Cześć wam jedna z firm która buduje łóżka do busów za siedzeniem kierowcy nic nie mówiła na temat papierów , natomiast inna która przerabia busy na tzw. brygadówki po rozmowie powiedzieli mi że zamiast drugiego rzędu siedzeń w tzw. brygadówce mogą zrobić łóżko (sypialnie) ale muszę sobie sam załatwić w wydziale komunikacji papierki i sam muszę zrobić przegląd . Tu moje pytanie jak to wygląda kwestia budowy np. Havy Truck , łóżka składanego do wnętrza blaszaka/furgonu , a jak wygląda sprawa z kurnikiem . Zdaje sobie sprawę że zrobienie z dostawczaka np. kampera to zmiana jest przepisów bo wtedy jest to najczęściej rejstracja jako Specjalny , pytałem niedawno gostka z kurnikiem powiedział że wystarczy papierek że przeróbke zrobiła firma profesjonalna. A drugie pytanko na innym forum wyczytałem że niby chcą likwidacji kurników ze względu na pożar bo kierowca z kurnika nie ma gdzie uciekać
jak dla mnie to absurd bo rozwiązaniem jest tzw. szyrberdach tak jak robią w autobusa plastikowa pokrywka na dachu i wrazie wypadku łatwo ją rozbić albo otworzyć . Jeżeli mogę jeszcze zadać drugie pytanko ale nie krzyczcie czy jak się jeździ w firmie tylko po Polsce raz się ma palete z jakimś silnikiem , raz się wiezie komuś meble to czy kierowca musi prowadzić czas pracy i odpoczynków ?? Zaznaczam samochód jest do 3,5t bez viatoola i bez tachografu pytam ponieważ widziałem m.in na yout.... że kierowcy pisali czas pracy i odpoczynki na specjalnych kartkach coś jak by format A4 , a poniekąd wiem że jak jest w aucie tacho to trzeba go używać ale auto do 3,5T jest bez tacho to jak wygląda sprawa Czasów ??