wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Volvo FL/FE http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3550 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | ciezarowka [ 25 maja 2006, 11:58 ] |
Tytuł: | Volvo FL/FE |
Volvo czy Renault o to jest pytanie? Oczywiście to nowe Volvo FL i FE, które wykorzystało kabinę z Renaulta Midlum. Okazuje się, że historia lubi się powtarzać tylko oczywiście bez Magirusa później Iveca. Kiedyś wspólnie opracowali kabinę do lekkich modeli i w Re namulcie jej pochodne modele pracowały do połowy lat 90, a w Volvo do końca produkcji FL II. Teraz jest podobnie Renault i Daf opracowali wspólnie kabinę do lekkich modeli a że koncern RVI należy do Volvo wiec wykorzystało ich produkt do opracowania nowego modelu Fl i FE. Historia modelu FE wcale niema początków w europie tylko na północnym kontynencie ameryki.. ale tam już ten model odszedł w niepamięć. Teraz model został wprowadzony na Europę, chociaż zaadoptowanie kabiny Renault w Volvo niedawno nastąpiło w Ameryce południowej. Ale zajmijmy się nowymi pojazdami typu FL i FE. To starsze FL zostało zastąpione nowymi modelami i nieco rozszerzone, jeżeli chodzi o masę całkowitą pojazdy klasuje się teraz FL w masach od 12 ton do 16 ton, a jego bliźniak, czyli FE w masach od 18 do 26 ton. W pojazdach została zastosowana nowa jednostka napędowa o trzech ustawieniach mocy mianowicie 240, 280 i 320 koni mechanicznych. W pojazdach FL są dostępne tylko dwie słabsze jednostki. Do przełożeń wykorzystuje się dwie skrzynie manualne o 6 i 9 przełożeniach oraz skrzynie automatyczną. Kabinę zaadoptowano od Renaulta w modelu FL są trzy bardziej funkcjonalne do prac na miejscu lub obrębie miasta gdzie pojazd pracuje mianowicie kabina dzienna, komfort oraz załogowa. Natomiast do FE dano także trzy kabiny, ale dzienna, komfort i długą. Kabiny Długa i komfort to kabiny sypialne. Pewnie jak wszyscy mam też nadzieję że Volvo FL i FE będzie godnym następcą starszych modeli. http://www.volvo.com |
Autor: | łukasz [ 25 maja 2006, 12:59 ] |
Tytuł: | |
Bardzo ładne i ciekawe są te nowe produkty VOLVO... Ciekawostką jest zastosowanie lewarka zmiany biegów przy kokpicie-tak jak w busach przy modelu VOLVO FL w lżejszych wersjach... Nowy silnik o pojemości 7,2l już teraz spełnia normę Euro-4,a jest gototy na Euro-5.Jak pewnie większość przypuszczala zastosowano w nim wtrysk typu-common rail oraz elektroniczny układ sterowania silnikiem EMS.Wnętrze kabin jest na pierwszy rzut oka kojarzone z modelami Renault(Midlum),ale cały panel wskazników jest od VOLVO(jakby mogłobyć inaczej...),jest także całkowicie nowa kierownica z sterowaniem w niej komputerem pokładowym i innymi funkcjami...Patrząc na te ciężarówki widzimy duże podobieństwo do nowego Premium(podobne reflektory) i można się doszukiwać zmian jakie nastąpią w przyszłych generacjach VOLVO FM i FH...Zapewne tą kierownicę jaką mamy w najnowszym FL,FE ujrzymy w najnowszej wersji ciężkich pojazdów VOLVO spodziewanych na przyszły rok... |
Autor: | SZREKFL6 [ 25 maja 2006, 13:20 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem ładne te nowe FL. Może nawet ładniejsze od swojego VM Te światła nadają dużo charakterku |
Autor: | ciezarowka [ 25 maja 2006, 18:36 ] |
Tytuł: | |
Volvo na całym świecie zaczęło odróżniać się od innych pro9ducetow, ale to jest sodowane, że jest dostępny na każdym kontynencie i prawie w każdym kraju świata. A szczególnie u większych braci FL i FE. |
Autor: | oski1234 [ 25 maja 2006, 21:21 ] |
Tytuł: | |
No jak już Ci pisałem na GG mi się bardzo podoba, w każdym razie bardziej niż to starsze FL A żeby stwierdzać że to renault to chyba zbyt pochopnie... Moim zdaniem Volvo to Volvo, i wątpie aby brało coś kolwiek od renaulta... Może jedynie coś związanego ze stylistyką... |
Autor: | SZREKFL6 [ 25 maja 2006, 21:47 ] |
Tytuł: | |
Bylbym oburzony gdyby zaczęło brać cokolwiek ze spraw mechnicznych (nie chciałbym tu nikogu uraźnić ) Ale MIX stylistyczny może być ciekawy ale w granicach rozsadku |
Autor: | ciezarowka [ 25 maja 2006, 22:15 ] |
Tytuł: | |
To jest w 100% Volvo tylko ma kabinkę z Renaulta, może nie produkowaną przez RVI tylko projekt kabiny pochodzi z Renaulta. To rozwiązanie zostało sprawdzone w Ameryce południowej w Volvie VM. |
Autor: | Daniel [ 26 maja 2006, 14:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To jest w 100% Volvo tylko ma kabinkę z Renaulta, może nie produkowaną przez RVI tylko projekt kabiny pochodzi z Renaulta
Może i dobrze że ma tylko kabinę Renaulta... Ogólnie ciekawie się prezentuje nowy produkt Volva |
Autor: | ciezarowka [ 27 maja 2006, 13:06 ] |
Tytuł: | |
Jednak klasa ciężką i do transportu międzynarodowego czy długodystansowego wygrywa z mniejszymi ciężarówkami. A prawda jest taka, że coraz trzeciej widuje się firmy stosujące te właśnie mniejsze ciężarówki do transportu z ładunkami typu meble, styropian itp…. Znam już takie firmy, które z ciężkiego transportu zrezygnowały na rzecz wyspecjalizowania się w transporcie objętościowym i posiadają już tylko zestawy Tandem które mogą maksymalnie zabrać 120m3 ale tylko do 20 ton. |
Autor: | oski1234 [ 27 maja 2006, 15:17 ] |
Tytuł: | |
Tak jest, i właśnie FE ( przynajmniej w moim odczuciu) będzie przeznaczone do takiego właśnie transportu... |
Autor: | ciezarowka [ 29 maja 2006, 9:58 ] |
Tytuł: | |
FL będzie mogło przewozić 20 ton przy dobrym zestrojeniu samochodu nadwozia i przyczepy. Natomiast FE będzie przystosowany do przewozu nawet 24 tony ładunku i więcej przy rozszerzeniu długości i masy całkowitej zestawu, prawdopodobnie będzie w europie obowiązywać masa 44 ton. Nie tak jak się mówi 60 ton. |
Autor: | łukasz [ 02 cze 2006, 12:34 ] |
Tytuł: | |
A oto i wnętrze nowego VOLVO FE...Sory za to zdjęcie,ale nic innego nie znalazłem... |
Autor: | SZREKFL6 [ 02 cze 2006, 13:08 ] |
Tytuł: | |
Ale to chyba wersja GLOBETROTTER bo ma duże schowki górne, ale wcale bym sie nie pogniewał gdyby takie schowki były w wesji normalnej Raczej przyjemne wnętrze, jasne wykończenie sprawia że czuje sie chyba lepiej w samochodzie |
Autor: | Cheester [ 02 cze 2006, 17:09 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem to nie jest wersja Globetrotter bo do tego modelu nie sa stosowane takie kabiny. Mialem przyjemnosc rozmawiac na serwisie Volvo z czlowiekiem ktory jezdzil nowym FL i mowil ze calkiem przyjemne autko. Volvo nareszcie wprowadzilo ciezarowke mozna powiedziec klasy sredniej (mowa o FE). Cos pomiedzy FL a FM. Ja sobie tak zartobliwie mowie na te dwa modele ze to takie mniejsze chinczyki |
Autor: | łukasz [ 03 cze 2006, 13:27 ] |
Tytuł: | |
Nowe Volvo FL i FE Volvo Truck Corporation prezentuje Nowe rozwiązanie handlowe dla transportu lokalnego i regionalnego Europejski rynek samochodów ciężarowych w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 12-26 t charakteryzują naprawdę trudne warunki. Popyt jest raczej stabilny, a konkurencja ostra. W związku z tym, że koncern Volvo Trucks wprowadza na rynek europejski całkowicie nowe rozwiązanie handlowe, obejmujące zarówno samochody ciężarowe, jak i usługi, skierowane do segmentów, takich jak np. transport dystrybucyjny, wywóz odpadów, lekki transport budowlany i transport komunalny, wysyłamy w świat wyraźną wiadomość: Volvo inwestuje – mocno inwestuje – w te segmenty rynku. - To ważna część długoterminowej strategii Volvo Truck Corporation, polegającej na poszerzeniu i wzmocnieniu naszej pozycji w Europie w obrębie tych segmentów rynku, w których dostrzegamy znaczący potencjał - mówi Roar Isaksen, Dyrektor Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. - W ramach naszej koncepcji handlowej możemy zaoferować zarówno nowym, jak i dotychczasowym klientom kompleksowe rozwiązania transportowe, obejmujące nowoczesne samochody ciężarowe i nowe usługi dostosowane do indywidualnych wymagań. Dwa nowe samochody ciężarowe Centralnym elementem oferty firmy Volvo są dwa całkowicie nowe samochody ciężarowe: Volvo FL i Volvo FE. Volvo FL zajmuje segment pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 12-18 t, podczas gdy Volvo FE opracowano z myślą o nieco cięższych zastosowaniach, w segmencie pojazdów o masie od 18 do 26 ton. Obydwa pojazdy mogą być dostosowane do indywidualnych wymagań w wielu segmentach transportu lokalnego i regionalnego. Aby ułatwić klientom wybór najlepszego dla nich rozwiązania, a także, by skrócić okres pomiędzy złożeniem zamówienia a dostawą pojazdu, firma Volvo opracowała szereg rekomendowanych specyfikacji dla poszczególnych zastosowań, takich jak np. pojazdy furgonowe, śmieciarki, wywrotki, samochody gaśnicze, holowniki pomocy drogowej i zamiatarki uliczne. Na podstawie odpowiedniej specyfikacji bazowej można kontynuować przystosowywanie pojazdu do konkretnych potrzeb, wybierając odpowiedni typ kabiny i opcje wyposażenia oferowane w każdym segmencie. Firmy, które chcą mieć gotowe do pracy rozwiązanie prosto z fabryki, dostępne w krótkim czasie, mogą wybrać pojazd CitiPro - dostępny wprost z fabryki, kompletny 12-tonowy samochód dystrybucyjny Volvo FL z zabudową typu furgon i tylną windą załadowczą, gotowy do pracy w dniu dostawy do klienta. Kompleksowa oferta dla firm operujących w terenie miejskim U podstaw nowej koncepcji handlowej leży wnikliwa analiza potrzeb i okoliczności, które mają wpływ na codzienną pracę firm transportowych. Dla wielu firm działających w środowisku miejskim transport nie stanowi ich działalności podstawowej. Zazwyczaj zależy im na swobodzie prowadzenia swoje działalności kluczowej i nie są one zbytnio zainteresowane utrzymywaniem floty pojazdów. Dlatego właśnie najważniejsze znaczenie ma oferowanie tego typu firmom bezpieczeństwa, wysokiej opłacalności i kompleksowych rozwiązań, które nie stwarzają problemów. To czego one potrzebują, to zarówno niezawodne samochody ciężarowe, jak i dobrze zaplanowana obsługa techniczna – większa wydajność pracy kierowcy i minimalna liczba przestojów – oraz usługi zapewniające płynną i bezproblemową realizację zadań transportowych. - Wysoka niezawodność i szybki dostęp do serwisu są niezwykle ważne - wyjaśnia Roar Isaksen. - Wielu klientów oczekuje, że czas dojazdu do stacji obsługi nie powinien przekraczać 40 minut i że pomoc otrzymają natychmiast. Usługi, które ułatwiają życie Aby wyjść naprzeciw potrzebom prostych rozwiązań, szybkiej obsługi i wysokiej dostępności pojazdu, oferujemy usługi, które są tak samo ważną częścią koncepcji handlowej firmy Volvo jak samochody ciężarowe. Za pośrednictwem 1100 dealerów i stacji obsługi Volvo na terenie Europy wprowadzamy usługi, które zostały opracowane specjalnie z myślą o firmach zajmujących się transportem lokalnym i regionalnym. Naszym celem jest, by dealer mógł pełnić funkcję miejsca, w którym klient ma dostęp do wszystkiego, co dotyczy jego działalności transportowej. Pośród nowych elementów naszej oferty znajdują się atrakcyjne kontrakty serwisowe, usługi ekspresowe nie wymagające wcześniejszego uzgadniania terminu, serwis ogumienia oraz krótko- bądź długookresowy wynajem samochodów ciężarowych. Kolejnym obszarem naszej troski są szkolenia kierowców dotyczące ekonomicznej i bezpiecznej jazdy. - Niektórzy dealerzy już dziś oferują usługi tego typu na szczeblu lokalnym. Teraz będziemy jeszcze mocniejsi i bardziej jednorodni na szczeblu międzynarodowym - komentuje Roar Isaksen. Kryją się za tym typowe działania, takie jak usługi serwisowe, dostawa części, serwis ogumienia, kontrakty serwisowe, finansowanie, itp. Rosnące oczekiwania w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony środowiska Czynnikami, które odgrywały główną rolę przy projektowaniu nowych pojazdów Volvo FL i Volvo FE były nie tylko opłacalność i niezawodność eksploatacyjna. Najwyższy priorytet miały także troska o środowisko i bezpieczeństwo. - Naszą ambicją zawsze było i jest oferowanie bezpieczeństwa na światowym poziomie- mówi Roar Isaksen. - Dobra widoczność i skuteczne hamulce przyczyniają się do zapobiegania wypadkom i podnoszą bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i innych użytkowników drogi. Aby wyeliminować ryzyko obrażeń kierowcy wywołanych skutkami wypadku, obydwa pojazdy: FL i FE zostały poddane testom zderzeniowym zgodnym z normami szwedzkimi oraz naszej wewnętrznej próbie zderzeniowej z nieruchomą barierą - tak samo jak większe modele naszych samochodów ciężarowych. Nowe samochody ciężarowe Volvo reprezentują duży krok naprzód również w dziedzinie ochrony środowiska . Dzięki nowym silnikom z technologią selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), emisja spalin została znacząco zredukowana bez wpływu na zużycie paliwa. Volvo FL i Volvo FE już dziś są dostępne w wersjach spełniających normę emisji spalin, która na terenie Europy wejdzie w życie w roku 2009 (Euro 5). W porównaniu do poprzednich silników klasy Euro 3 oznacza to zmniejszenie emisji cząstek stałych o ok. 80% oraz ponad dwukrotne ograniczenie emisji tlenków azotu. - Połączenie wyjątkowo niskiej emisji składników toksycznych i niskiego zużycia paliwa przyczynia się do zapewnienia wyższej jakości powierza, mniejszej emisji dwutlenku węgla i lepszej opłacalności dzialalności transportowej dla naszych klientów - konkluduje Roar Isaksen. - Jestem bardzo szczęśliwy i dumny, że mogę Państwu o tym zakomunikować. Rozwiązanie handlowe Volvo Trucks dla transportu lokalnego i regionalnego Samochody ciężarowe Nowe Volvo FL dla sprawnego transportu miejskiego w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 12-18 t. Dostępne jako podwozie samochodu ciężarowego 4x2 w wielu wariantach dopasowanych do indywidualnych wymagań danego segmentu transportu. Trzy typy kabin: kabina dzienna, kabina komfort i kabina załogowa. 7-litrowy silnik z układem wtryskowym Common Rail rozwijający moc 240 KM (920 Nm) lub 280 KM (1050 Nm). Dostępny w wersji Euro 3 (poza Europą), Euro 4 lub Euro 5. Kabina przetestowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego, elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS) i funkcja hamowania mieszanego (Brake Blending). Volvo FL jest także oferowane jako dostępny prosto z fabryki, kompletny, gotowy do pracy samochód dystrybucyjny z windą załadowczą – Volvo FL CitiPro. Nowe Volvo FE dla szybkiego i wydajnego transportu lokalnego i regionalnego w przedziale dopuszczalnej masy całkowitej 18-26 t. Dostępne jako ciągnik siodłowy 4x2 oraz podwozie samochodu ciężarowego 4x2, 6x2 lub 6x4 w wielu wariantach dopasowanych do indywidualnych wymagań danego segmentu transportu. Trzy typy kabin: kabina dzienna. kabina komfort i kabina sypialna - trzy pakiety wyposażenia, zależnie od obszarów zastosowań pojazdu. 7-litrowy silnik z układem wtryskowym Common Rail rozwijający moc 240 KM (920 Nm), 280 KM (1050 Nm) lub 320 KM (1200 Nm). Dostępny w wersji Euro 3 (poza Europą), Euro 4 lub Euro 5. Kabina przetestowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego, elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS) z układem stabilizacji toru jazdy (ESP) i funkcją hamowania mieszanego (Brake Blending). Usługi Oprócz typowych dla firmy Volvo działań, takich jak usługi serwisowe, części zamienne, kontrakty serwisowe, finansowanie, itp., nasze rozwiązania handlowe kierowane do firm zajmujących się transportem lokalnym i regionalnym obejmują także: Golden Lease Do 31 grudnia 2006 oferujemy kompleksowe rozwiązanie transportowe, obejmujące leasing operacyjny pojazdu Volvo FL CitiPro. W ramach stałej opłaty miesięcznej klient otrzymuje: · Kompletny, standardowo wyposażony, 12-tonowy samochód ciężarowy z zabudową typu furgon i windą załadowczą z tyłu, · Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo z pełną obsługą zapobiegawczą i naprawą całego pojazdu (wraz z zabudową i windą załadowczą), · ubezpieczenie, · szkolenie kierowców. Ekspresowe Usługi Serwisowe Volvo Wykonywanie prostszych napraw bez konieczności wcześniejszego uzgadniania terminu. 4Blue Firmom, które zakupią Volvo FL lub Volvo FE przed 31 grudnia 2006 r. zostanie zaoferowany Niebieski Kontrakt Serwisowy Volvo po cenie 1750 euro, uwzględnionej w cenie zakupu pojazdu. Kontrakt ten obejmuje pełną obsługę zapobiegawczą przez okres czterech lat. Volvo Truck Rental Wynajem samochodów ciężarowych. Driver Development Szkolenie kierowców koncentrujące się na oszczędzaniu paliwa i bezpieczeństwie. 22 maja 2006 Zdjęcia nowych pojazdow znajdują się na stronie: http://imagebank.vtc.volvo.se Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z: Ulf Arensberg, tel.: +46 31 66 66 50, e-mail: ulf.arensberg@volvo.com or Marie Vassiliadis, phone +46 31 322 41 27, e-mail marie.vassiliadis@volvo.com Renata Stefańska – Volvo Polska, Samochody Ciężarowe, tel.: (22) 549 45 59, kom.: 0601 33 44 38; e-mail.: renata.stefanska@volvo.com prywatność | © prawa autorskie Polska zródło:www.volvotrucks.pl |
Autor: | SZREKFL6 [ 03 cze 2006, 20:08 ] |
Tytuł: | |
No musze przyznać że z ryja jest bardzo podobny do FM Tunel silnika w kabinie mniejszy co sprawia że jest wiecej miejsca. Muszę przyznać że sie VOLVO postarało z tym samochodzikiem |
Autor: | Martin [ 04 cze 2006, 18:03 ] |
Tytuł: | |
Mi to się wogule to nowe Volvo nie podoba, za bardzo przypomina "RENIE" |
Autor: | lechos [ 05 cze 2006, 11:21 ] |
Tytuł: | |
Wiesz Martin zgadzam się z Tobą. Szczególnie jak patrze na te fotki z boku, to normalnie jak bym widział Renaulta. |
Autor: | piotrekgal [ 08 cze 2006, 19:31 ] |
Tytuł: | |
bezsens bezsens te volvo, volvo powinno byc flagowym autem tak jak scania, a obydwa nowe modele odbiegaja od tego, volvo na prototypie renault, porazka, jezeli nowe volvo FH ( ktos wspomnial ze ma ono powstac w przyszlym roku- ja osobiscie o tym nic nie slyszalem no ale ..) ma byc chociazby ze wzgledow estetycznych podobne wnetrze do FL to bedzie kolejny symbol na to, ze volvo nie powinno nazywac sie volvem a ja bede glebiej zastanawial sie czy dalej warto byc kierowca.. ( pomijajac fakt, ze coraz nowsze ciezarowki to jak odkurzacze elektroniczne, podziwiam ludzi ktorzy zachwycaja sie tymi nowosciami, dla mnie najlepiejbyloby aby rozwoj konstrukcji ciezarowek zastal na dziejszym dniu ) |
Autor: | Mihu [ 08 cze 2006, 19:36 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: bezsens bezsens te volvo, volvo powinno byc flagowym autem tak jak scania, a obydwa nowe modele odbiegaja od tego, volvo na prototypie renault, porazka, jezeli nowe volvo FH ( ktos wspomnial ze ma ono powstac w przyszlym roku- ja osobiscie o tym nic nie slyszalem no ale ..) ma byc chociazby ze wzgledow estetycznych podobne wnetrze takie jak FL to bedzie kolejny symbol na to, ze volvo nie powinno nazywac sie volvem a ja bede glebiej zastanawial sie czy dalej warto byc kierowca.. ( pomijajac fakt, ze coraz nowsze ciezarowki to jak odkurzacze elektroniczne, podziwiam ludzi ktorzy zachwycaja sie tymi nowosciami, dla mnie najlepiejbyloby aby rozwoj konstrukcji ciezarowek zastal na dziejszym dniu )
Niestety globalizacja jest nieunikniona. Czy Ci się to podoba czy nie to producenci będą "cięli" koszty produkcji dla większych zysków. Poza tym nie jest to nowe zjawisko, nie zapominajmy o współpracach MAN - Saviem, Fiat - Magirus - Unic, Iveco - Pegaso, itd.Aha, co Twoim zdaniem oznacza "ciężarówka flagowa", bo nie rozumiem kontekstu w jakim tego wyrażenia użyłeś. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |