.Jak przekroczę 25 blokuje mi 4 jak redukuję z 5. Z trójki na 4 super. Jedynka super.Wstawiłem nowy inhibitor- cewka przykręcana na 4 sruby-zapunktowana bo dostalem od znajomego i nic.Zdjąłem wtyczkę z zaworu blokady wysokie/niskie-ten z tyłu skrzyni- do momentu zgaszenia silnika super. Po ponownym uruchomieniu znowu problem powyzej 25km/h. W zaworze po prawej stronie patrząc przez chłodnicę mam olej ale znajomy powiedział że nie ma to wpływu. Może trzeba wymienić w zaworze blokady wysokie/niskie pierścionki gumowe bo nie jest on sprawny pneumatycznie.Nie mam też żadnych błędów na wyświetlaczu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/