Cytuj:
Wciągając/opuszczając kontener nie miej zahamowanego samochodu, niech kontener sam odjedzie do tyłu lub odepchnie samochód, bo inaczej kontener może zeskoczyć z haka(zależy jaki masz typ haka i jego zabezpieczenia)
Zgadza się jeśli wciągasz kontener to raczej spuść z hamulca, tak żeby to auto wjeżdżało pod kontener. Ale czasami jeśli jest z górki to oczywiście zacznie Cię ciągnąć, więc wtedy musisz zahamować i ciągnąć kontener na siebie, ale to nic strasznego w końcu po coś ma te rolki.
Zawsze staraj się ustawiać auto do wciągania w linii prostej z kontenerem, jeśli się nie da to przy wciąganiu gdy auto będzie pod niego wjeżdżało manewruj tak żeby wyrównać no i co najważniejsze trafić nim na rolki prowadzące w aucie. Jeśli to byłoby niemożliwe ze względu na mało miejsca możesz delikatnie na kilkanaście centymetrów dźwignąć kontener i troszeczkę z nim podjechać ale zawsze uważaj.
Jak już kolega wcześniej wspomniał uważaj przy kiprowaniu, ale także podczas jazdy ponieważ środek ciężkości jest dosyć wysoko. No i co jasne zawsze sprawdzaj czy pozapinałeś wszystkie blokady.
Jeśli będziesz jeździł też z przyczepą to przy przerzucaniu kontenerów to podstawą jest żeby auto było w linii prostej z przyczepą i na równym tzn. żeby np. jedno koło nie stało w jakiejś dziurze. No i cały czas kontroluj czy wszystko gra np. czy coś nie zablokowało kontenera itp.
Aha i pilnuj żeby przy każdej operacji nikt nie stał z boku auta czy kontenera, tak samo Ty nigdy nie operuj dźwigiem stojąc na schodkach, rób to raczej wychylając się z kabiny, bo w razie błędu i wywrotki kontenera, może się to boleśnie skończyć, a zdrowie i życie jest najważniejsze.