wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
MAN FE 410A 6x4 blokada mostow http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36895 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | digidy [ 09 wrz 2012, 0:08 ] |
Tytuł: | MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Witam. Mam pytanie odnosnie blokady mostow w wywrotce 6x4 bo ostatnio rozmawialem ze znajomym i wstyd sie przyznac, ale juz zwatpilem czy zawsze dobrze rozumialem ikonki na przyciskach od blokad..;-/. Mianowicie zawsze myslalem, ze jest tak: Normalnie ciagnie w takiej wywrotce tylko jedna os (jedno kolo na tylko jednej z osi), po wlaczeniu przycisku na ktorym widac ikonke z jedna osia z tylu i jedna skrecona osia z przodu to wowczas zalacza mi sie z tylu druga os (jedno kolo na drugiej osi) i moge normalnie skrecac w terenie bo ciagna mi po prostu obydwie osie ale tylko po jednym kole na kazdej z nich; po wcisnieciu dodatkowo drugiego przycisku na ktorym widoczne sa zblokowane 2 osie to wowczas blokuje jednoczesnie obydwie osie tylne i ciagna mi 4 kola tylne (wlasciwie 8 kol bo to blizniaki). A czy mozna zblokowac tylko jedna os na tyle? Np nie zalaczac tego pierwszego guzika i wowczas nacisnac ten drugi? Ten kto jezdzi 6x4 pewnie wie o ktorych symbolach mowie, ale postaram sie zrobic zdjecia jutro i zarzucic tutaj bo strasznie mnie to nurtuje... |
Autor: | digidy [ 14 wrz 2012, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Chodzi o 2 dolne przyciski po lewej stronie... http://images44.fotosik.pl/401/c198825435447331.jpg Dziekuje za pomoc. |
Autor: | sebotrucker [ 15 wrz 2012, 1:15 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Pierwszy od góry blokada międzymostowa Drugi blokada mechanizmu różnicowego |
Autor: | digidy [ 16 wrz 2012, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Pierwszy od góry blokada międzymostowa
Dziekuje kolego, czytalem wlasnie ciekawy temat nt. blokad na ktorym wypowiadal sie kolega MANik i prawie wszystko zrozumialem, prawie.... Mianowicie ktora os ciagnie normalnie bez zalaczanie miedzymostowej? Chyba nie zawsze pierwsza na tyle (bo tak mozna wywnioskowac z obrazka na przycisku dolnym lewym u mnie na zdjeciu, pierwsza os po osi skretnej a wiec przedniej)? Jesli zalacze blokade poprzeczna tylko (wcisne dolny lewy przycisk na moim obrazku) to bede mi ciagnely 2 kola na jednej z osi ale jesli mam 6x4 to nie wiem ktora to bedzie os, tak? Moze byc pierwsza na tyle albo druga? Bo jesli dodatkowo zalacze blokade miedzymostowa (krzyzowa) [przycisk lewy gorny u mnie na obrazku] to juz wtedy na pewno beda krecily obie zblokowane osie...Drugi blokada mechanizmu różnicowego Tak jest w kazdej wywrotce 6x4, ze ciagnie jedna z osi na tyle a nie zawsze pierwsza os, tak jest przy MANie tylko czy sie glupot nasluchalem, ze tak tylko przy ZFach jest?;-) |
Autor: | MAN [ 16 wrz 2012, 14:13 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Z napędem kół jest podobnie jak w osobówce, napęd jest przekazywany na tą oś/koło gdzie ma najlżej. Podniesiesz jedno koło z tyłu i ono będzie się kręcić a reszta stała w miejscu. Więc napęd jest przekazywany na dwie tylne osie i tylko od danej sytuacji na drodze zależy która oś "ciągnie" pierwsza czy druga. Po to jest właśnie blokada między osiowa aby napęd był na stałe przekazywany na obie osie. Gdy załączysz blokadę mostu następuje blokada mechanizmu różnicowego na obu mostach napędowych |
Autor: | digidy [ 16 wrz 2012, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj:
Po to jest właśnie blokada między osiowa aby napęd był na stałe przekazywany na obie osie. Gdy załączysz blokadę mostu następuje blokada mechanizmu różnicowego na obu mostach napędowych
Czyli nie zblokuje tylko jednej osi (pierwszej albo drugiej) przy 6x4? Jak zalacze tylko blokade poprzeczna bez blokady miedzymostowej to nie uda mi sie zblokowac jednej z osi?
|
Autor: | MAN [ 16 wrz 2012, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Czyli nie zblokuje tylko jednej osi (pierwszej albo drugiej) przy 6x4? Jak zalacze tylko blokade poprzeczna bez blokady miedzymostowej to nie uda mi sie zblokowac jednej z osi?
Nie
|
Autor: | Gośc [ 16 wrz 2012, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny. |
Autor: | sebotrucker [ 16 wrz 2012, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny.
Podnieś auto na resorze . chłopie co Ty opowiadasz
|
Autor: | digidy [ 17 wrz 2012, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Czyli nie da sie zblokowac tylke jednej osi w mojej wywrotce. Dziekuje koledzy za cierpliwosc i fachowe rady:-) |
Autor: | digidy [ 27 lis 2012, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Cytuj: Nieprawda!W MANie stale jest napędzana jedna oś.Gdy załączysz blokadę mechanizmu różnicowego i podniesiesz ostatnią oś to auto pojedzie,gdyby wszystkie koła były napędzane auto by nie pojechało ponieważ napęd byłby przekazany na koło które ma najlżej...Inaczej jest w Mercedesie tam napędzane są wszystkie koła,tzw.napęd permanentny.
Podnieś auto na resorze . chłopie co Ty opowiadasz |
Autor: | Gośc [ 29 lis 2012, 3:13 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Trochę to tłumacząc pokomplikowałem,ale kto jezdził mercedesem i manem to na pewno zauważył różnice...A jeśli nie to proponuję wycieczkę do serwisu mana,tam mu powiedzą,że można mieć mana ciągnącego stale wszystkimi kołami (tak jak mercedes), ale trzeba za to dodatkowo zapłacić... |
Autor: | BartekSW [ 29 lis 2012, 18:55 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Trochę to tłumacząc pokomplikowałem,ale kto jezdził mercedesem i manem to na pewno zauważył różnice...A jeśli nie to proponuję wycieczkę do serwisu mana,tam mu powiedzą,że można mieć mana ciągnącego stale wszystkimi kołami (tak jak mercedes), ale trzeba za to dodatkowo zapłacić...
Chodzi Ci o mechanizm ze szperą?Pierwsze słysze żeby ktoś to stosował w ciężarówkach, ale kto wie... |
Autor: | Gośc [ 30 lis 2012, 3:55 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Żadna szpera.Po prostu w manie napęd jest stale przekazywany na jedną oś.Przekręcając pokrętło powodujesz dołączanie kolejnych mostów lub blokad mechanizmu różnicowego.Z kolei w mercedesie napęd jest przekazywany stale na wszystkie koła (oczywiście te napędzane!).Przekręcając pokrętło blokujesz mechanizm różnicowy w moście lub włączasz blokadę międzyosiową. Dla eksperymentu proponuje podnieść na lewarku przednie napędzane koło i spróbować zjechać z niego bez załączania żadnej blokady.W mercedesie się to nie uda,gdyż napęd zostanie przeniesiony na koło które ma najlżej,czyli przednie wiszące w powietrzu.Natomiast man zjedzie z lewarka gdyż cały napęd jest tam przenoszony na jedną oś.Z tego co pamiętam jest to ostatnia oś. Dlatego też w manie 8x6 można nie zauważyć gdy się zgubi wał napędowy od przedniej osi (autentyczne zdarzenie!!),a w mercedesie się to nie uda.Po prostu auto nie pojedzie bez wału.Chyba,że załączy się blokadę międzyosiową, wtedy da się jechać... Mam nadzieję,że teraz to przejrzyściej wytłumaczyłem |
Autor: | digidy [ 30 lis 2012, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Żadna szpera.Po prostu w manie napęd jest stale przekazywany na jedną oś.Przekręcając pokrętło powodujesz dołączanie kolejnych mostów lub blokad mechanizmu różnicowego.Z kolei w mercedesie napęd jest przekazywany stale na wszystkie koła (oczywiście te napędzane!).Przekręcając pokrętło blokujesz mechanizm różnicowy w moście lub włączasz blokadę międzyosiową.
Rozumiem doskonale, ale wydawalo mi sie wiele razy w zwirowni, ze podczas straty przyczepnosci krecila czesto 2ga os (liczac od przodu w aucie 3osiowym a wiec 1wsza to os przednia itd).Dla eksperymentu proponuje podnieść na lewarku przednie napędzane koło i spróbować zjechać z niego bez załączania żadnej blokady.W mercedesie się to nie uda,gdyż napęd zostanie przeniesiony na koło które ma najlżej,czyli przednie wiszące w powietrzu.Natomiast man zjedzie z lewarka gdyż cały napęd jest tam przenoszony na jedną oś.Z tego co pamiętam jest to ostatnia oś. Cytuj: Dlatego też w manie 8x6 można nie zauważyć gdy się zgubi wał napędowy od przedniej osi (autentyczne zdarzenie!!),a w mercedesie się to nie uda.Po prostu auto nie pojedzie bez wału.Chyba,że załączy się blokadę międzyosiową, wtedy da się jechać...
Masz na mysli, ze auto w konfiguracji 8x6 (Mercedes) nie pojedzie bez walu na przedniej osi? Nie jezdzilem 4osiowymi, ale z tego co wiem przod jest zalaczany oddzielnie i niezaleznie wiec auto zawsze pojedzie bo pomimo zalaczenia przodu i tak tyl ciagnie, tyl z prodem sa niezalezne wiec nawet jesli Twoja teoria dziala to i tak bedzie mozna jechac bez blokady... ale nie jezdzilem 4osiowymi wiec moze masz racje.
Mam nadzieję,że teraz to przejrzyściej wytłumaczyłem |
Autor: | Gośc [ 01 gru 2012, 6:24 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Gdy w mercedesie urwiesz,odkręcisz wał przenoszący napęd na pierwszą oś, a nawet gdy rozwalisz do końca krzyżak na półośce w przednim moście to już dalej nie pojedziesz...Po prostu napęd będzie przenoszony tam gdzie ma najlżej, czyli tam gdzie się coś urwało.Możesz załączyć blokadę międzyosiową i jedynie wtedy dojedziesz do mechanika.Ale to nie jest najzdrowsze dla układu napędowego,jak wiesz każda oś na zakrętach pokonuje inną drogę i występują wtedy niezdrowe naprężenia.W manie kumplowi odkręcił się wał i jego jedną część zgubił.Najśmieszniejsze było to,że nie zauważył tego i nie potrafił w firmie powiedzieć gdzie ten wał może być... Czyli da się jednak manem jechać bez wału! |
Autor: | 5eba [ 15 sty 2014, 22:53 ] |
Tytuł: | Re: MAN FE 410A 6x4 blokada mostow |
Cytuj: Gdy w mercedesie urwiesz,odkręcisz wał przenoszący napęd na pierwszą oś, a nawet gdy rozwalisz do końca krzyżak na półośce w przednim moście to już dalej nie pojedziesz...Po prostu napęd będzie przenoszony tam gdzie ma najlżej, czyli tam gdzie się coś urwało.Możesz załączyć blokadę międzyosiową i jedynie wtedy dojedziesz do mechanika.Ale to nie jest najzdrowsze dla układu napędowego,jak wiesz każda oś na zakrętach pokonuje inną drogę i występują wtedy niezdrowe naprężenia.W manie kumplowi odkręcił się wał i jego jedną część zgubił.Najśmieszniejsze było to,że nie zauważył tego i nie potrafił w firmie powiedzieć gdzie ten wał może być... Czyli da się jednak manem jechać bez wału!
Mylisz 6x6 z 6x4 - mowisz o 6x6 i napedzie przedniej osi - tak jest jak mowisz - merc,iveco maja staly naped na wszystkie osie i skrzynie rozdzielcza z mechanizmem roznicowym(ktory mozesz zblokowac i nawet bez walu do przedniego mostu pojedziesz). Man i Volvo maja przody dolaczane na sztywno - musisz je wlaczyc by ciagnely i masz spiete na sztywno przod z tylem ( nie mozesz jezdzic z przodem po twardej nawierzchni).W 6x4 zawsze ciagna dwie osie nie wazne jakiej marki auto. Nastepnie masz blokade miedzymostowa w volvo i iveco jest w jednym przycisku/pokretle z blokada mechanizmu roznicowego i nie ma innej mozliwosci wlaczenia jak napierw blokady miedzymostowej - dwa mosty ciagna jednakowo, ale moze to byc np dwa lewe kola czy dwa prawe albo po przekatnej i aby tego uniknac wlaczasz blokade mech.roznicowych - wtedy masz na sztywno wszystkie 4 kola. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |