wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3623
Strona 1 z 2

Autor:  łukasz [ 02 cze 2006, 11:49 ]
Tytuł:  [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Hamulec VEB+ jest daleko zaawansowaną modyfikacją dotychczasowego rozwiązania o nazwie VEB.Działanie VEB+ jest oparte na dodatkowej dzwigni zaworowej uruchamianej podczas hamowania.Dzwignia ta zwiększa docisk zaworów,podnosząc skuteczność hamowania silnikiem.Przy 2200obr/min maksymalna moc siły hamownia wynosi-425kW.VEB+ jest systemem łączącym regulator ciśnienia spalin(hamulca EPG) i hamulca kompresyjnego Volvo Compression Brake-VCB.VCB jest integralną częścią mechanizmu zaworowego jednostki D16E.W wyniku ciśnienie działające na tłoki rośnie proporcjonalnie do zwiększenia stopnia napełnienia cylindrów.Hamulec VEB+ jest oferowany jako wyposażenie opcjonalne VOLVO FH16 660.

zródło:Trailer...

Autor:  Cheester [ 02 cze 2006, 17:23 ]
Tytuł: 

Calkiem porzadne te rozwiazanie wprowadzone przez Volvo. Strasznie duza sile hamowania uzyskuje VEB+ no ale jednak trzeba jakos powstrzymac te 660 kucykow jak sie bujnie.

Autor:  Levuss [ 04 cze 2006, 13:27 ]
Tytuł: 

coś mi sie zdaje że jest to najpotężniejszy hamulec silnikowy dostepny na europejskim rynku ciężarowym zresztą Volvo zawsze miało najlepsze tzn. najmocniejsze hamulce silnikowe

Autor:  Mihu [ 04 cze 2006, 13:31 ]
Tytuł: 

Cytuj:
zresztą Volvo zawsze miało najlepsze tzn. najmocniejsze hamulce silnikowe
Tutaj się nie zgadzam. Wiele czasopism podkreślało, że Volvo miała słabsze niż u konkurencji hamulce silnikowe w modelach Fh pierwszej i drugiej generacji. Dotyczyło to także Fh16. Fakt, nie były one złe, ale konkurenci potrafili więcej. ;)

Autor:  Levuss [ 04 cze 2006, 14:02 ]
Tytuł: 

no tak mihu ale czy przypodniem od pojawienia się chińczyka Volvo ma już chyba najmocniejsze hamulce silnikowe?

Autor:  misiekboss [ 04 cze 2006, 19:54 ]
Tytuł: 

A słyszeliscie o nowym hamulcu Mercedesa Tubo brake,wukorzystuje on turbosprearke Dział w ten sposob ze zamyka zawor na sprezarce i spaliny tworza przeciwcisnienie w suwie sprezania, aby zapobiec przecviazeni sa jeszcze dodatkowe zawory upustowe

Autor:  łukasz [ 04 cze 2006, 20:42 ]
Tytuł: 

To jest temat o VEB+,a nie Turbobrake... :/ A ja słyszałem o tych hamulcu MB i został on zapoczątkowany w pierwszym Axor-ze...Też dobry dodatek... :D

Autor:  Cyryl [ 04 cze 2006, 20:51 ]
Tytuł: 

o hamulcu Axora pisałem tu: http://www.autocentrum.pl/?FF=124&type=4&id=501506164

Autor:  HitmaN [ 04 cze 2006, 22:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wiele czasopism podkreślało, że Volvo miała słabsze niż u konkurencji hamulce silnikowe
No tak czego się spodziewać po tym małym garbiku na krzywce wałka rozrządu (spoczątku jeden potem dwa) przecież one są tak małe żeby podczas normalnej pracy nie otwierały zaworu wydechowego czyli też przy hamowaniu nie będą go owtierały zbyt mocno, i tu mi się wydaje że VEB tracił do konkurencji.

W sumie najciekawszym hamulcem silnikowym dekompresyjnym jest jak dalmnie hamulec Jacobsa choć jest dośc skomplikowany.

Pozdrawiam :wink:

Autor:  daberm [ 05 cze 2006, 18:38 ]
Tytuł: 

czytałem niedawno o tym nowym hamulcu VEB+ w Volvo. mocny ( 577 KM ) ale jakos trzaba zatrzymac te 660 ogierów.
:lol:

Autor:  gka3 [ 31 sie 2009, 0:20 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Tak jak MB hamuje turbina Vovlo ma też zawór dwustopniowy na wydechu.

VEB to zawór hydrauliczny, który pozwala lub nie pozwala otwierać się zaworą ssącym. Rozwiązanie proste i skuteczne.

Autor:  tomco23 [ 12 kwie 2020, 20:12 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Czy mi ktos powie czym sie rozni Volvo z silnikiem z VEB od tego z VEB+.

Autor:  Długi [ 12 kwie 2020, 21:12 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

:shock: 11 lat... Brawo.

Autor:  Kierownik [ 12 kwie 2020, 21:39 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Nie znam szczegółów specyfikacji, ale dawno temu jeździłem Fh z silnikowym załączanym z knyfla na desce, z pozycjami on / off.
Potem jeździłem już tylko takimi z wajchą od Veba przy kierownicy. Pozycje to A, i reszta z 3 stopni.

Z systemem Veb+, w d13c wrażenia mam takie, że nie specjalnie ustępuje Kaniowemu retarderowi, a w pewnych sytuacjach, nawet go przewyższa.

Autor:  Sebastian_92 [ 12 kwie 2020, 22:33 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był

Autor:  ciucma102 [ 13 kwie 2020, 7:04 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
A po zalaczeniu któregoś z poziomów wlaczasz jeszcze ten przycisk ,,B" w celu zwiekszenia obrotów czy zapominasz. Bo u nas też był taki as co na serwis z tym jechał a używał Veb'a przy 1300rpm

Autor:  Kierownik [ 13 kwie 2020, 8:23 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
Tam mógł ugnić metalowy przewód do siłownika od klapki na wydechu, lub zawór od veba pod pokrywą zaworów.
Może się ten siłownik przyciął, trzeba by to przepatrzeć.

Ocziwste że najlepsza prędkość obrotowa do hamowania to pod czerwone pole, ale ja strałem się utrzymywać obroty max 1700, i ssia była wystarczająca.

Autor:  tomco23 [ 13 kwie 2020, 11:47 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Dlaczego się pytam: a więc po kolei zawsze myślałem że veb + to ten z wajcha przy kierownicy i pojawił się z silnikiem D13 .starszy veb miał przełącznik na desce rozdIlczej 2 lub 3 pozycyjny. (1 at wyłączony,2 grzybek za turbina blokująca spaliny a więc klapowy,3 przymykanie i otwieranie odpowiednio zaworów a więc hamowanie kompresja cykl Jacobsa aktywowanie+ blokada na wydechu) 2 pozycyjny nie posiada uruchomienie cyklu Jacobsa. Ten niby veb + to kombinacja z tych dwu układów + odpowiednio redukowanie biegów przez Ishift. Dla mnie było wszystko raczej jasne tylko że zobaczyłem wykresy i dane techniczne silników D13 i co widzę że silniki D13 mają moc hamowania z veb 300kw zaś z veb+ 375kw.a więc różnica duża.Silniki D11 nie są oferowane z veb + tylko i wyłącznie z veb .Ale przecież wszyscy wiedzą że są z Ishift .i mają moc 290kw to ja się pytam się bierze niebagatelna różnica 75 kw przy D13 skoro jest kombinacja tych samych układów.dlacEgo D11 nie ma veb + skoro ma Ishift i taki sam veb jak D13.ciucma102 jak ktoś miał używać veb przy 1300 skoro B włączasz i Ishift sam wszystko załatwia to nie manual. Przy automatach nie ma problemu ale przy manualach silnik musi mieć obroty by hamować nawet przy retarderze a w silnikowych to obowiązek. Sam tolkowalem kierowcy że przy zjeździe ma miec ponad 2000 obrotów ,a on mi że nie będzie katować silnika i mnie nie będzie słuchać i będzie mu pomagać dalej noznym

Autor:  tomco23 [ 13 kwie 2020, 12:01 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

Cytuj:
Cytuj:
@Kierownik, ja u siebie mam niby veb+ ale to to u mnie mega słabo działa (w sumie to może być coś zepsute penie :lol: ), w kani jak jeździłem to ostro hamowało ale tam to retarder chyba był
A po zalaczeniu któregoś z poziomów wlaczasz jeszcze ten przycisk ,,B" w celu zwiekszenia obrotów czy zapominasz. Bo u nas też był taki as co na serwis z tym jechał a używał Veb'a przy 1300rpm
Tak tylko że podam ci na przykładzie silnika DaF 13 litrowy. Moc hamowania silnika czyli MX czyli dafowskiego veb-a to 370 kw(wg.producenta).Zas retardera w dafie to 500kw.a więc niebagatelna różnica więc ciezko porównywać hamulec silnikowy do retardera.Zaletami silnikowego jest prostota i waga ale już nie jest aż tak wydajny jak retardera. Ja jeździłem dafem z retarderem i w ogóle nie było w nim mx-a .

Autor:  Kierownik [ 13 kwie 2020, 12:28 ]
Tytuł:  Re: [Volvo, FH16] Nowy hamulec - VEB+

W Dafie skrzynia jest Zf. Retarder w Zf jest chyba mocniejszy niż Kaniowy, to raz.
Dwa że retardery wszystkich marek poniżej 40km/h praktycznie nie chamują, a silnikowy np Veb owszem, i to bardzo mocno.

Generalnie po przesiadce na auto z retarderem, i nastawieniu że "łaaaa, co to teraz będzie", widzę że to przereklamowany temat.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/