Cytuj:
Jeśli sama jazda zajęła Ci 15 minut, to o tyle krócej prowadzisz po rozładunku. Czyli tak, jak zauważyłeś 4h15min.
Jeśli mniej (np. 10 min) to 4h20min. Następnie po tym czasie robisz 45 min przerwy.
Musisz pamiętać o jednym (Koledzy wspomnieli), że obowiązuje Cię jeszcze prawo pracy, które mówi, że pracownikowi wykonującemu pracę przez 6h przysługuje 15 min przerwy. Więc jeśli nawet nie będziesz miał 4h30 min jazdy, ale od rozpoczęcia nowej doby mija 6h musisz zrobić 15 min przerwy. ITD nie wnika w tą przerwę, ale z kolei w razie kontroli z Państwowej Inspekcji Pracy przedsiębiorca będzie musiał się tłumaczyć.
blisko, ale jednak pudlo
oprocz rozporzadzenia 561/06 kierowce obowiazuja inne przepisy miedzynarodowe.
np. dyrektywa 2002/15/we
w ktorej czytamy:
Cytuj:
Artykuł 5
Przerwy
1. Państwa Członkowskie podejmą konieczne środki w celu zapewnienia, że bez
uszczerbku dla poziomu ochrony ustanowionego rozporządzeniem (EWG) nr 3820/85 lub, nie
spełniając tego, Umowy AETR, osoby wykonujące czynności w trasie w zakresietransportu
drogowego, bez uszczerbku dla art. 2 ust. 1, w żadnych okolicznościach nie będą pracować
dłużej niż sześć kolejnych godzin bez przerwy. Czas pracy będzie rozdzielony przerwą co
najmniej trzydziestominutową, jeśli liczba godzin pracy wynosi od sześciu do dziewięciu i co
najmniej czterdziestopięciominutową, jeśli liczba godzin pracy wynosi co najmniej dziewięć
godzin.
2. Przerwy mogą być dzielone dalej na okresy co najmniej piętnastominutowe.
czyli ITD, BAG, VOSA, itd moga nalozyc mandat