Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2012, 21:54
Posty: 1

Witam wszystkich !!

Jest mi niezmiernie miło powitać wszystkich na tym forum. Jestem tutaj nowy i mam nadzieję, że pozostanę na dłużej. Ale wracając do tematu mam do wszystkich doświadczonych użytkowników pytanie.

Dzisiaj 3 grudnia miałem egzamin teoretyczny i praktyczny na prawo jazdy Kategorii C w Włocławku. Egzamin teoretyczny zdałem bez przeszkód natomiast egzamin praktyczny całkowicie mi nie wyszedł. Mianowicie gdy egzaminator mnie poprosił do siebie,dopiero po nie zdanym egzaminie zauważyłem ze Daf którym będę jeździł różni się długością od mojego na którym uczyłem się jeździć, chociaż na początku z powodu głupiego stresu nawet nie zwróciłem na to uwagi, że faktycznie był dłuższy. Uczyłem się jeździć Dafem wyższym ale nie jakoś wymiernie bardzo długim. I niestety już w tym momencie lekko spanikowałem. Aby wrócić z Łuku tyłem, każdy mówił, że trzeba się zatrzymać na granicy lampy oświetleniowej(punkt odniesienia), aby poprawnie zatrzymać pojazd. I ja tak zrobiłem, ale niestety mój pojazd trącił tyczkę z tyłu z tego powodu, że pojazd był dłuższy przez co popełniłem błąd. Nigdy w życiu nie spodziewałem się, że polegnę już na placu, ale życie wszystko zweryfikowało.

Druga rzecz, która sprawiła że spanikowałem to skrzynia biegów. Uczyłem się na skrzyni 8 - biegowej, gdzie używa się dyszla do przejścia na dolną i górną skrzynie. Niestety ten dzisiejszy mój pojazd nie miał żadnego dyszla i posiadał tylko 6 - biegów (nie wiem, może to łatwiej ale nie miałem żadnego doświadczenia z taką skrzynią w ciężarówce ani wiedzy teoretycznej). Więc może to i lepiej, że nie wyjechałem na miasto gdyż nie wiem czy dałbym rade w odpowiedni sposób wyczuć tą skrzynie bez żadnej wcześniejszej wiedzy.

I teraz moje pytanie jest takie, jaka jest odpowiednia technika posługiwania się skrzynią 6- biegową ? W jaki sposób, powinniśmy zmieniać biegi, na jaki redukować przy skrętach itp. Nie mam kurcze żadnej wiedzy teoretycznej a w piątek 7 grudnia mam ponowny egzamin i znając moje szczęście pewnie trafię na ten sam wóz.

Bardzo proszę o pomoc doświadczonych kierowców posiadających umiejętności jazdy ciężarówkami.

Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 maja 2012, 17:31
Posty: 125
Samochód: jaki popadnie jaki w rączki wpadnie

Uczyłem się MANem 6- biegów bez żadnych przebitek. Ja jeździłem tak że start z 2 biegu (z 3 też w miare szedł) Skrzyżowania to redukcja do 3 czasami nawet 2.

W sumie to musisz wyczuć auto jaki silnik itp. Bardziej doświadczeni Ci tu lepiej wytłumaczą


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2012, 21:19
Posty: 44

Skrzynia 6 to jak w samochodzie osobowym praktycznie, ja uczyłem się na starym mercedesie małym właśnie ze zwykłą skrzynią 6 i to normalnie jak w osobówce, tyle że z 2 ruszać można.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2012, 15:59
Posty: 8
GG: 2554871
Samochód: BMW

słuchaj ja tez uczyłem się manem z przebitka a dostałem na egzaminie 6 biegowego i w sumie jest lepiej nie musisz przynajmniej przebijać...

a biegi na skrzyżowaniach to sam obczaisz jak toczysz się to może być i 3, ale jak wrzucisz raz 2 i zobaczysz ze zawarczał ostro i był za niski do predokosci to cie nie obleje, chyba ze bedziesz robil to nagminnie wyciągaj wnioski w czasie jazdy:)

moja rada to jak wchodzisz do samochodu na egazaminie to przypatrz sie jak stoi moze wlasnie stoi mniej niz 1 metr wtedy obierz sobie jakis punkt na przyklad jakis slupek jest od ogrodzenia na wysokosci Twojej glowy albo cos kombinuj. Znow jak do przodu dajesz to prawy slupek powinien sie schowac za prawy slupek kabinowy.

_________________
CE 10.11.2012
Kw 05.12.2012


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Uczyłem się na skrzyni 8 - biegowej, gdzie używa się dyszla do przejścia na dolną i górną skrzynie. Niestety ten dzisiejszy mój pojazd nie miał żadnego dyszla i posiadał tylko 6 - biegów (nie wiem, może to łatwiej ale nie miałem żadnego doświadczenia z taką skrzynią w ciężarówce ani wiedzy teoretycznej). Więc może to i lepiej, że nie wyjechałem na miasto gdyż nie wiem czy dałbym rade w odpowiedni sposób wyczuć tą skrzynie bez żadnej wcześniejszej wiedzy.

I teraz moje pytanie jest takie, jaka jest odpowiednia technika posługiwania się skrzynią 6- biegową ? W jaki sposób, powinniśmy zmieniać biegi, na jaki redukować przy skrętach itp. Nie mam kurcze żadnej wiedzy teoretycznej a w piątek 7 grudnia mam ponowny egzamin i znając moje szczęście pewnie trafię na ten sam wóz.
Witam. Yyyy... Nie rozumiem jednego. Jak się nie myle WORD we Włocławku ma tylko 1 samochód na kat. C i na CE - DAF LF. I on ma kolego 8 biegową skrzynie biegów, z przebitką... Wiem, bo sam nim zdawałem oby dwie kategorie. Chyba, że dokupili coś nowego, tego to już nie wiem. Co do słupa oświetleniowego, to niby to prawda, chociaż ja w żadnym z egzaminów się tym nie sugerowałem.

Dam ci link do filmiku, który kręcił egzaminator z WORD-u z Włocławka, która omówił całego DAF-ika, którym zdaje się egzaminy. ;)
http://word.wloclawek.pl/?id=18&news=133&ifr=1
Jak się nie myle to ten link, jeżeli nie to poszukam właściwego. ;)

_________________
C, CE, KW :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: