wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Scania 6x6 blokady http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37175 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nyta [ 05 paź 2012, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania 6x6 blokady |
Literka L oznacza zalaczony niski zakres w skrzyni rozdzielczej. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 05 paź 2012, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Scania 6x6 blokady |
1. Tak jak wyżej L to niski zakres. 2. Blokada przedniego mostu. 3. Blokada tylnych mechanizmów różnicowych. 4. Blokada skrzyni rozdzielczej. 5. Blokada między mostowa. 6. Rozłączenie napędu np. do holowania. |
Autor: | czx [ 06 paź 2012, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Scania 6x6 blokady |
Panowie a o co chodzi z tym niskim zakresem? Co to takiego ta skrzynia rozdzielcza? Są jakieś obostrzenia jeśli chodzi o łączenie blokad? które z którymi itp? Jest jakieś ograniczenie prędkości na blokadzie przedniej? Przepraszam ze tyle pytań ale szef kupił auto które tez będzie w zimie odśnieżać a ja po prostu w kwestii blokad jestem zielony. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 06 paź 2012, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Scania 6x6 blokady |
Niski zakres- może nie dokładnie się wyraziłem, chodzi o tzw. dolną skrzynie czyli biegi od 1 do np. 3. Skrzynia rozdzielcza to jak nazwa wskazuje rozdziela napęd pomiędzy przednią oś a tyle. Znajduje się za skrzynią biegów z którą jest połączona krótkim wałem napędowym a z niej wychodzą wały napędowe do przedniej i tylnych osi. Jeśli chodzi o kolejność to bodajże najpierw mostowe, póżniej międzymostowe i skrzynia rozdzielcza, ale jak ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi, bo autem 6x6 jeździłem tylko miesiąc i to 5 lat temu... Jeśli chodzi o prędkość mi tłumaczyli aby nie przekraczać 25- 30 km/h oraz unikać wszelkich skrętów zwłaszcza ostrych chyba że wymaga tego sytuacja. |
Autor: | BartekSW [ 07 paź 2012, 9:53 ] |
Tytuł: | Re: Scania 6x6 blokady |
Ja to widzę tak, patrząc od góry: Najpierw włączasz 4,5 tzn blokady międzymostowe i ciągnie wtedy po jednym kole z każdego mostu(to które ma mniejsze opory). Na tym możesz jeździć, skręcać i nic się nie stanie. Potem w razie potrzeby uruchamiasz 2 i 3 tzn osiowe blokady i wtedy z każdego mostu ciągną obydwa koła, z taką samą prędkością(prawdziwe 6x6). Wtedy powinieneś unikać skręcania, na przyczepnym podłożu bo mosty się rozpadną. Obrazek 1 to reduktor który zwiększa moment na kołach. To taka druga skrzynia biegów, mająca dwa przełożenia - do jazdy szosowej, i "L" do terenowej. Na chłopski rozum, pojedziesz o połowę wolniej ale z dwukrotnie większą siłą. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |