Strona 1 z 7 [ Posty: 136 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 maja 2011, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

Witam zacząłem się interesować zakupem busa koniecznie chłodnia i 8 paletowa, na allegro znalazłem sporo ogłoszeń pojazdów do 3,5 tony spełniających te założenia. Szkopuł polega na tym ze te pojazdy maja wpisana ładowność od około 400-1000 kg (wszystko po to aby się mieściły w DMC 3500kg) i teraz wiadomo ze na takiego mascota na bliźniaku można załadować co najmniej 2 tony ładunku , jak wygląda sytuacja z służbami kontrolnymi ITD, póki co nie mogą kontrolować (jeśli nie stwarzają jakiegoś rażącego niebezpieczeństwa) takich pojazdów, ale służba celna już jak najbardziej może. Jak wygląda sytuacja jak wykryją przeładowanie? Kara za przeładowanie, czy dodatkowo np za brak licencji, tacha itp (bo pojazd przekracza 3,5 DMC)


Post Wysłano: 14 maja 2011, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

Nie wiem czy wiesz, ale przepisy sie zmienily i ITD wali równo po busach, krzyczeli sporo o tym w radiu i TV, nie wiem jak mogłeś to pominąć. Więc lepiej kupować tak, aby jeździć zgodnie z prawem.

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 14 maja 2011, 18:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Dla mnie temat ciekawy, duża ilość busików z DMC 3,5t jeździ przeładowanych i każdy o tym wie doskonale. Oczywiście te auta są technicznie przygotowane do ciągnięcia ładunku około 2t, jedyny problem to przepisy i jak Policja czy ITD weźmie takie auto na wagę, to wtedy zaczynają się problemy.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 14 maja 2011, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
Nie wiem czy wiesz, ale przepisy sie zmienily i ITD wali równo po busach, krzyczeli sporo o tym w radiu i TV, nie wiem jak mogłeś to pominąć.

Więc lepiej kupować tak, aby jeździć zgodnie z prawem.
Co to znaczy wali po busach i co rozumiesz pod pojeciem busa. Słyszałem o rozszerzeniu uprawnień i rzeczywiście uprawnienia im rozszerzyli do kontroli samochodów osobowych, ale diabeł tkwi w szczegółach.
1 stycznia 2011 roku na mocy ustawy z dnia 29 października 2010 r.
o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 225, poz. 1466), Inspekcja
Transportu Drogowego uzyskała uprawnienia do kontroli samochodów osobowych
w przypadku uzasadnionego podejrzenia wobec kierującego, że kieruje pojazdem w stanie
nietrzeźwości lub stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
w przypadku zarejestrowania naruszenia przepisów ruchu drogowego przy użyciu przyrządów
kontrolno-pomiarowych lub urządzeń rejestrujących albo w przypadku stwierdzenia rażącego
naruszenia przepisów ruchu drogowego lub spowodowania zagrożenia bezpieczeństwa
.
Nie wiem czy przeładowanie jest rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa. o urządzenia kontrolno-pomiarowe chodzi o fotoradary.
A co do kupna samochodu aby jeździć zgodnie z prawem, to chyba logiczne jest, najlepiej tez nie przekraczać prędkości itd ale akurat o to nie pytałem, tylko o ewentualne kary związane z faktem przeładowania samochodu.


Post Wysłano: 14 maja 2011, 22:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

[quote="chaos"][quote="el_ryba"]Nie wiem czy wiesz, ale przepisy sie zmienily i ITD wali równo po busach, krzyczeli sporo o tym w radiu i TV, nie wiem jak mogłeś to pominąć.

Nie wiem czy przeładowanie jest rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa. [quote]
czy uważasz że przeładowanie nie jest "rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa"?
napiszę dużymi literami JEST TAKIM NARUSZENIEM
począwszy od braku hamulców a skończywszy na utracie stabilności prowadzenia takiego pojazdu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 maja 2011, 22:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
czy uważasz że przeładowanie nie jest "rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa"?
napiszę dużymi literami JEST TAKIM NARUSZENIEM
począwszy od braku hamulców a skończywszy na utracie stabilności prowadzenia takiego pojazdu.
To wytłumacz mi czemu producent samochodu stosuje takie same elementy zawieszenia, układ hamulcowy itp, w samochodzie homologowanym na 3,5 t i na 5 t. BA właściwie te samochody są identyczne poza dokumentacja, ale chciałbym usłyszeć odpowiedz na pytanie z pierwszego wątku, bo czy ITD zatrzyma czy słuzba celna to dla mnie sprawa drugorzędna jest.


Post Wysłano: 14 maja 2011, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
czy uważasz że przeładowanie nie jest "rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa"?
napiszę dużymi literami JEST TAKIM NARUSZENIEM
począwszy od braku hamulców a skończywszy na utracie stabilności prowadzenia takiego pojazdu.
To wytłumacz mi czemu producent samochodu stosuje takie same elementy zawieszenia, układ hamulcowy itp, w samochodzie homologowanym na 3,5 t i na 5 t. BA właściwie te samochody są identyczne poza dokumentacja, ale chciałbym usłyszeć odpowiedz na pytanie z pierwszego wątku, bo czy ITD zatrzyma czy słuzba celna to dla mnie sprawa drugorzędna jest.
o to musisz zapytać producenta dlaczego tak jest być może jest to chęć "dostosowania" się do potrzeb rynku, ale importer jest wporządku ponieważ ładowność jest od 400 - 800 kg i faktycznie taka jest, a zadaniem służb jest właśnie wyłapywanie takich cwaniaków i skuteczne ich karanie między innymi za nieuczciwą konkurencję.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 maja 2011, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
czy uważasz że przeładowanie nie jest "rażącym zagrożeniem bezpieczeństwa"?
napiszę dużymi literami JEST TAKIM NARUSZENIEM
począwszy od braku hamulców a skończywszy na utracie stabilności prowadzenia takiego pojazdu.
To wytłumacz mi czemu producent samochodu stosuje takie same elementy zawieszenia, układ hamulcowy itp, w samochodzie homologowanym na 3,5 t i na 5 t. BA właściwie te samochody są identyczne poza dokumentacja, ale chciałbym usłyszeć odpowiedz na pytanie z pierwszego wątku, bo czy ITD zatrzyma czy słuzba celna to dla mnie sprawa drugorzędna jest.
kolego ale tłumacz to ITD. Swego czasu na A4 w kierunku granicy ITD ściagało busy na wage wiec jednak ściągają a jak przepisy stanowią hmm przepisy przepisami a zycie zyciem tak juz niestety u nas jest.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 0:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
[...]
a zadaniem służb jest właśnie wyłapywanie takich cwaniaków i skuteczne ich karanie między innymi za nieuczciwą konkurencję.
Kolektyw robotniczy, proletariat i lud pracujący popiera tą ideę. Won z kapitalistycznymi dorobkiewiczami, którzy niszczą nasze cudowne nawierzchnie asfaltowo-piaskowe tylko dlatego, że nie chcą na te szczytne idee i organizacje płacić 80% swoich dochodów.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 15 maja 2011, 5:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

czy można na auto 3,5t DMC załadować 2t - można, można nawet 5t, ale trudno z nimi jechać.

załóżmy, że byłaby dowolność w interpretacji i każdy ładowałby według własnego uznania.
za 1,20zł/km jeden załodowałby 800kg, ale drugi 1t, trzeci 1,5t, kolejny 2t.
ale znaleźliby się tacy co doszliby do tych 5t.

tak samo z alkoholem, dopuszczalna granica jest 0,2 promila, sami wiemy ilu kierowców przekracza ją.
teraz proszę sobie wyobrazić co byłby gdyby była dowolność.

proponuję takim busem pojechać na Austrię.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 maja 2011, 8:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 wrz 2009, 22:42
Posty: 12
GG: 0

Cytuj:
czy można na auto 3,5t DMC załadować 2t - można, można nawet 5t, ale trudno z nimi jechać.

załóżmy, że byłaby dowolność w interpretacji i każdy ładowałby według własnego uznania.
za 1,20zł/km jeden załodowałby 800kg, ale drugi 1t, trzeci 1,5t, kolejny 2t.
ale znaleźliby się tacy co doszliby do tych 5t.

tak samo z alkoholem, dopuszczalna granica jest 0,2 promila, sami wiemy ilu kierowców przekracza ją.
teraz proszę sobie wyobrazić co byłby gdyby była dowolność.

proponuję takim busem pojechać na Austrię.
A ja proponuje skończyć ten temat bo widzę ze odpowiedzi dużo, ale na tytułowe pytanie odpowiedzi brak, z mojej strony EOT.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 10:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Cytuj:
Cytuj:
[...]
a zadaniem służb jest właśnie wyłapywanie takich cwaniaków i skuteczne ich karanie między innymi za nieuczciwą konkurencję.
Kolektyw robotniczy, proletariat i lud pracujący popiera tą ideę. Won z kapitalistycznymi dorobkiewiczami, którzy niszczą nasze cudowne nawierzchnie asfaltowo-piaskowe tylko dlatego, że nie chcą na te szczytne idee i organizacje płacić 80% swoich dochodów.
Popatrz na to z drugiej strony. Jeździsz uczciwie, masz małą ciężarówkę pow.3,5t. DMC. Musisz mieć kat.C, kurs przewozu rzeczy, tacho, musisz go przestrzegać, a cwaniak ładuje na swojego dostawczaka prawie tyle samo i ww. rzeczy go nie obowiązują.
Czyli on jest sprytniejszy i zaradniejszy czy łamie prawo? W normalnych krajach jest taka patologia jak u nas czy jej nie ma?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 15 maja 2011, 12:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Problem w tym, że występują tak ogromne różnice między wymaganiami do świadczenia usług transportowych na samochodach poniżej 3,5t, a powyżej 3,5t.
Na busa potrzeba w zasadzie tylko samochód i prawko kat. B, a na małą ciężarówkę (tudzież większego busa) potrzeba już całą listę przeróżnych papierów. A świadczenie usług busem 3,5t, a 5t, aż tak się nie różni.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 13:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Problem w tym, że występują tak ogromne różnice między wymaganiami do świadczenia usług transportowych na samochodach poniżej 3,5t, a powyżej 3,5t.
Na busa potrzeba w zasadzie tylko samochód i prawko kat. B, a na małą ciężarówkę (tudzież większego busa) potrzeba już całą listę przeróżnych papierów. A świadczenie usług busem 3,5t, a 5t, aż tak się nie różni.
osłabia mnie taki punkt widzenia bo w prostej linii zmierza do bezprawia. :evil:

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 maja 2011, 20:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
osłabia mnie taki punkt widzenia bo w prostej linii zmierza do bezprawia. :evil:
To nie punkt widzenia zmierza do bezprawia, tylko obecna sytuacja prawna prowokuje do łamania prawa.
Powinna być zastosowana gradacja wymagań odpowiadająca rozmiarom pojazdu, który jest wykorzystywany w przewozie.

Obecnie "magiczną" granicą jest 3,5t. Osoba jeżdżąca po kilkanaście (albo i więcej) godzin na dobę busem do 3,5t stanowi takie samo zagrożenie dla bezpieczeństwa, jak podobnie zmęczona osoba w busie o dmc 4t. Różnice w wymaganiach prawnych dla tych dwóch przypadków są znaczne - prawda?

Ludzie będą kombinowali póki się będzie opłacało. A obecny stan prawny, niestety, prowokuje do tego.


Post Wysłano: 15 maja 2011, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
osłabia mnie taki punkt widzenia bo w prostej linii zmierza do bezprawia. :evil:
To nie punkt widzenia zmierza do bezprawia, tylko obecna sytuacja prawna prowokuje do łamania prawa.
Powinna być zastosowana gradacja wymagań odpowiadająca rozmiarom pojazdu, który jest wykorzystywany w przewozie.

Obecnie "magiczną" granicą jest 3,5t. Osoba jeżdżąca po kilkanaście (albo i więcej) godzin na dobę busem do 3,5t stanowi takie samo zagrożenie dla bezpieczeństwa, jak podobnie zmęczona osoba w busie o dmc 4t. Różnice w wymaganiach prawnych dla tych dwóch przypadków są znaczne - prawda?

Ludzie będą kombinowali póki się będzie opłacało. A obecny stan prawny, niestety, prowokuje do tego.
w sejmie obecnie trwają prace nad zmianami w ustawie o transporcie drogowym może złożymy propozycję by zlikwidować tę"magiczną" granicę poprzez zmianę polegającą na zrównaniu szans wszystkich podmiotów zajmujących się transportem zarobkowym bez względu na pojazd jakim sie dokonuje przewozu.
będzie równo i bezpiecznie i nie trzeba będzie kombinować.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 maja 2011, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zzx, możemy albo zacząć sensowną dyskusje, która moim zdaniem zapowiada się ciekawie, albo możemy dalej wypisywać jedynie sarkastyczne uwagi, nic nie wnoszące do tematu.

W takim razie dlaczego uważasz moje spojrzenie na sprawę jako rzekomo "zmierzające do bezprawia"?


Post Wysłano: 16 maja 2011, 8:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zzx, możemy albo zacząć sensowną dyskusje, która moim zdaniem zapowiada się ciekawie, albo możemy dalej wypisywać jedynie sarkastyczne uwagi, nic nie wnoszące do tematu.

W takim razie dlaczego uważasz moje spojrzenie na sprawę jako rzekomo "zmierzające do bezprawia"?
1. kierowca który prowadzi pojazd pow.3,5 tony dmc musi mieć inną kategorię uprawnień - jeżeli ma tylko B to nawet nie wie jak może się zachować samochó który waży więcej.
2. przedsiębiorca wykonujący transport pow.3,5 tony dmc musi mieć zupełnie inne kwalifikacje niż taki który ma transport "niższej wagi".
3. pojazd ma określowne wartości wpisane w dokumentach - jeżeli walczymy z innymi patologiami (np.olej opałowy w zbiornikach) to dlaczego nie mamy walczyć z przeładowywaniem busów.
4. nie widze żadnych przeszkód by przedsiębiorca mający pojazdy do 3,5 tony zakupił większe pojazdy i spełnił wymagania określone w ustawie o transporcie drogowym - musi byc równa konkurencja a nie wolna amerykanka. ci którzy spełnili te wymagania ponieśli określone koszty dlaczego inni mają mieć to w nosie.
5. takie są przepisy które w pewien sposób rozgraniczyły wielkości pojazdów tak samo jak z kategoriami prawa jazdy z różnych względów także takich że zaczynając od "małego" samochodu nabywasz doświadczenie. kiedyś nie miałeś możliwości by otrzymać prawo jazdy od A do Z mając lat 21 musiałeś mieś potwierdzoną praktykę.
generalnie pojazdy do 3,5 tony zostały pomyslane jako pojazdy o małej ładowności które jeżdżą z małymi ładunkami a nie ilościami i wagami które je kwalifikują do minitirów.
6. ze mną jest trochę ciężka dyskusja jeżli rozmawiamy o przepisach mam zasady i ich przestrzegam.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 16 maja 2011, 8:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3323
Lokalizacja: eu

Cytuj:
A ja proponuje skończyć ten temat bo widzę ze odpowiedzi dużo, ale na tytułowe pytanie odpowiedzi brak, z mojej strony EOT.
Wybacz. Jesteś dla mnie (usunąłem ten inwektyw).
Najpierw zadajesz pytanie (oczekując odpowiedzi). A gdy ludzie Ci odpisują (de facto nie po Twojej myśli), to nagle jest "fe" i chcesz kończyć temat...

Jakbyś odpisał, gdyby koledzy powyżej napisali Ci, że możesz legalnie i bez stresu przeładować busa?

PS (offtopicowo)
Cytuj:
osłabia mnie taki punkt widzenia bo w prostej linii zmierza do bezprawia. :evil:
Baza MySQL forum wiele zniesie...
Oddam miesięczną wypłatę za stwierdzenie, że diametralnie inaczej byś pisał, gdybyś miał właśnie transport busikiem do 3.5t...

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia (co nie oznacza, że nie przyznaję Ci racji).


Post Wysłano: 16 maja 2011, 10:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zzx, wygląda jakbyś niespecjalnie uważnie przeczytał moje posty, delikatnie rzecz ujmując.

Przypomnę jeszcze raz, że zaproponowałem gradacje wymagań, zależną od wielkości pojazdu.
W chwili obecnej na busa 3,5t nie ma praktycznie żadnych wymagań. Na busa 4t wymagania są niemal jak na zestaw 40t. Czy uważasz taką sytuację za sprawiedliwą?
Albo trzeba by podnieść wymagania busom 3,5t albo nieco popuścić tym 4-5t. W chwili obecnej bus 4t nie jest w stanie konkurować na rynku z busem 3,5t, bo ma zdecydowanie większe koszty własne.

Sam piszesz, że kiedyś sytuacja z kategoriami prawa jazdy była "zdrowsza", bo zależała od doświadczenia, a teraz, można wszystko zrobić "na raz". A ja dokładnie o takiej gradacji piszę w stosunku do wymagań na poszczególne samochody. I nie wiedzieć czemu nie zgadasz się w tym ze mną.

Poza tym ja nie napisałem, że sytuacja, w której busy 3,5t stanowią nieuczciwą konkurencję, jest dobra. To Twoja nadinterpretacja.
Też mam zasady, ale mimo to zamykam samochód na parkingu. Sam bym nie ukradł samochodu, ale wiem, że są tacy którzy by to zrobili. Obecna różnica w wymaganiach dla małych busów i tych większych to tak jakbyś zostawił nowiutki, drogi samochód pootwierany, z otwartymi drzwiami, szybami i jeszcze kartką na przedniej szybie, że jesteś w pracy, wracasz za 8h i masz nadzieje, że nikt Ci nie zwinie tego samochodu. Takie prawo wręcz zachęca niektórych do jego łamania.
Licząc, że ktoś nie wykorzysta tego, zarabiając w ten sposób na życie (mimo, że nieuczciwie), jest... utopijne?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 7 [ Posty: 136 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: